Avdelingsleder
Vil du bli med å lede og utvikle NAV Indre Nordmøre med viktige samfunnsoppgaver? Er du energisk og utviklingsorientert? Vi har ledig stilling til en motivert avdelingsleder med stort pågangsmot, som vil jobbe i et pulserende og nyskapende miljø.
Vi søker deg som har gode kommunikasjonsevner og skaper gode relasjoner i kontakt med brukere, samarbeidspartnere og dine medarbeidere. Du har tillit og tro på at alle ønsker å gjøre en god jobb, og spiller på lag med dine medarbeidere, lederkollegaer og samarbeidspartnere.
NAV Indre Nordmøre er et interkommunalt samarbeid mellom kommunene Sunndal, Surnadal og Tingvoll, etablert 1.januar 2022. Vi er en kompetansebedrift med 26 medarbeidere og et solid fagmiljø fordelt på 3 lokasjoner. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Vi ønsker å være en innovativ og framtidsrettet tjenesteleverandør og legger vekt på brukerinvolvering, samhandling og et sterkt kompetansemiljø. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi yter arbeids- og velferdstjenester til NAV Indre Nordmøres ca. 16000 innbyggere. Gjennom partnerskapet har stat og kommunene felles ansvar for driften av NAV Indre Nordmøre, og skal sikre et samordnet tjenestetilbud. NAV Indre Nordmøre er organisert med to avdelinger: avdeling Surnadal og avdeling Sunndal-Tingvoll.
Vi leter etter en leder for avdeling Sunndal-Tingvoll.
Arbeidsoppgaver
- Du har personalansvar for avdelingens medarbeidere
- Du har resultat- og fagansvar for oppgavene som ligger til avdelingen
- Du skal samarbeide med andre aktuelle aktører og andre enheter i kommunene
- Du skal legge til rette for kontinuerlig læring og personlig utvikling for den enkelte medarbeider, sørge for kvalitetssikring av arbeidet, samt ha fokus på kontinuerlig forbedring i avdelingen og i en organisasjon i stadig endring
- Du er en aktiv medspiller i kontorets lederteam og skal bidra til helhetlige løsninger til beste for våre brukere
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø, bygger felles engasjement og kultur
NAV er i stadig utvikling og endring, du må være innstilt på at arbeidsoppgavene kan endre seg.
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse tilsvarende minimum bachelor, gjerne innen ledelse, samfunnsfag og/eller helse- og sosialfag
- Lederutdanning og/eller ledererfaring
- Gode digitale ferdigheter
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Førerkort kl. B
Vi ønsker at du har:
- Erfaring fra endringsarbeid og/eller endringsledelse
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid
- Erfaring fra prosess- og kompetanseledelse
- Kunnskap om arbeidsmarkedet i regionen
- Evne til å se sammenhenger mellom styringsdokument og gjennomføring i praksis
Personlige egenskaper
- Du har et menneskesyn og holdninger i samsvar med NAV sine verdier
- Du har brukerfokus og gode serviceholdninger
- Du må evne å håndtere balansegangen mellom å være en forvalter av et regelverk og å kunne skape gode relasjoner i kontakt med brukere og samarbeidspartnere
- Du har evne til å samarbeide og koordinere
- Du har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Du er strukturert, tydelig, direkte og målrettet
- Du gir tillit til, støtter dine medarbeidere og ser ressursene i den enkelte
- Du er nytenkende, initiativrik, synlig tilstede og en pådriver for utvikling
- Du har evne til å motivere og inspirere, skape felles engasjement og kultur
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et ungt NAV-kontor med vekt på utvikling, kunnskapsdeling og et godt arbeidsmiljø
- Aktive, kunnskapsrike og engasjerte kollegaer
- Lønn i stillingskode 1407 avdelingsleder, kr 636700-677000
- Gode pensjonsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Anne Kari Grimstad, NAV-leder, 48220439Arbeidssted
Åkersgata 46600 Sunndalsøra
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4612136868
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.02.2023
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling