Avdelingsleder
Har du lyst å være med å utvikle fremtidens sykehjem i Lindesnes kommune? Vi søker deg som er trygg i rollen som leder, er løsningsorientert, og ønsker å være med på å videreutvikle enhet sykehjem.
Enhet sykehjem består av 1 langtidsavdeling på Vigeland omsorgssenter, 4 langtidsavdelinger ved Mandal sykehjem, 1 langtidsavdeling ved Marnardal omsorgssenter, samt en avdeling for nattjeneste og kjøkken og vaskeri.
Enhet sykehjem har nå ledig følgende stilling:
1 x 100% stilling som avdelingsleder for en skjermet avdeling på Vigeland omsorgssenter, avdeling 1.
Avdeling 1 har p.t 14 plasser tilrettelagt for personer med demens fordelt på to grupper med 7 pasienter på hver gruppe. Avdelingen har en teamkoordinator og totalt 24 ansatte.
Område Velferd i Lindesnes kommune er i endring og det skal skje mye spennende endringsarbeid i tiden fremover. Blant annet har kommunens sykehjem digitalt varslingsanlegg, og det skal høsten 2023 innføres digitalt tilsyn i sykehjemsavdelingene. I tillegg skal det innføres årsplan fra 2024, og du som leder vil være med å utforme årsplanen. Du som ansettes vil få muligheten til å delta i dette endrings- og omstillingsarbeidet og være med å forme enhet sykehjem videre. Endret ansvarsområde må i den forbindelse påberegnes.
Du som ansettes vil inngå i ledergruppen i enhet sykehjem og skal utøve ledelse i tråd med kommunens verdigrunnlag, kommuneplan og øvrige styrende dokumenter.
Arbeidsoppgaver
Avdelingsleder har hovedansvaret for daglig drift, fag, personal og økonomi.
Daglig drift og fagansvar av avdelingen innebærer blant annet:
- Turnusarbeid, herunder vikarhåndtering
- Bidra til, og legge til rette for godt arbeidsmiljø
- Inngå i ledergruppen i enhet sykehjem
- Sikre godt samarbeid med tillitsvalgte og verneombud
- Sikre pasient- og pårørendeinvolvering
- Samarbeid med forvaltning ifht nye pasienter
- Organisere opplæring av nye ansatte, vikarer, lærlinger, elever i praksis, samt studenter
- Journalansvarlig for EPJ, herunder sikre gode rutiner for dokumentasjon
Personalansvaret innebærer blant annet:
- Ansvar for oppfølging av den enkelte ansatte, herunder medarbeidersamtaler, veiledning av ansatte og sykefraværsoppfølging ihht IA- avtalen
Økonomiansvaret innebærer blant annet:
- Lage turnus/årsplan og utøve ledelse i henhold til budsjett
- Rapportere månedlig på økonomi til enhetsleder
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav:
- Autorisert sykepleier eller autorisert vernepleier.
- Gode digitale ferdigheter
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Turnuskompetanse
- Videreutdanning i ledelse. Relevant erfaring kan kompensere for dette kravet
- Interesse og forståelse for økonomi
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Erfaring med endringsprosesser og endringsledelse
- Kjennskap til Gerica er en fordel
- Erfaring fra eldreomsorgen
- Være en pådriver for livsgledearbeidet i avdelingen
- Erfaring fra partssamarbeid med verneombud og tillitsvalgte
Personlige egenskaper
- Relasjonskompetanse
- Fleksibel og endringsvillig
- Evne til nytenking, samt evne til å motivere og skape engasjement
- Gode samarbeidsevner
- God arbeidskapasitet
- Kunne jobbe selvstendig og i team
- Personlig egnethet til stillingen vektlegges
Vi tilbyr
Internt onboardings-program for nye ledere. Du blir med i et lederteam sammen med andre avdelingsledere. Lønn etter avtale og gode pensjonsordninger i KLP.Kontaktinformasjon
Hilde Pedersen Nøkland, Enhetsleder, +47 924 44 242, hilde.pedersen.nokland@lindesnes.kommune.noArbeidssted
Lars O. Røllands gate 74514 MANDAL
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lindesnes kommuneReferansenr.: 4672474874
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.06.2023
Om bedriften
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!