Vernepleier 1 - 100% fast stilling. Vernepleier - 2 x 100% faste stillinger.
Arbeidssted
Kvam er organisert under Helse og omsog, Tilrettelagte tjenster i Østre Toten Kommune med beligg enhet på Kapp. Kvam består av to bygg med 9 leiligheter og yter tjenester til mennesker med funksjonshemning i ulike aldersgrupper. Boligen skal høsten 2019 etablere et nytt tilbud til flere unge brukere i etableringsfasen og ønsker å styrke fagmiljøet med flere vernepleiere. Dette gir store muligheter for å jobbe faglig og å være med å utvikle tjenestetilbudet til disse brukerne i oppstartfasen. I denne prosessen vil man samarbeide tett med tjenestens fagkonsulent, de enkelte brukerne og deres nettverk.
Fakta om stillingen
Vernepleier - 2 x100 % stilling fast.
Arbeidsoppgavene består i å tilrettelegge, bistå og trene brukere blant annet i forhold til ADL-ferdigheter og sosiale ferdigheter, ut fra den enkeltes ressurser og behov. Man vil ha fagansvar for en eller flere brukere. Det jobbes etter prinsipper i målrettet miljøarbeid så kartlegging, målvalg, utarbeidelse av tiltak og evaluering vil være en viktig del av jobben. Dette gjennom oppfølging av vedtak, oppdatering av brukernes fagpermer, samt dokumentasjon og rapportering i journalsystemet Profil. Man vil i stillingen inneha en rolle som veileder og motivator for kollegaer, samt bidra til kompetanseheving i tjenesten. Som ett ledd i kompetanseheving skal man være aktiv bidragsyter inn i tjenestens Fagforum. Samarbeid med brukernes pårørende og verge vil også være en viktig del av jobben. Som vernepleier med autorisasjon vil man ha ansvar for legemiddelhåndtering.
Turnusarbeid med arbeid dag/kveld og hver 3. helg. Helse- og omsorgssektoren i kommunen har et prosjekt som omhandler heltidskultur, og strukturendringer med alternative arbeidstidsordninger vil derfor kunne påregnes.
Vernepleier1 - 100% fast stilling.
Stillingen vil inneha mange av de samme oppgavene som beskrevet under vernepleierstillingen ovenfor; direkte samhandling med brukere, bidra til målrettet miljøarbeid, samarbeid med pårørende og verge, legemiddelhåndtering. Som vernepleier 1 vil man i tillegg ha et overordnet faglig ansvar i avdelingen. Dette innebærer at man har ansvar for oppfølging av vedtak og fagpermer i samarbeid med fagansvarlige og primærkontakter. Ansvar for fagutvikling, kompetanseheving og veiledning av personalgruppen i samarbeid med fagkonsulent i tjenesten. Være pådriver for igangsetting og evaluering av tiltak. Det må også påberegnes delegerte fag- og administrative oppgaver etter avtale med avdelingsleder.
Turnusarbeid med arbeid dag/kveld og hver 6. helg. Helse- og omsorgssektoren i kommunen har et prosjekt som omhandler heltidskultur, og strukturendringer med alternative arbeidstidsordninger vil derfor kunne påregnes.
Krav til søker
- Formell utdanning: Autorisert vernepleier/3-årig utdanning innenfor helse og sosial. Ved mangel på kvalifiserte søkere vil sykepleiere vurderes.
- Tidligere praksis: Du har relevant erfaring fra tilsvarende arbeidsområder og stilling. Det er ønskelig med kjennskap til målrettet miljøarbeid med fokus på anvendt atferdsanalyse. Personlig egnethet vil vektlegges.
- Gode fagkunnskaper om målgruppen og evne til å kommunisere dette til medarbeidere, pårørende og beboere.
- God kunnskap om lovverket som regulerer Helse og Omsorgstjenester i kommunen, særlig helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9.
- Erfaring i bruk og kunnskap om relevant IT basert verktøy
- Lojalitet til kommunens og tjenestens beslutninger
Personlige egenskaper - vi søker deg som: - har helhetlig fokus på beboerne og pårørende
- er engasjert og trives i et aktivt miljø
- arbeider selvstendig, er fleksibel og omstillingsdyktig
- er løsningsorientert og tenker nytt
- tar ansvar, er tydelig og strukturert
- deltar i tverrfaglig samarbeid og ser helhet
- har gode kommunikasjons og samarbeidsevner, og liker å jobbe i team
- liker endringer og tenker nytt
- er opptatt av kvalitetsarbeid
- må har førerkort klasse B.
Politiattest kreves.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn. Menn oppfordres til å søke.
Vi kan tilby
- En spennende arbeidshverdag med varierte oppgaver
- En tjeneste i endring med spennende utfordringer
- Personlig utvikling
Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.
Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Søknad sendes
Søknaden skal registreres i vårt elektroniske søknadssystem. Følg bruksanvisningen på vår hjemmeside www.ostre-toten.kommune.no. Ufullstendige søknader som er sendt utenom vårt system, kan ikke besvares. Trenger du hjelp til registreringen, eller til å opprette brukernavn og passord, kontakt vår personalavdeling, tlf. 61 14 17 26. Attester og vitnemål skal ikke legges ved den elektroniske søknaden, men tas med ved et evt. intervju.
Østre Toten kommune praktiserer meroffentlighet
Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
Om bedriften
ØSTRE TOTEN KOMMUNE Østre Toten kommune har ca. 14 874 innbyggere og er den tredje største kommunen i Oppland. Kommunens visjon er "Livskvalitet ved Mjøsa". Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv. Kommunens verdier er Nytenking, Kvalitet og Respekt.