Plankoordinator/Arealplanlegger Veg/Infrastruktur
Org. nr: - Stillingsident: 4205916120 Presentasjon av stillingen:
Nye Veier AS skal bygge ny 4-felts stamvei (E18) på to delstrekninger mellom Dørdal og Grimstad. I den anledning har de 8 kommunene; Bamble, Kragerø, Gjerstad, Vegårshei, Risør, Tvedestrand, Arendal og Grimstad gjennom et felles interkommunalt planarbeid vedtatt en samordnet kommunedelplan for vegstrekningene. Aust-Agder og Telemark fylkeskommuner har også deltatt aktivt i planarbeidet. Planarbeidet har vært ledet av et politisk valgt styre med representanter fra alle kommunene. Produksjon av plandokumenter har foregått med innleid konsulenthjelp i regi av Nye Veier AS.
Delstrekningene Dørdal-Tvedestrand og Arendal-Grimstad skal detaljreguleres de nærmeste årene. Det samme skal ulike fykesveg-tilknytninger i flere av de samarbeidende kommunene. I den forbindelse har kommunene besluttet å videreføre det politiske styret med representanter fra alle berørte kommuner og med et oppdatert mandat.
Kommunene ønsker nå å tilsette en felles plankoordinator/arealplanlegger som skal være et faglig bindeledd mellom Nye Veier/Nye Veiers konsulent, det politiske styret og kommunenes administrasjon/politiske ledelse. Stillingen finansieres av de berørte kommuner og fylkeskommuner.
Arendal kommune er vertskommune for stillingen og kontorsted vil være Arendal kultur- og rådhus. Det må imidlertid påregnes utstrakt administrativ og politisk møtedeltagelse i samtlige samarbeidende kommuner. Stillingen er en fast stilling i Arendal kommune, er tilknyttet rådmannens Stab Samfunnsutvikling og rapporterer direkte til kommunalsjef. Det tas forbehold om bystyrets godkjenning.
Vi oppfordrer også personer med minoritetsbakgrunn til å søke. Alle søkere må legge inn CV samt legge ved relevante skannede attester og vitnemål til søknaden
Arbeidsoppgaver
Ivareta kommunenes interesser i planprosessene
Være faglig bindeledd mellom Nye Veier/Nye Veiers konsulent, det politiske styret og kommunenes administrasjon/politiske ledelse
Koordinere kommunenes saksbehandling tilknyttet planprosessen
Utarbeide utkast til felles saksfremlegg tilknyttet planene
Bidra til informasjon, folkemøter og medvirkningsprosesser tilknyttet planarbeidet
Være prosjektleder for kommunale/fylkeskommunale reguleringsplaner tilknyttet ny E18
Kvalifikasjoner
Relevant utdanning innen samfunns-/transport-/veg-/arealplanlegging
Erfaring fra utarbeidelse av arealplaner
Erfaring/kjennskap til offentlig planprosesser, saksbehandling og politikerkontakt
Erfaring/kjennskap til offentlig transportplanlegging
Erfaring fra bruk av kartinnsynsverktøy og saksbehandlingssystem (Public 360)
Sertifikat for bil klasse B
Personlige egenskaper
Resultatorientert
Gode samarbeidsevner
Gode skriftlige og muntlige formuleringsevner på norsk
Evne til å arbeide i tverrfaglige sammenhenger
Vi tilbyr
Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
Fleksibel arbeidstid og sommertid
Gode forsikrings og pensjonsordninger
Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Geir Skjæveland, Kommunalsjef, 91788599, geir.skjaeveland@arendal.kommune.no
Arbeidssted
Sam Eydes plass 2
4836 Arendal
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Arendal
Referansenr.:4205916120
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.03.2020
Om bedriften
Arendal kommune har ca. 44 000 innbyggere, beliggende i en region som er en drivende kraft på Sørlandet. Regionen har et aktivt næringsliv, et blomstrende kulturliv og med en skjærgård og friluftsområder som gir unike opplevelses -- og rekreasjonsmuligheter.
Kommunen har ca 3200 ansatte og en lederstruktur med to nivåer; Rådmann og 5 kommunalsjefer, samt et nivå bestående av enhetsledere som ledere for omsorgsenheter, barnehager, skoler, administrative tjenester mv. Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.Les mer her