Plan- og bygningssjef
Vår nåværende plan- og bygningssjef går over i ny jobb fra 10. august 2020 og vi søker derfor hennes etterfølger.
Kragerø kommune jobber kontinuerlig for å styrke kvaliteten og effektiviteten i saker for næringslivet og vi ser etter en Plan- og bygningssjef som er løsnings orientert og bidrar til å utvikle handlingsrommet ved å si "Ja hvis vi kan og nei hvis vi må".
Ansvar for følgende tjenesteområder tilligger stillingen:
Overordnet planlegging (kommuneplanarbeid), detaljplanlegging, bygge- og delings-saksbehandling, oppmåling inklusive kart- og adresseforvaltning, eiendomsskattetaksering, landbruk og konsesjonssaker.
Plan- og bygningssjefen er virksomhetsleder for virksomheten Bygg og areal.
Virksomhetslederfunksjonen medfører resultat-, fag og forvaltning-, økonomi- og personalansvar innenfor nevnte tjenesteområder.
Stillingen rapporterer direkte til Kommunalsjef Samfunn og inngår i kommunalsjefens ledergruppe som har ansvaret for sentrale oppgaver innen utvikling av Kragerøsamfunnet.
Kommunen står overfor spennende planoppgaver knyttet til ny E18 utbygging, satsing på regionalt viktig næringsområde og rullering av kommuneplanens arealdel med vekt på strandsoneforvaltning. Det er stor byggeaktivitet i kommunen og virksomheten preges av varierte og tverrfaglige oppgaver, et høyt arbeidstempo og et trivelig arbeidsmiljø. Virksomheten har 11 ansatte og behandler årlig ca 500-600 byggesaker og ca 10-15 plansaker. I tillegg utarbeides reguleringsplaner i kommunal regi. Kommunen samarbeider med Drangedal kommune i viltforvaltning, jord- og skogbrukssaker og motorferdsel i utmark. Kommunen deltar i interkommunalt samarbeid når det gjelder tilsyn i byggesaker.
Plan og bygningssjefen representerer kommunedirektøren i Hovedutvalg for Plan og bygg.
Krav om utdanning og ønskede kvalifikasjoner:
-
Relevant utdannelse på høyskole/universitetsnivå
-
Lederkompetanse/relevant ledererfaring.
-
Erfaring fra arbeid med offentlig forvaltning, kjennskap til plan- og bygningsloven og tjenestene tillagt virksomhetens ansvarsområde.
-
Erfaring fra privat sektor
-
Evne til å lede mennesker i omstilling, endring og perioder med større arbeidspress.
-
Evne til nytenkning og utvikling av digitale løsninger.
-
God muntlig og skriftlig framstillingsevne, og kunne produsere saker til politisk behandling
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
-
En spennende stilling med varierte og utfordrende oppgaver i en kommune med stort fokus på næringsutvikling/næringsattraktivitet og bostedsattraktivitet, og som har status som omstillingskommune
-
God pensjonsordning i KLP (Kommunal Landspensjonskasse)
-
Fleksibel arbeidstid
-
Lønn etter gjeldende avtaleverk
-
Dekning av flytteutgifter med inntil 50% av kostnaden
Tilsetting finner for øvrig sted på de betingelser som gjelder i Kragerø kommune.
Søknad sendes
Søknad fremmes elektronisk via kommunens hjemmesider: www.kragero.kommune.no - ledige stillinger.
Kopi av vitnemål og attester tas med ved et evt intervju/forespørsel.
Evt. søknader som ønskes unntatt offentlighet, vil bli vurdert særskilt. Dersom ønsket om unntatt offentlighet ikke kan imøtekommes, vil søker bli underrettet før opplysningene blir offentliggjort, jf. offentlighetslovens regler.
Om bedriften
Kragerø kommune ligger vakkert til ved kysten i Telemark med et mylder av øyer og skjær. Mulighetene for friluftsliv i skjærgården og på fastlandet er enestående. Kommunen har i underkant av 10500 innbyggere og preges av et aktivt nærings- og kulturliv. Kommunen har full barnehagedekning, et desentralisert grunnskoletilbud og videregående skole
med et variert tilbud. Innenfor en reisetid på en time når du en rekke større byer i regionen, samt kommunikasjonsknutepunkter som flyplasser, fergeterminaler m.v.