Er du vår nye spesialist i kommuneregnskap?
Org. nr: - Stillingsident: 4244793259 Presentasjon av stillingen:
Vi leter etter deg som har solid og lang erfaring med kommuneregnskap og som kan være sentral i arbeidet med utvikling av regnskapsprosessen i kommunen.
Du er en erfaren og utviklingsorientert medarbeider som kan styrke regnskapsområdet, etablere solide faglige standarder og bidra med gode regnskapsanalyser. Dette er en utfordrende jobb for deg som er opptatt av kvalitet og ser forbedringsmuligheter. Vi trenger en medarbeider som har jobbet flere år med kommuneregnskap og som har leder- og veiledningskompetanse.
I Lørenskog kommune får du
- interessante arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- engasjerte og hyggelige kolleger -- og et godt arbeidsmiljø
- god forsikringsordning og offentlig pensjonsordning
- muligheter for fag-/kompetanseutvikling
- fleksibel og familievennlig arbeidstid
- en trygg arbeidsplass med attraktive betingelser, inkludert IA-ordning, god pensjons- og forsikringsordning, tilgang til bedriftshytter, treningsavtaler og andre velferdsgoder
- lønn etter avtale
Vi ser for oss at du
- tar faglig ansvar for å lede regnskapsprosessen fra A til Å
- har utdanning på minimum bachelornivå innenfor kommuneøkonomi eller revisjon. Lang og svært relevant erfaring kan oppveie for utdanningskravet
- har flere års arbeidserfaring innen kommuneregnskap, gjerne også ledererfaring
- har god systemforståelse og gjerne erfaring med økonomisystemet Visma Enterprise Økonomi
- har analytiske evner og har jobbet med styringsdata
- har meget gode kunnskaper i norsk - skriftlig og muntlig
Vi ser etter deg som
- er faglig sterkt, engasjert i og genuint opptatt av faget
- er en ledertype
- har evnen til å skape gode relasjoner
- er teamorientert og en pådriver for forbedring og utvikling
- er interessert i digitalisering og tjenesteutvikling
- godt humør
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Om seksjon for Økonomi og virksomhetsstyring
Seksjonen har for tiden ca. 30 medarbeidere. Disse jobber blant annet med regnskap, plan og budsjett, økonomirapportering og skatteinnkreving. Ansvaret for skatteinnkreving flyttes til Skatteetaten fra 1. november 2020.
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker og ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte søkere til å søke.
I henhold til Offentliglova §25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. De det gjelder vil bli kontaktet dersom offentliggjøring blir aktuelt.
Kontaktinformasjon
Idar H. Simonsen, seksjonssjef, 911 78 544
Arbeidssted
Hasselveien 6
1470 Lørenskog
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Lørenskog kommune
Referansenr.:4244793259
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.06.2020
Om bedriften
Lørenskog kommune skal være en sunn, grønn og mangfoldig kommune
Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er i vekst og gjennomgår en urban utvikling. Lørenskog har ca. 41 000 innbyggere og 2500 ansatte. Vi vil ha folk med ambisjoner -- både på samfunnets og egne vegne. I Lørenskog setter vi innbyggeren i sentrum og som ansatt i Lørenskog kommune skal du oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen til oss! Les mer her