IPS-jobbspesialist, fast 100%-stilling
IPS, Bergen kommune
5012 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
IPS- Jobbspesialist
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Bergen kommune, ved Etat for sosiale tjenester og Etat for psykisk helse og rustjenester, startet i 2021 en IPS-tjeneste (individuell jobbstøtte). Målet med tjenesten er å bidra til at mennesker med moderate til alvorlige psykiske helseutfordringer og/eller rusutfordringer kommer ut i eller beholder ordinært, lønnet arbeid. IPS-metodikken tar utgangspunkt i brukers yrkes ønsker og ressurser.
Vi søker nå etter en energiske og uredd jobbspesialist til vårt team. Stillingen inngår i et team med 3 andre dyktige jobbspesialister.
Arbeidsoppgaver
- Du skal bruke IPS som arbeidsmetode
- Du skal oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk (65 % av tiden er ute hos arbeidsgivere og/eller med jobbsøkere)
- Du skal rekruttere jobbsøkere i aktuelle avdelinger i etatene
- Du skal ha tett oppfølging av egen portefølje av kandidater, med mål om overgang til arbeid eller å beholde arbeid
- Du skal identifisere jobbsøkernes interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt matche dem med riktige jobber/arbeidsgivere
- Du skal engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og teammedlemmer
- Du skal bidra til å implementere IPS i avdelingene
- Du skal samarbeide tett med veiledere i aktuelle avdelinger
- Du skal samarbeide med andre kommunale tjenester og NAV
Kvalifikasjoner
- Krav om 3-årig relevant bachelor fra universitet/høgskole
- Krav om minimum 2 års arbeidserfaring med oppsøkende salg, nettverksbygging eller relasjonsarbeid mot arbeidsgivere/ bedrifter
- Krav om god skriftlig og muntlig formidlingsevne
- erfaring med IPS-metodikk eller Supported Employment
- kunnskap om offentlig forvaltning og kommunens samfunnsoppdrag, samt god digital kompetanse
- gode kunnskaper om det lokale arbeidsmarkedet
- kunnskap om og erfaring med målgruppen
Personlige egenskaper
- Trives med utadrettet oppsøkende virksomhet
- Ha troen på at personer i målgruppen, på tross av psykiske helseutfordringer og/eller rusutfordringer, kan få og beholde ordinært arbeid
- Meget gode sosiale ferdigheter, samt evne til å skape og skape relasjoner og tillit hos jobbsøkerne
- Evne til å håndtere uforutsigbarhet, arbeide strukturert og effektivt som del av et team
- Kunne prioritere og ha god oversikt over oppgaver
- Ha gode kommunikasjons- og forhandlingsferdigheter
- Være lærevillig og ydmyk
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Krevende og meningsfylte oppgaver i et arbeidsmiljø preget av høyt tempo
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Muligheten til å være med i et spennende team i Bergen kommune
- Lønn etter gjeldende tariffavtale
Kontaktinformasjon
Tarjei Kristiansen, Stabsleder, etat for psykisk helse og rustjenester, 91688393, tarjei.kristiansen@bergen.kommune.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4838778318
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.08.2024
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2705193
- Sist endret
18. august 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5e920b9a26fc422797416c9ae8cbb266