Prosjektleder FACT-ung
Saltdal kommune
Kirkegata 23, 8250 Rognan
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder FACT ung
Type ansettelse
Prosjekt, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 2. januar
Prosjektleder 100% i to år.
Saltdal kommune har mottatt tilskudd fra Statsforvalteren i Nordland for å styrke psykisk helserådgivning til barn, unge og familier som har psykiske helseutfordringer og rusmiddelrelaterte problemer, og søker nå deg som er en drivende og engasjert prosjektleder!
Sammen med Fauske, Beiarn, Sørfold og spesialisthelsetjenesten vurderes grunnlaget for etableringen av et FACT-ung team i Indre-Salten.
FACT står for Flexible Assertive Community Treatment og kan oversettes til fleksibel aktiv oppsøkende behandling. Modellen er godt dokumentert og gir oppsøkende, tverrfaglige, teambaserte og helhetlige tjenester til mennesker med moderate til alvorlige psykiske lidelser, ofte også med rusmiddelproblemer, som i liten grad selv oppsøker hjelpeapparatet.
Det finnes allerede flere FACT-ung team i Norge. Forprosjektet vil blant annet gå ut på å kartlegge hvilke innbyggere som skal få disse tilbudene, organisering av teamet, utfordringer og muligheter for å opprette et slikt team.
Saltdal kommune ser etter deg som etterlever verdiene: "Imøtekommende, løsningsfokusert og ansvarlig" og som vil være prosjektleder i arbeidet med å planlegge, utforme og iverksette samarbeidet rundt denne gruppen på tvers av kommunene og i nær kontakt med spesialisthelsetjenesten.
Du vil ha stor frihet i jobben når det gjelder arbeidstid og arbeidssted. Kontorsted vil primært være i Saltdal, men arbeid på Fauske, i Sørfold og Beiarn må påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for ledelse og utvikling av prosjektet
- Utarbeide prosjektplan, sikre milepæler og rapportering
- Utarbeide sluttrapport med råd om hvorvidt Saltdal med samarbeidende kommuner har grunnlag for og dermed bør opprette FACT-ung team
Kvalifikasjoner
- Helse- og sosialfaglig eller pedagogisk høyskole/Universitetsutdanning
- Det er nødvendig at du er trygg i prosjektledelse
- Kunnskap om ungdom og rusutfordringer
- Politiattest må fremlegges ved ansettelse
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
- Imøtekommende, løsningsfokusert og ansvarlig.
- Meget gode samarbeidsevner.
- Strukturert og ansvarsbevisst
- Meget god evne til å ferdigstille skriftlige produkter
- God beslutnings- og gjennomføringsevne
- Fleksibel
- Evne til, og kunnskap om samhandling på tvers av nivåer og fagfelt
- Bør være nyskapende, kreativ og selvdreven.
- Gode IT-ferdigheter. Må samhandle og dokumentere digitalt.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, samt gode lytteferdigheter.
- Personlig egnethet for stillingen vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø og dyktige kollegaer
- Fleksitidsordning
- Kommunen har god barnehagedekning
- Kommunen har gunstig pensjonsordning: I disse stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Hvis du ønsker mer informasjon om KLP gå inn her "Offentlig tjenestepensjon - kort fortalt"
Annet:
Alle søknader sendes inn elektronisk.
Aktuelle søkere vil bli invitert til intervju. Oppgi minst to referanser av nyere dato.
Arbeidsplassene i Saltdal kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile Saltdals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert, til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Saltdal kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Faste ansatte i Saltdal kommune som har fortrinnsrett som overtallig, er avklart omplasseringskandidat på bakgrunn av helse eller som ønsker å øke stillingsandel, må oppgi dette i søknaden.
Søkere som ønsker å bli unntatt fra offentliggjøring må oppgi dette i søknaden. Søkere kan likevel bli offentliggjort selv om søkeren har bed om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette. (Offentleglova §25).
For alle stillinger gjelder de regler som går frem av lover, reglement og gjeldende tariffavtale.
Kontaktinformasjon
Mona Storteig, Avdelingsdirektør Helse og omsorg, 93899422, mona.storteig@saltdal.kommune.noArbeidssted
Kirkegata 238250 ROGNAN
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Saltdal kommuneReferansenr.: 4858531802
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 02.01.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2741695
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4d5dd42287774cc78e5f0db425e9ccca