Avdelingsleder Fag og utvikling
NAV Lillestrøm
Dampsagveien 2B, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder Fag og utvikling (0231-2024-06)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Lillestrøm kommune er Norges niende største kommune med ca. 90 000 innbyggere og ligger strategisk plassert på Nedre Romerike. NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på to stabs- og ni oppfølgingsavdelinger med til sammen 24 team. Alle våre team jobber med oppfølging av brukere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere. Utviklingen i Lillestrøm kommune baseres på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø, by og tettstedsutvikling, mestring hele livet og innovasjon.
Vi søker nå etter ny avdelingsleder til én av våre stabsavdelinger; Fag og utvikling. Vi ser etter deg med relevant fag- og ledererfaring, samt evne til å utøve tillitsbasert ledelse.
Arbeidsoppgaver
- Aktivt bidra til helhetlig og strategisk planlegging og utvikling som del av NAV Lillestrøms ledergruppe
- Personalledelse av kunnskapsmedarbeidere
- Motivere og utvikle egne medarbeidere gjennom kompetanseutvikling, mestringsorientering og tillitsbasert ledelse
- Sikre og lede gode prosesser for kontinuerlig forbedring, utvikling og kvalitetssikring av våre samlede tjenester
- Forankre og bistå i kvalitetsgjennomganger og forbedringsarbeid for avdelingene og organisasjonen som helhet
- Ansvar for å sikre helhetlig onboarding, og systematisk kompetanse- og ferdighetsutvikling i tråd med strategiske prioriteringer
- Lede innovasjonsprosesser og tverrsektorielt samarbeid med kommune, fylkeskommune, utdanningsinstitusjoner, næringsliv og øvrige deler av NAV
- Prosjektarbeid og porteføljestyring: Overordnet ansvar for kvalitetssikring av prosjektsøknader og porteføljeforvaltning
- Sikre kunnskap og ferdigheter for ivaretakelse av GDPR i tjenestene
NAV er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Bachelor eller mastergrad innenfor relevant fagområde, eksempelvis velferdsvitenskap, sosialfag og arbeidsinkludering. Særlig relevant og solid erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Relevant erfaring med innovasjons-, utviklings- og/eller kvalitetsarbeid
- God kunnskap om og gjerne erfaring med NAVs tjenesteområder
- Relevant ledererfaring av kunnskapsmedarbeidere, gjerne fra offentlig sektor
- Relevant erfaring med systematiske onboardingsprosesser, opplæring og kompetanseutvikling
- Samfunnsengasjement og god kjennskap til offentlig forvaltning
- God forståelse for digitalisering og utvikling av fremtidsrettede tjenester
- God forståelse for GDPR, gjerne fra relevante sektorer/bransjer eller tjenester
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
Du bør ha:
- Erfaring med prosjektledelse og gjerne porteføljeforvaltning
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres og utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent (nå HK-dir).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Analytisk, helhetstenkende og aktiv bidragsyter til fellesskapet
- Beslutningsdyktig, mål- og resultatorientert
- Fleksibel og utviklingsorientert
- En god veileder og diskusjonspartner som er trygg i lederrollen, utviser tillit og delegerer
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Stor arbeidskapasitet og gjennomføringskraft
- Evne til å motivere, bygge relasjoner og bygge et inkluderende miljø
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Et utviklingsorientert og moderne NAV-kontor med et godt fagmiljø
- Spennende lederoppgaver hos en viktig samfunnsaktør
- Gode lederkollegaer
- Lederutviklingsprogram
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte kollegaer
- Mulighet for fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen.
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Stilling i kode 1407 avdelingsleder i lønnstrinn 74-78 (kr 745.000 – kr 821.000 pr år). For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Moderne og helsefremmende lokaler (ABW - Activity Based Workplace) sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal, 10 minutter med tog fra Oslo S
- Fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid, og en hybrid arbeidshverdag
- God pensjons- og forsikringsordning gjennom SPK (av lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Anne Ragnhild Breiby, leder NAV Lillestrøm, 99260950
Irene Frigård, konstituert avdelingsleder/fagleder HR, 41034031
Arbeidssted
Dampsagveien 2B
2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAV
Referansenr.: 4810876407
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.05.2024
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Nettsted
nav.no
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2646135
- Sist endret
24. mai 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ca057b20a65e4c29bc03a3fb1520ae5e