Avdelingsleder for Hegre omsorgshus, 100 % stilling
Er du vår nye avdelingsleder på Hegre omsorgshus?
Frogn kommune søker dyktig avdelingsleder da nåværende leder går av med pensjon. Vi ser etter deg som har ledererfaring, som ser gleden i å utvikle og oppnå resultater gjennom andre, som er brukerorientert og har lyst til å være en overordnet leder for ansatte med god faglig kompetanse. Avdelingen trenger en samlende og tydelig leder for å løse de kommende utfordringene.
Hegre omsorgshus er organisert i enheten psykososialt arbeid. Enhet for psykososialt arbeid er tverrfaglig organisert i 4 ulike avdelinger. Avdeling Bolig består f.t. av tre boliger, der Hegre er en av dem. Hegre omsorgshus er en døgnbemannet bolig for personer i alderen 20-77 år som har psykiske utfordringer med ulikt funksjonsnivå. Det er i dag plass for 8 beboere, dette vil øke til 13 beboere etter planlagt utbygging i løpet av 2022. Det er totalt 12 årsverk i boligen. De ansatte har god kompetanse, jobber teambasert og samhandler med flere instanser.
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3 årig helse- eller sosialfaglig høyskoleutdannelse
- Utdanning og erfaring innen ledelse og administrasjon er ønskelig.
- Erfaring fra miljøarbeid og psykisk helsearbeid
- Erfaring med målgruppen, kjent med recovery tilnærmingen er ønskelig
- God relasjonskompetanse og god evne til tverrfaglig samhandling
- Erfaring med turnusplanlegging er ønskelig
- Behersker digitale verktøy godt
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper bl.a.:
- Inkluderende, motiverende og tydelig lederstil
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Fleksibel, strukturert og målrettet arbeidsform
- Jobber i tråd med Frogn kommune sine verdier respekt, engasjement, profesjonell og raushet
- Personlig egnethet vektlegges
Ansvarsområde f.t.:
- Daglig og overordnet ledelse og drift av avdelingen
- Personalansvar
- Utvikling og koordinering av det faglige tilbudet
- Økonomiansvar
- Samarbeid internt i enheten, med pårørende og relevante instanser
- Sikre godt arbeidsmiljø, rekruttering og veiledning av de ansatte
Vi tilbyr bl.a.:
- Et godt arbeidsmiljø og en engasjert og utviklingsorientert personalgruppe
- Gode påvirknings- og utviklingsmuligheter
- Tett samarbeid med ledende miljøterapeut og enhetsleder
- Lederfellesskap med ledermøter i enheten
- Pensjonsordninger
Lønns og arbeidsforhold etter gjeldende lov og avtaleverk.
Politiattest ikke eldre enn 3 måneder må fremlegges før oppstart.
Kontaktperson: Enhetsleder Ingerlise Skarø, 995 01 402 ingerlise.skaro@frogn.kommune.no