Senior prosjektleder eiendom
Beskrivelse av arbeidsplass
Er du den vi søker etter? Det skjer utrolig mye spennende i Karmøy kommune. Vi bygger, skoler, sykehjem, beredskapssenter, brannstasjoner og er utbygger av bolig- og næringsfelter. Vi har behov for deg som har erfaring og kompetanse til å gjennomføre store og komplekse byggeprosjekter. Bli med på laget som bygger Karmøy!
Du vil oppleve et travelt og trivelig arbeidsmiljø, med gode muligheter for utvikling av både kompetanse og erfaring. Du må trives med å utvikle prosjekter fra start til slutt og ha evnen til å lede og motivere våre medarbeidere slik at vi oppnår målene som er satt for prosjektet.
Ansvarsområde
Vi trenger deg som er strukturert og tar eierskap til prosjektet slik at vi overholder våre økonomiske rammer, planlagt fremdrift og avtalt kvalitet. Det ligger naturlig for deg å ha et høyt SHA/HMS fokus i alt vi gjør, og du legger stolthet i at alle opplever en trygg arbeidshverdag.
Vi liker at du har ambisjoner for løsningene vi skal komme frem til, slik at vi utvikler bygg som er klimavennlige og gir gode funksjoner og kvaliteter for brukere av byggene våre. Vi liker også at du har et fokus på bygg som har lave drifts- og energikostnader, slik at vi forvalter våre ressurser på en rasjonell måte.
Som prosjektleder er du trygg på å utvikle gode byggekonsepter med tilhørende kalkyler for investering og drift. Du trives også med å sette opp milepæler og fremdriftsplaner og er opptatt av et godt samarbeidsklima. I vår organisasjon rapporterer du til eiendomssjef, men vil måtte presentere konsepter og løsninger til rådmannens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for alle faser av et prosjekt, herunder:
- Utarbeide beslutningsunderlag for rådmann og kommunestyret
- Ut fra forhåndsdefinerte kriterier ha evnen til å gjennomføre og dokumentere utredninger og drøftinger av ulike byggekonsepter med formål om å gi anbefaling til ett av byggekonseptene.
- Lede utviklingsprosjekter fra tidligfase frem til realisering av prosjekter.
- Utarbeide investerings- og driftskalkyler, fremdriftsplaner og risikovurderinger.
- Utrede og dokumentere valg av entreprise og tildelingskriterier for ett gitt byggekonsept
- Kontrahere rådgivere og entreprenører
- Utføre kostnadskontroll, budsjettoppfølgning og rapportering
- Fremdriftsstyring og koordinering
- Endringshåndtering
- Risikostyring
- SHA/HMS-ledelse
- Oppfølgning av dokumentasjon underveis i prosjektet, herunder «as-built» og FDV.
- Representere teknisk etat i Karmøy kommune mot kunder, samarbeidspartnere og underleverandører
- Medvirke til å utvikle rutiner ift. utøve prosjektlederrollen (arbeidsprosessflyter).
Kvalifikasjoner
Det vil være en fordel om du kan dokumentere at du har fulgt opp større komplekse prosjekter fra tidligfase til ferdigstillelse. Det er ønskelig med høgskole- eller universitetsutdanning, gjerne på bachelor eller mastergradsnivå, men personlig egnethet vil vektlegges i ansettelsesprosessen. Det kan være en fordel at du har kjennskap til regelverk rundt offentlige anskaffelser.
Personlige egenskaper
- Gode lederegenskaper
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsegenskaper
- Evne til å ta ansvar og eierskap
- Gode samarbeidsegenskaper og positiv tillitsvekkende natur
- Evne til å arbeide selvstendig og målrettet, se løsninger og fokus på oppnå gode resultater.
- Evne til å koordinere flere fag og forutse problemstillinger som kan dukke opp.
- Strukturert og ryddig fremgangsmåte i løsning av arbeidsoppgavene.
- Flink til å dokumentere egne arbeidsprosesser, veivalg i prosjektene etc.
Vi kan tilby
- Spennende og komplekse utfordringer i et positivt arbeidsmiljø
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter kvalifikasjoner
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Vi minner om at eposter sendt fra personer som ikke ligger i dine kontakter kan sorteres til søppelpostfilteret ditt. Vi oppfordrer derfor til at du sjekker dette i perioden etter du har sendt en jobbsøknad.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes.