Vil du lede vår bilforretning i Seljord?
Det å være salgssjef hos oss innebærer at du også har et overordnet ansvar på huset. Den formelle tittelen din vil være "Plassjef". Det innebærer nært samarbeid og koordinering av det driftsmessige med ledere for servicemarkedet og skadeavdeling, uten at disse rapporterer til deg. I salgssjefsrollen vil du lede og coache salgsteamet. I tillegg vil du ha et vesentlig eget salg.
Vår avdeling i Seljord har levert meget gode salgstall gjennom mange år. For å videreføre og videreutvikle dette ser vi etter en trygg og samlende plassjef. For å fylle rollen kreves selvstendighet, fremtredende samarbeidsevner og gode lederegenskaper. Vi krever ikke at du må ha hatt personalansvar tidligere, så lenge du har de personlige forutsetningene for å lede og samarbeide. Kanskje er du i dag en suksessrik bilselger med ambisjoner om videreutvikling som leder? Om du i dag har lederansvar innen salg fra bil, eller annen bransje, så er det en styrke.
Stillingen rapporterer til regionsjef, og du vil sitte i hans ledergruppe. Du vil ha et godt og utstrakt samarbeid med selskapets øvrige ledelse. Vi legger vekt på din evne til å se sammenhenger, være nysgjerrig ikke bare på resultat, men også på årsaksforhold. Vi har en forventning om at du er en proaktiv støttespiller for regionsjef, kommer med uoppfordrede innspill, informasjoner, og varsler, samt gjerne påpeker muligheter for endringer og forbedringer.
Arbeidsoppgaver
- Stillingen innehar totalt budsjett-, resultat- og personalansvar for salgsavdelingen i Toyota Bilia i Seljord
- Løpende coaching av selgere
- Eget salgsbudsjett
- Tilrettelegge for økt næringssalg og etablere rammeavtaler
- Sikre at kundene settes i fokus og at kundene er fornøyde
- Sørge for at selgere får nødvendig opplæring, trening og oppfølging
- Tett samarbeid med servicemarkedet og skadeavdeling for å optimalisere både salg og kundeopplevelse
- Tett samarbeid med importøren ift salgsplaner, aktiviteter og lokal markedsføring
- Overordnet ansvar for at virksomheten drives i henhold til lover, regler, forskrifter, interne instrukser og produsentens retningslinjer
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Erfaring med personalledelse er en fordel, men ikke et krav
- Erfaring med B2B salg er en fordel
- Kunnskap og erfaring med coaching
- Gode ferdigheter i bruk av ulike IT verktøy
- Du har god forretningsforståelse, er analytisk og nøyaktig
- Du leder dine medarbeidere gjennom involvering, tilstedeværelse og tydelige tilbakemeldinger
- Selvgående og proaktiv
- Gode kommunikasjonsegenskaper og samarbeidsevner
Toyota Bilia tilbyr
- Muligheten til å jobbe med en av verdens sterkeste merkevarer
- En lederstilling i et stort og spennende selskap
- Gode opplæringsprogrammer
- Meget godt arbeidsmiljø
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Svært gode muligheter for personlig utvikling, både faglig og personlig
- Et børsnotert selskap i vekst med svært gode resultater
- I tillegg til god fastlønn, tilbys en bonusordning og god pensjonsordning
- Arbeidsplass i Seljord
Om bedriften
Bilia i Norge er en del av Bilia-konsernet som er børsnotert i Stockholm. Vi er en av Europas største bilkjeder og finnes også i Sverige, Belgia og Luxemburg. I Norge tilbyr vi bilsalg, finansiering, verkstedtjenester samt tilbehørs- og reservedelssalg for BMW, Mini, XPENG, Jaguar, Land Rover, Morgan, Volvo, Toyota og Lexus. Vi har 46 lokasjoner i Oslo, Akershus, Buskerud, Hedmark, Oppland, Telemark, Vestfold og Trøndelag. Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.300 medarbeidere som hver dag etterstreber å skape en positiv opplevelse for alle som er i kontakt med oss.
Toyota Bilia AS er et datterselskap av Bilia Personbil AS og har tilsammen 13 avdelinger i Trøndelag og Vestfold. Vi har ca. 380 ansatte og en omsetning på ca.2,5 mrd kroner i året. Vi selger ca. 7.000 biler i året. Toyota er verdens største bilprodusent, og et ledende verdensomspennende konsern. Toyota jobber med innovative løsninger med vekt på miljø og mennesker. Toyotas modeller er verdenskjente for sin sikkerhet og for sin pålitelighet. Vårt sterkeste konkurransefortrinn er fornøyde kunder og god service. Da er det svært viktig at våre medarbeidere har riktig kompetanse og er engasjerte i arbeidet sitt.