Veileder
Lier, NAV
Dølasletta 3, 3408 Tranby
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid
Antall stillinger
3
Org. nr: - Stillingsident: 4244899202 Presentasjon av stillingen:
NAV-kontoret leverer tjenester til kommunens 26.000 innbyggere og virksomheter i privat og offentlig sektor. NAV Lier er en spennende arbeidsplass med engasjerte medarbeidere. NAV sitt hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig er i arbeid. Vi samarbeider derfor tett med arbeidsgivere, helsepersonell og ulike underleverandører.
NAV Lier har hatt en betydelig økning i arbeidsmengden den siste tiden og har et stort midlertidig behov for dyktige medarbeidere som ønsker å være med å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi har ledig et til tre engasjement som veileder med varighet ut 2020, med mulighet for forlengelse.
Lier er en spennende kommune i vekst som er opptatt av tverrfaglig samarbeid om tjenesteleveranser når dette er til innbyggernes beste. Våre hovedoppdrag er å bidra til at flest mulig av innbyggerne i Lier kan være i arbeid, at arbeidsgivere i distriktet vårt får dekket sitt behov for arbeidskraft og at innbyggere som har behov for sosiale tjenester får dette. NAV-kontoret har ansvar for et bredt spekter av kommunale og statlige tjenester og virkemidler. Vi løser oppgavene våre i tett samarbeid med brukere, arbeidsgivere, ulike tjenesteleverandører og andre samarbeidspartnere.
Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker som er i en krevende situasjon og trenger bistand. Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Motiveres du av å se andre løse sine utfordringer og lykkes med sine planer i eget liv? Er du en god person å ha med seg i denne prosessen? Da kan du være den vi ser etter.
Arbeidsoppgaver
• Ha hyppig kontakt med arbeidsgivere som har behov for arbeidskraft
• Kartlegge og avklare oppfølgingsbehov etter gjeldende lover og regler
• Sammen med arbeidssøkere kartlegge ressurser, kompetanse og se nye muligheter på arbeidsmarkedet
• Motivere arbeidssøkere til å holde høyt tempo i jobbsøking.
• Informere om inntektssikring ved behov
• Gjennomføre dialogen mot arbeidssøkere via digitale verktøy
• Oppfølging og bistand til personer som står utenfor arbeidsmarkedet og sykemeldte
• Diverse saksbehandling
Endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene.
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som har
• Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Relevant arbeidserfaring og/ eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet. Bachelor innen sosialfag, pedagogikk, samfunnsfag, psykologi, veiledning, personal og ledelse er en fordel. Andre utdanningsretninger kan også være aktuelle
• Gode norskkunnskaper
• Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål
• Er flink til å bruke digitale verktøy i arbeidet og har kjennskap til Office365
• Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
Det er ønskelig at du har
• Relevant erfaring knyttet til å bistå arbeidssøkere i prosessen mot ny jobb, gjerne fra NAV eller rekrutteringsbransjen.
• Har interesse for arbeidsmarkedet og arbeidsmarkedets behov
• Erfaring med å jobbe tverrfaglig
• God engelsk kunnskap, eventuelt andre språk
Personlige egenskaper
• Har gode samarbeidsevner
• Klarer å tilpasse adferd raskt og effektivt for å nå mål
• Får til å være positiv og entusiastisk selv i vanskelige situasjoner
• Tar raskt til seg nye kunnskap, tar ansvar for egen læring
Personlige egenskaper vil bli sterkt vektlagt.
Vi tilbyr
• Mulighet til å skaffe seg nyttig kompetanse som kan være relevant for jobbkarrieren
• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
• Aktive og engasjerte kollegaer
• Trivelig og hektisk arbeidsmiljø med mulighet for fleksitid.
• Stillingskode 1408 førstekonsulent i lønnstrinn 50-57 i statens lønnsregulativ (kr. 449.300 - 504.700 pr år)
• God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse. Våre personalordninger finner du mer om på www.nav.no under "NAV og Samfunn - Søk jobb i nav"
Kontaktinformasjon
Jan Kåre Melsæther, NAV Leder, 90863338
Anita Fossli Capellen, Avdelingsleder, 90758710
Arbeidssted
Dølasletta 3
3408 Tranby
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4244899202
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 14.06.2020
Om bedriften
NAV (arbeids- og velferdsforvaltningen) leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.
NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. I lys av inkluderingsdugnaden oppfordrer vi personer med nedsatt funksjonsevne og/eller "hull i CV" om å søke jobb hos oss. De er en verdifull arbeidskraftressurs som NAV trenger. Søkere som tilkjennegir at de har nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en, gjøres oppmerksom på at denne opplysningen kan bli brukt til statistikkformål ifm. regjeringens inkluderingsdugnad dersom vedkommende blir ansatt.
Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes til utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
638115
- Sist endret
15. juni 2020
- Hentet fra
webcruiter
- Referanse
4244899202_Lier, NAV_webcruiter