Vi søker en fremoverlent økonom med interesse for eiendomsforvaltning og klima
Folkehelseinstituttet
Sandakerveien 24 c, Bygg C, 0473 Oslo
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid
Antall stillinger
1
Org. nr: - Stillingsident: 4459122113 Presentasjon av stillingen:
Vi har ledig en ny fast stilling som rådgiver/seniorrådgiver i Instituttstab ved Folkehelseinstituttet.
Vi søker deg som er strukturert, samarbeidsdyktig og som ønsker å bidra til å utvikle en helhetlig oppfølging av områdets økonomi med særskilt ansvar for økonomioppfølging innen eiendomsforvaltning, utviklingsprosjekter og oppfølging av instituttets klimaregnskap.
Hovedoppgavene er knyttet til avdeling for Eiendom og drift som har ansvar for å ivareta gode, fleksible og fremtidsrettede lokaler for mer enn 1000 medarbeidere. (budsjettomfang: ca.150 mill.kr + prosjekter). Det er behov for å styrke økonomistyringen av både eiendomsporteføljen og prosjektvirksomheten knyttet til oppgraderinger, løpende drift, sikkerhet og infrastruktur.
Området har også en portefølje av prosjekter innen informasjonsforvaltning (eks. digital arbeidsplass/dokumentforvaltning/arkiv) hvor det er behov for utvikling av beslutningsgrunnlag og styrking av økonomistyringen.
Videre har avdeling for Virksomhetsstyring igangsatt et arbeid med utvikling av et klimaregnskap for instituttet. Ansvar for videreutvikling og oppfølging av klimaregnskapet vil ligge til stillingen, samt bidrag i oppfølging og analyse av vedtatte klimatiltak.
Stillingen vil organisatorisk ligge til avdeling for Virksomhetsstyring, som en del av et økonomifaglig team. Arbeidet vil skje i tett samhandling med alle avdelingene i området som i tillegg til avdelingene for Virksomhetsstyring og Eiendom og intern drift også omfatter Økonomi, Juridiske tjenester og HR/Personal og lønn.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for økonomiforvaltning av eiendomsporteføljen, intern drift og prosjektvirksomheten innen eiendom (utvikling/oppgradering)
- Utarbeide driftsbudsjett
- Økonomisk oppfølging av utviklingsprosjekter, fra start til slutt
- Rapportering, prognosearbeid og kartlegging av fremtidige behov
- Kontroll og attestasjon av fakturaer, samt utfakturering
- Noe leverandøroppfølging og avtaleoppfølging
- Ansvar for oppfølging av instituttets klimaregnskap
- Ansvar for økonomioppfølging av prosjekter knyttet til områdets ansvarsområde
- Ansvar for økonomioppfølging av utviklingsprosjekter knyttet til områdets ansvarsområde
- Delta i annet administrativt arbeid i avdelingen ved behov, herunder deltagelse i ulike prosjekter
- Bistå i oppfølging/rapportering av Instituttstabs budsjett mot regnskap, måneds- og tertialrapportering samt prognosearbeid
- Bistå i arbeidet med avdelinger/funksjoners driftsbudsjett
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra universitet eller høgskole på masternivå innen økonomi og/eller administrasjon. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
- Kjennskap til offentlig forvaltning og økonomiregelverket i staten er en fordel
- Erfaring med bruk av administrative IT-systemer somUnit4 ERP, M365, Public 360 dokumenthåndteringssystem og SharePoint vil være en fordel.
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk er nødvendig
Personlige egenskaper
- Du er strukturert, nøyaktig, effektiv og liker å jobbe i team, men er samtidig selvstendig og kan ta egne initiativ
- Serviceinnstilt, fleksibel og løsningsorientert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du tåler hektiske perioder og har evne til å stå på og beholde roen når det er mange oppgaver som må løses
- Vi vektlegger personlig egnethet og sammensetningen av vårt totale team ved ansettelsen
Vi tilbyr
- En spennende jobb i et institutt med stor faglig bredde og høy kompetanse
- Varierte arbeidsoppgaver og gode læringsmuligheter
- Svært hyggelige kolleger og et godt arbeidsmiljø som er preget av samarbeid og høyt engasjement
- Stilling som rådgiver/seniorrådgiver og lønn etter avtale i forhold til kompetanse og erfaring
- Gode pensjonsordninger i Statens pensjonskasse
- Fleksible arbeidstidsordninger og gode velferdsordninger
- Arbeidssted i hyggelige lokaler på Myren verksted, Torshov
Kontaktinformasjon
Mette Kathrine E Moltke-Hansen, Avdelingsdirektør Eiendom og drift, 91321532
Nina Boehlke, Avdelingsdirektør Virksomhetsstyring, 95207445
Arbeidssted
Sandakerveien 24 c, Bygg C
0473 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Folkehelseinstituttet FHI
Referansenr.:4459122113
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.01.2022
Om bedriften
Folkehelseinstituttets visjon er bedre helse for alle. Vi produserer, oppsummerer og kommuniserer kunnskap for folkehelsearbeidet og helse- og omsorgstjenestene. Kjerneoppgavene er beredskap, kunnskap og infrastruktur. Infrastruktur omfatter bl.a. registre, helseundersøkelser, biobanker og laboratorievirksomhet. Folkehelseinstituttet er en etat under Helse- og omsorgsdepartementet. Vi er i dag om lag 1140 ansatte lokalisert i Oslo og Bergen.
Folkehelseinstituttet er en attraktiv arbeidsplass og topper listen over de mest attraktive arbeidsgiverne blant studentene innen helsefagene (Karrierebarometeret 2020). Folkehelseinstituttet er opptatt av mangfold. Vi ønsker at kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne, hull i CVen, etnisk eller nasjonal bakgrunn.
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1869961
- Sist endret
28. januar 2022
- Hentet fra
webcruiter
- Referanse
4459122113_Folkehelseinstituttet_webcruiter