Juridisk rådgiver bolig
Opplysninger om arbeidssted og stilling:
Vi søker deg som har engasjement og vilje til å fylle rollen som juridisk rådgiver bolig i vår enhet for eiendom. Kommunen eier formålsbygg, kontorlokaler og utleieboliger som samlet utgjør omkring 149 000 kvadratmeter. Av dette utgjør boliger ca. 19 000 kvadratmeter. Enhet for eiendom har ca 85 ansatte med ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens eiendomsmasse, samt drifts- og kontraktsoppfølging av leide lokaler. Vi vil gjerne ha en engasjert rådgiver med juridisk kompetanse som får ansvar for å etablere gode rutiner og systemer, kvalitetssikre arbeid og saksbehandle. Stillingen er nyopprettet og vil inngå i boligkontorets team med to andre saksbehandlere og enhetsleder eiendom som nærmeste leder.
De mest sentrale arbeidsoppgavene vil være:
- Saksbehandle Husbankens tilskuddsordninger som søknad om startlån og ulike tilskuddsordninger, inkludert fatte vedtak
- Kundebehandling/veiledning til brukere i forbindelse med startlån/tilskudd, søknad om - og tildeling av kommunal bolig
- Juridisk rådgivning
- Utarbeide interne utredninger og politiske saksfremlegg
- Etablere og utvikle retningslinjer, rutiner og systemer
- Bidra til felles oppgaveløsing i den daglige boligforvaltningen, inkludert samarbeid med øvrige kommunale tjenester og sentrale samarbeidspartnere
- Andre forvaltningsoppgaver innen enheten må påregnes.
Kvalifikasjoner:
- Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
- Kunnskap om forvaltningsrett, kommunalrett, husleierett og eiendomsrett
- God kjennskap til offentlig forvaltning
- Gode evner til å samarbeide og kommunisere
- God kompetanse på digitale verktøy og evne til å ta i bruk nye tekniske løsninger
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
Vi ønsker deg som:
- Tar initiativ, og liker å arbeide selvstendig og i team/tverrfaglig
- God og tydelig kommunikasjonsmåte med ulike mennesketyper
- Er strukturert og har evne til systematisk og målrettet arbeid
- Legger vekt på service, saklighet, ryddighet og likebehandling
- Setter pris på og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Hos oss får du:
- Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
- Faglig utvikling
- Lønn i henhold til tariffavtale og Ås kommunes lokale lønnspolitikk, bl.a. med tillegg for utvidet kompetanse og ansvar for enkelte stillinger
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, blant annet gruppelivs- og fritidsforsikring
- Hyggelig arbeidsmiljø
Ås kommune er en IA- virksomhet og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører. Søk på stillingen
Om bedriften
Vil du jobbe i vekstkommunen Ås? Kommunen er i vekst noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver. Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar og bidrar i løsningen av kommunens oppgaver.