Fagsykepleier
Org. nr: - Stillingsident: 4267109894 Presentasjon av stillingen:
Vi er veldig opptatt av å bygge et humørfylt, raust og inkluderende miljø, med folk som gjerne får litt ekstra kick av vårt viktige samfunnsoppdrag. For denne stillingen ser vi spesielt etter lune, varme, engasjerte og inkluderende folk som både har engasjement for stillingen og evnen til å hele tiden se sin oppgave i det større bildet.
Har du lyst å være med på å drive og utvikle institusjonstjenester i form av korttidsplasser i en ny, stor, utviklende og mangfoldig kommune så kan Bråta helse- og aktivitetssenter være den rette arbeidsplassen for deg. Rollen som fagsykepleier er sentral og gir deg stor mulighet til påvirkning. Du vil være en viktig person i tjenesteutviklingen og i arbeidet med å bringe faget til nye høyder.
Bråta helse- og aktivitetssenter er trukket frem som et godt eksempel i eldrereformen «Leve hele livet» når det gjelder utforming av omsorgsbygg og samlokalisering av tjenester, dette er vi stolte av. Bråta helse- og aktivitetssenter har et godt omdømme og faglig god kvalitet, har du lyst til å være med å videreføre og utvikle dette?
Bråta helse- og aktivitetssenter er del av virksomheten omsorgstjenester Mjøndalen og Krokstadelva. Virksomheten gir mangfoldige tjenester og man har de fleste trinnene i omsorgstrappen i virksomheten. Et samarbeid på tvers og tverrfaglighet er grunnpilar for virksomheten og man ønsker å skape enda mer spennende og lærerikt samarbeid på tvers av virksomheten. Avdelingen benytter seg IKOS digitale tavler som sikrer gode pasientforløp, pasientsikkerhet, god pasientflyt og samhandling, effektive tjenester og innsikt for tjenesteforbedring.
Å være fagsykepleier ved Bråta helse- og aktivitetssenter vil si at du er en del av et team hvor man i sammen bidrar og har ansvar for helheten, slik at vi leverer tjenester av høy kvalitet til våre pasienter. Som fagsykepleier vil du jobbe tett med avdelingsleder og dere vil i sammen legge opp til god ledelse og koordinering av avdelingene.
Vi er ute etter deg som vil være med på kontinuerlig forbedring, hvor vi har evnen til å reflektere over egen praksis, hvor blikket er rettet mot muligheter/løsninger fremfor begrensninger, samt legge opp til beste og neste praksis.
Stillingen er dagarbeid, men det må påberegnes noe kveldsarbeid i forbindelse med veiledning og opplæring av personalet i turnus.
Avdelingene ved Bråta helse- og aktivitetssenter er organisert slik:
• Intermediær avdeling -- 12 plasser
• Rehabilitering avdeling -- 4 plasser
• Lindrende avdeling -- 4 plasser
• Korttidsavdeling -- 12 plasser
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offenliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlig.
Arbeidsoppgaver
• Legge til rette for at avdelingen har et godt samarbeid med pasienter og deres pårørende
• Bidra til faglig samarbeid med andre fagsykepleiere, fagrådgiver og andre faggrupper.
• Bidra til systematisk kompetanseutvikling i samarbeid med fagrådgiver og andre faggrupper
• Ha hovedansvaret for plassadministrasjon og pasientflyt i tett samarbeid med kontor for tjenestetildeling og koordinerende enhet. Fagsykepleieren vil ha hovedansvaret for koordinering av inn og utskrivelse av pasienter ved institusjonen.
• Bidra til at pasienter opplever mest mulig sømløse overganger i mellom tjenestene
• Legge til rette for et godt læringsmiljø for medarbeidere, elever, lærlinger og studenter
• Ansvar for den sykepleiefaglige kvaliteten utvikles og vedlikeholdes ved hjelp av undervisning og veiledning.
• Bidra til at rutiner og retningslinjer er oppdatert, kjent for medarbeidere og at de følges
• Aktiv pådriver for implementering av digitale teknologiske løsninger. Benytte trygghets- og mestringsteknologi (velferdsteknologi) for å gi pasienter mer trygghet, mestring og muligheten til å forebygge funksjonsfall
• Følge opp og utvikle kvaliteten i gjennom ivaretakelse av pasientsikkerhet og kontroll av tjenesteutøvelse
• Ansvar for medisinkabinett og andre overordnet oppgaver tilknyttet legemiddelhåndtering
• Bidra til å gjøre nødvendige beslutninger i avanserte sykepleierfaglige spørsmål
• Medansvar for initiere tverrfaglig samarbeid både internt og eksternt
• Ansvar for at tjenestene er forankret i kunnskapsbasert praksis, nasjonale føringer og lovverk.
• Bidra til et fullt forsvarlig, helsefremmede og inkluderende arbeidsmiljø
• Bidra til effektiv og forsvarlig ressursforvaltning
• Ansvar for å holde seg faglig oppdatert
• Delta i spennende faglige nettverk og bringe inn kunnskap til avdelingene
• Ivareta dokumentasjonsplikten gjennom kommunens elektronisk pasientjournalsystem og IKOS digitale tavler.
Kvalifikasjoner
• Sykepleier, helst med videreutdanning innenfor relevante fagområder.
• Solid erfaring fra fagområde
• Erfaring fra implemententeringsarbeid
• Erfaring med fagutviklingsarbeid
• Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevner. For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Språkkrav må dokumenteres ved søknad.
• Kjennskap til datasystemer som Gerica, GAT, EQS og IKOS er en fordel.
Personlige egenskaper
• Et grunnprinsipp for oss er å se helheten fremfor enheten, og ikke tenke at «det er noen andre sitt problem».
• Tar initiativ og er pådriver i prosesser
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
• Evnen til å se muligheter og løsninger fremfor begrensninger.
• Endrings- og tilpasningsdyktig
• Har tro på og bidrar til tverrfaglig samarbeid
• Positivt innstilt, evnen til å spre glede og er en god rollemodell
• Du er uredd og har høy arbeidsmoral
• Du er trygg på deg selv og din faglig kompetanse
• Inkluderende og gode relasjonelle egenskaper
• Etterrettelig, målrettet og gjennomføringssterk
• Løsningsorientert og med stor arbeidskapasitet
• Evne til å begeistre og motivere
• Evne til å oppnå resultater
• Er lojal overfor beslutninger
• Etiske gode holdninger og god refleksjonsevne
• Personlig egnethet vektlegges i forhold til det overnevnte, politiattest ikke eldre enn tre måneder må kunne fremlegges.
Vi tilbyr
Et bra arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse hvor det er muligheter for å være med å utforme egen arbeidsplass, hvor utvikling og faglig kvalitet har høyt fokus.
Lønn i henhold til tariffavtaler.
Tiltredelse etter avtale.
Kontaktinformasjon
Antonsen, Ellen, Avdelingsleder, 95195949
Arbeidssted
Bråtaveien 2
3050 Mjøndalen
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Drammen kommune
Referansenr.:4267109894
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.08.2020
Om bedriften
Drammen kommune hviler på tre bærebjelker: Et sterkt deltakerdemokrati gjennom aktiv innbyggermedvirkning, tjenester nær innbyggerne og en offensiv stedsutvikling som skaper attraktive lokalsamfunn. Kommunen ligger sentralt til i det nye fylket Viken, og har vel 100 000 innbyggere og rundt 6 500 ansatte.