Ønsker du å bli vår nye saksbehandler i NAV Familie- og pensjonsytelser Alta?
NAV Familie- og pensjonsytelser Alta
Bjørn Wirkolas vei 15, 9510 Alta, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Ønsker du å bli vår nye saksbehandler i NAV Familie- og pensjonsytelser Alta?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
NAV Familie- og pensjonsytelser har ansvar for saksbehandling og utbetaling knyttet til ulike familie- og
pensjonsordninger. Vi skal bidra til å sikre velferd for barn, foreldre og pensjonister. Vi er 10 enheter rundt
om i hele landet med til sammen ca. 900 medarbeidere. Bedre systemer og rutiner gjør at vi i årene
fremover stadig skal bli mer effektive og profesjonelle, til det beste for brukerne. Dette vil gi spennende
fagmiljøer og legge til rette for bedre og raskere tjenester. Enheten vår i Finnmark har ca. 70 ansatte, fordelt på kontorsteder i Alta og Vadsø. Kontoret i Alta er tillagt arbeidsoppgaver knyttet til saksbehandling på fagområdet barnebidrag. Vår enhet ønsker å være en
spennende arbeidsplass som legger vekt på gode resultater til beste for brukerne og utviklingsmuligheter
for den enkelte.
Ved kontoret i Alta har vi nå ledig fast stilling som saksbehandler.
Hva går jobben ut på?
I Alta arbeider vi med fagområdet barnebidrag. Vi jobber med saker fra hele landet. Arbeidet består av saksbehandling på barnebidragsområdet i henhold til gjeldende regelverk. I tillegg består arbeidet i digital kommunikasjon og faglig veiledning på våre ytelser ved henvendelser fra partene.
Vi ønsker å være en kompetent, effektiv og faglig dyktig enhet. Derfor bruker vi mye tid på faglig fordypning og kunnskapsdeling internt hos oss og med øvrige enheter
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha minimum 3-årig utdannelse fra høgskole eller universitet. Relevant saksbehandlererfaring kan i
særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Du må ha gode kunnskaper om IKT som arbeidsverktøy.
Du må ha forståelse for og kunne anvende lovverk.
Du må ha interesse for å arbeide med tall og økonomiske beregninger.
Det er ønskelig med relevant saksbehandlererfaring.
Hva ser vi etter hos deg?
Hos oss er det viktig at du evner å arbeide målrettet, nøyaktig og effektiv. Du er videre selvstendig og kan ta ansvar for egen læring og utvikling.
Vi løser saker og problemstillinger individuelt og sammen med andre kolleger. Av den grunn er det viktig at du innehar gode samarbeidsevner, viser fleksibilitet og er omstillingsdyktig.
I vår enhet skal det være trygt og godt å komme på jobb. Derfor er det viktig at du har godt humør og viser en vennlig, positiv og imøtekommende atferd.
Vi forventer at du tar eierskap til dine arbeidsoppgaver, gjør så godt du kan, og sist men ikke minst må du kunne bidra til et godt arbeidsmiljø.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss. Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon. Vi samarbeider mye med andre saksbehandlerenheter rundt om i landet og deltar aktivt i arbeidsoppgaver som må løses nasjonalt. Dette gjør arbeidshverdagen både spennende og utviklende. Vi kan i tillegg nevne at vi hele tiden utvikler og tar i bruk et nye digitale løsninger.
Vi kan tilby en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til beste for våre brukere, og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø og med fokus på tillitsbasert ledelse og medarbeiderskap. Vi vil gi deg tillit og ansvar til å planlegge egen arbeidshverdag, herunder gi deg mulighet til faglig og personlig utvikling.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid. Vi jobber på dagtid og har fleksibel arbeidstid. Skulle det være behov for å jobbe litt ekstra, og du er motivert til det, får du betalt overtid. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet for å søke boliglån med gunstige betingelser.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi legge til rette for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmekontor deler av uken siden våre arbeidsoppgaver tilsier at det lar seg gjøre.
På vår arbeidsplass vil du oppleve et inkluderende og godt arbeidsmiljø. Som nyansatt skal vi ta godt vare på deg. Vi skal gi deg den opplæringen du trenger, samtidig som vi skal utfordre deg til å være selvstendig og finne løsninger på egen hånd eller sammen med dine kolleger.
Du blir tilsatt som førstekonsulent med en årslønn mellom kr. 540 500 - 584 500 (lønnstrinn 55 - 60), avhengig av dine kvalifikasjoner.
I vår del av landet gis særfordeler i form av lavere skatt og gratis barnehage. Om ikke det er nok kan du i tillegg få slettet 20 % av studielånet ditt, maksimalt 30 000 kroner hvert år. Regjeringen har foreslått at dette beløpet skal øke til kr. 60 000 fra år 2025.
Alta er den største byen i Finnmark med over 21 000 innbyggere, og et naturlig arktisk knutepunkt for vekst og utvikling. Vi kan tilby en god balanse mellom byliv og nærhet til naturen. Alta er kjent for sin fantastiske natur, et stabilt klima, gode muligheter for friluftsliv som fotturer, fiske, og snøscooterkjøring. Samtidig har byen et levende kulturliv med mange arrangementer og aktiviteter. Byen har flere idrettsanlegg, som tilbyr fasiliteter for fotball, håndball, friidrett, ski og andre idretter. Alta ligger kanskje langt nord, men er samtidig knappe to timer unna Oslo med fly. Ønsker du å finne å lese mer om Alta og området rundt: www.visitalta.no
Kontaktinformasjon
Irene Wahl, Avdelingsleder, 908 69 120, irene.wahl@nav.noSteinar Kalvik, Avdelingsdirektør, 975 88 315, steinar.kalvik@nav.no
Arbeidssted
Bjørn Wirkolas vei 159510 Alta
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4868255071
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 31.10.2024
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2762805
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e0270731140d4af6a22c53f8f10cb6a1