Byggesaksbehandler (rådgiver/ingeniør)
Org.nr.: Stillingsident: 2019/4667 Presentasjon av stillingen :
Byggesak og geodata
Byggesaksbehandlere
2 faste stillinger og 1 engasjement
Arkivsak nr. 19/4667
Søknadsfrist: 9. august
Nærmere opplysninger: Anne-Mari Rustan Aas tlf: 47375464.
Færder kommune, virksomhet byggesak og geodata, har ledige stillinger som byggesaksbehandlere, hvor det er ønskelig med jurist til den ene stillingen.
Byggesak behandler saker etter plan- og bygningsloven. Målsettingen vår er at publikum skal oppleve oss som kunnskapsrike, forutsigbare, rettferdige, serviceinnstilte og imøtekommende. Byggesak består i dag av fagkoordinator og 6 byggesaksbehandlere.
Færder kommune er et attraktivt sted i stadig utvikling, og dette gir et høyt aktivitetsnivå på byggesaksgruppa. Det er stor spennvidde i type saker, som gir god mulighet for faglig utvikling. Byggesaksgruppa har en bred faglig sammensetning, og gruppa består av blant annet naturvitere, ingeniører og jurister. Vi har et godt arbeidsmiljø og vi holder til i nye lokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy.
Til den ene av de faste stillingene og engasjementet er aktuelle arbeidsoppgaver følgende:
- Behandle bygge- og delesaker etter plan- og bygningsloven, herunder dispensasjonssaker
- Informere, veilede og yte service til publikum
- Forberede saker til politisk behandling
Dette innebærer nær kontakt med private og profesjonelle utbyggere, og en viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre gode saksprosesser.
Relevant utdanning fra høyskole eller universitet, gjerne sivilarkitekt. Annen aktuell utdanning kan være bygningsingeniør, naturforvalter eller landskapsarkitekt. I særlige tilfeller kan lang erfaring fra saksområdet og personlig egnethet kompensere for utdanningskravet.
Til den andre av de to faste stillingene ønsker vi å ansette en jurist. Aktuelle arbeidsoppgaver er følgende:
- Forberede klagesaker til politisk behandling
- Bistå kollegaer med juridiske problemstillinger
- Dispensasjonssaker
- Andre oppgaver som tilligger avdelingen
Krav til alle søkere:
- Erfaring fra fagområdet i offentlig eller privat sektor vil bli tillagt vekt
- Grunnleggende kunnskap om offentlig forvaltning og plan- og bygningsloven
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Effektiv og nøyaktig
- Løsningsorientert
- Serviceinnstilt holdning og gode evner til samarbeid og kommunikasjon internt og eksternt
Personlig egnethet vil bli vektlagt, og det vil bli tatt hensyn til hvordan våre nye medarbeidere kan komplettere øvrige medarbeidere i virksomheten.
- Elektronisk søknadsskjema
- Søkere oppfordres til å søke elektronisk
- Vitnemål og attester fremlegges på forespørsel
- Søknadspapirer blir ikke returnert
- Alle som søker elektronisk får automatisk svar med søknad mottatt
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Anne-Mari Rustan Aas, Mobil +47 47 37 54 64, Epost: anne-mari.rustan.aas@faerder.kommune.no
Om bedriften
Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.
Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.
Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.