INNHOLDSPRODUSENT
Vi ser etter deg som er rå på å lage effektiv kommunikasjon gjennom tekst, bilder og film. Har du en forkjærlighet for tre -- er du vår perfekte..
INNHOLDSPRODUSENT
Med positiv gjennomføringskraft og lidenskap for fag og trender, vil du som innholdsprodusent være med å bygge en av Norges sterkeste merkevarer innen interiør-, eksteriør og byggtre.Det betyr en hverdag hvor du skriver, tar bilder, filmer og lager innhold som sprer inspirasjon og kunnskap om bruk av tre i små og store byggeprosjekter. Våre nettsider og SoMe-kanaler er en viktig del av selskapets merkevarebygging og kommunikasjonsstrategi - og vil naturlig være hovedarena for ditt arbeid. I tillegg vil du bidra med å levere innhold til både digitale og analoge flater som produktutstillinger, fagartikler og messekonsepter.
Tømrere, hjemmesnekkere, influensere, arkitekter..
Vår målgruppe er alle som bygger eller har interesse for å bygge med tre. Enten hjemme, på hytta, i uterommet eller store offentlige bygg. Det betyr at målgruppen er bred og mangfoldig og aktiv på ulike plattformer. Det gjør det både interessant og utfordrende å lage innhold og kommunikasjon som treffer, er inspirerende og kunnskapsbasert -- og aller helst salgsutløsende.
Teamet
Som selskapets innholdsprodusent er du en del av kommunikasjonsavdelingen som igjen er en del av Salgs- og markedsavdelingen som utgjør 35 gode kolleger. Teamet i kommunikasjonsavdelingen jobber tett sammen om å løse de fleste av selskapets interne og eksterne kommunikasjons- og markedsføringsbehov. Vi leverer innhold til artikler, annonser, magasiner, brosjyrer og presentasjoner og produserer tekst, foto, film, VR med mål om å være bransjebest på de viktigste digitale og sosiale kanalene. Det betyr en hektisk og spennende hverdag med mange og varierte oppgaver.
Arbeidshverdag
Hovedansvaret i stillingen vil være å planlegge, produsere og poste relevant innhold som engasjerer i våre SoMe-kanaler, samt å lage inspirerende og kunnskapsbasert innhold i form av tekst, bilder og film til våre nettsider. Videre vil det være å;
- utvikle og promotere aktuelle digitale kampanjer i samarbeid med vår digitale markedsfører
- håndtere innlegg, engasjement og kundehenvendelser som kommer inn via sosiale kanaler
- bidra i utvikling og valg av eksisterende og nye kanaler, i tråd med selskapets strategi og visjon
- bistå med tekst og bilder til egne annonser og kunders fagblader
- delta i planlegging og gjennomføring av messer, webinarer og andre salgsarrangementer
- hjelpe til med andre relevante oppgaver som tilfaller kommunikasjonsavdelingen
Siden 2009 har selskapet arrangert Inspirasjonsprisene som hvert år gir mange søkere til Interiør-, Eksteriør-, Hytte og Uteromsprisen, samt Ombruksprisen og Barnas Trepris. Markedsføring, oppfølging og gjennomføring av Inspirasjonsprisene er også en del av stillingen og vil gi både stor innsikt og mye engasjement på nett.
Hvem er du?
Du er en som liker å lage effektiv kommunikasjon gjennom tekst, bilder og film. Du forstår de digitale og sosiale mediers spilleregler og sørger for optimalisering av innhold for å oppnå økt trafikk og kjennskap.Du liker å følge med på trender innen eget fag og gjerne også innen våre målgruppers interessefelt. Vi tror du vil lykkes best i stillingen om du:
-
har god erfaring med ulike publiserings- og redigeringsverktøy, samt analyse og SEO
-
har sterke kommunikasjonsferdigheter på norsk, både skriftlig og muntlig
-
lærer fort, jobber effektivt og nøyaktig og håndterer flere arbeidsoppgaver parallelt
-
har høyere utdanning innen markedsføring, journalistikk og/eller mediefag
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Den rette personen får en spennende stilling med rom for faglig utvikling og kreativ frihet. Du blir en viktig kollega i et kompetent og hyggelig team som har god balanse mellom arbeid og fritid, men som står på litt ekstra når det er behov. Du rapporterer til Kommunikasjonsdirektør, og får arbeidsplass i moderne lokaler litt utenfor Larvik.
Med nesten 80 år i bransjen, er Bergene Holm en trygg og langsiktig aktør med eiere som ser de lange linjene og hele tiden investerer tilbake fortjenesten. Du vil møte kolleger med alt fra 4 måneder, 4 år eller 40 års erfaring og hvor alle er med og bidrar til et godt arbeidsmiljø og en hardtarbeidende kultur. Arbeidsmoralen drives av mottoet "bedre -- hver dag" og gir rom for nytenkning, kremmerskap og konkurranseinstinkt. Du får kolleger med ulike interesser som terrengsykling, kor, svømming, italienske viner, heavy-rock, AI og bleieskift. Men felles for alle er en lidenskap for verdens beste byggematerialer: TRE.