Kommuneergoterapeut - Friskliv og mestring
Er du serviceinnstilt og har høy arbeidskapasitet, søk stilling hos oss!
Avdeling Ergo-, Fysioterapi og Hjelpemidler ble opprettet i 2017 med fokus på å etablere en dør inn til tjenestestedet Friskliv og mestring. Hovedmålet er gode pasientforløp, med sikre og trygge overganger. Dette oppnås gjennom tilgjengelige fagpersoner som yter service til kommunens innbyggere og samarbeidspartnere. Ønsker du en stilling preget av mange og varierte arbeidsoppgaver, koordinering og samarbeid på tvers, og kontakt med mange av kommunens innbyggere og ansatte, oppfordres du til å søke stillingen..
Vi har ledig en 60 % stilling som ergoterapeut i avdeling Ergo-, fysioterapi og hjelpemidler. Stillingen er lokalisert på Rud, hvor avdeling Ergo-, fysioterapi og hjelpemidler holder til.
Arbeidsoppgaver
- Gi råd og veiledning til brukere, innbyggere og samarbeidspartnere med hovedvekt på ergoterapi, fysioterapi og hjelpemidler
- Rask intervensjon ved hjemmebesøk
- Vurdere brukers behov for opptrening, behandling og rehabilitering
- Vurdere behov, formidle og gi opptrening i bruk av hjelpemidler
- Delta i fagutvikling og kvalitetssikring
- Utføre saksbehandling
- Inngå i vaktplan for betjening av telefon og ekspedisjon
Kvalifikasjoner
Vi søker deg som:
- har norsk autorisasjon som ergoterapeut
- har førerkort kl. B
- har god forståelse for teknologiske arbeidsverktøy
- Innvandrere som søker stillingen og er fra land utenfor Skandinavia skal som minimum ha bestått norskprøve B2 skriftlig og muntlig.
Det er en fordel hvis du har erfaring:
- fra kommunehelsetjenesten
- med formidling av hjelpemidler, tilrettelegging og tverrfaglig samarbeid
- med journalsystemet Profil
Utdanningsnivå
Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
Personlige Egenskaper
Som ergoterapeut:
- har du gode samarbeidsevner og er serviceinnstilt
- er du brukerorientert
- er du fleksibel og har høy arbeidskapasitet
- har du sans for orden og system
- er du innovativ og løsningsorientert
- er du trygg og selvstendig i egen fagutøvelse
Vi tilbyr
- Kompetanseutviklingsstipend
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland
Annet
- Vitnemål og attester tas med på intervju.
- Gyldig politiattest iht. helse og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
- Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25).
Kontaktinformasjon
Alf Inge Solbakken, Avdelingsleder, Tlf. 46428267
Arbeidssted
Rud
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:Bærum kommune
Ref. nr.:4027586018
Stillingsbrøk: 60%
Deltid, Fast
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 04.03.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4027586018&company_id=2598867603&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
Om bedriften
Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.
Sammen skaper vi fremtiden