Veiledere
NAV, Haugesund kommune
Øvregata 124, 5527 Haugesund
Om jobben
Stillingstittel
Veiledere
Type ansettelse
Fast
Antall stillinger
3
NAV Haugesund - Utsira utvider teamet og lyser ut tre faste stillinger i avdeling Økonomi og veiledning.
Vi søker etter dedikerte kollegaer med faglig engasjement for NAV sitt samfunnsoppdrag, spesielt med fokus på å jobbe med personer i vanskelige livssituasjoner. Hos oss vil du spille en sentral rolle i saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV og oppfølging mot arbeid. Stillingene innebærer direkte kontakt med innbyggere, tett samarbeid internt og med eksterne samarbeidspartnere. Bli med oss i å realisere NAVs mål om å gi flere muligheten til å være i arbeid, delta i samfunnet og sikre inntekt.
NAV Haugesund - Utsira har ca. 100 ansatte og betjener innbyggerne i Haugesund kommune og Utsira kommune. Vi består av 6 ulike avdelinger.
Arbeidsoppgaver
- Behandle søknader om økonomisk sosialhjelp
- Samtaler med innbyggere i forbindelse med søknad og vedtak
- Gi arbeidsrettet oppfølging og veiledning
- Behandle klagesaker
- Betjene vakttelefon
- Betjene publikumsmottak
- Gi opplysning, råd og veiledning om økonomi, bolig med mer
- Jobbe tett med ulike kollegaer for å sikre helhetlig oppfølging av innbyggere i kommunen
- Bidra til utvikling av NAV sine tjenester
Ettersom NAV er i stadig utvikling og endring, kan andre arbeidsoppgaver bli aktuelle.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum treårig høyskole/universitetsutdanning innen sosialfag/samfunnsfag. Annen utdanningsretning kan vurderes ved særlig relevant erfaring.
- Gode digitale ferdigheter
- Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
Det er ønskelig at du har:
- Erfaring fra saksbehandling og kjennskap til lov om sosiale tjenester i NAV
- Veiledningskompetanse
- Kjennskap til offentlig virksomhet og forvaltningsloven
- Kjennskap til ulike tjenestetilbud i kommunen og hjelpeapparatet for øvrig.
Personlige egenskaper
- Har gode samarbeidsevner
- Er løsningsorientert og fleksibel
- Er strukturert og kan jobbe effektivt og etter frister
- Kan formidle informasjon på en tydelig og positiv måte, både skriftlig og muntlig
- Har fokus på innbyggernes styrker og muligheter
- Fleksibilitet og omstillingsevne i en travel arbeidshverdag
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Nye og moderne kontorlokaler
- Kjekke og engasjerte kollegaer med god kompetanse
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter tariff og gjeldende avtaler
- Ansettelse i Haugesund kommune med gode pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Jannike Solbak, avdelingsleder, 40 20 47 22Marie Helen Hetland Kastrati, konstituert avdelingsleder Økonomi og Veiledning, 41 29 09 77
Arbeidssted
Øvregata 1245527 HAUGESUND
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Haugesund kommuneReferansenr.: 4847267144
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.09.2024
Om bedriften
Haugesund kommune bygger sin virksomhet på verdiene åpen, ærlig, raus og troverdig. Byen Haugesund er et regionssenter for 100 000 haugalendinger og er en av Norges fremste handelsbyer og skipsfartsbyer. Bykommunen med i overkant av 38 000 innbyggere byr på festivaler og kulturarrangement gjennom hele året for alle aldersgrupper.
Haugesund kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2719265
- Sist endret
2. september 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7844cee4d61348f5b88123a3642c5ad6