Brenner du for god og nyskapende kommunikasjon, ser muligheter og tar tak i utfordringer? Vi søker kommunikasjonsrådgiver
Løten kommune utvikler seg bevisst mot å bli «Kommune 3.0». Sentralt i dette arbeidet er samskaping mellom kommunen, innbyggerne, ansatte, næringsliv, frivillighet og andre lag og organisasjoner for å skape gode og bærekraftige tjenester for framtida. God, tydelig og oppdatert informasjon og kommunikasjon vil være et av suksesskriteriene for å lykkes med dette. Vi jobber med endringer i tjenester knyttet til innbyggerservice og fellestjenester.
Kommunikasjonsrådgiver er en viktig bidragsyter for å skape eierskap, oppslutning og entusiasme rundt kommunens samfunnsoppdrag og oppgaver blant innbyggere og internt i organisasjonen. Vår nye medarbeider skal understøtte strategiske utviklingsoppgaver, bistå i og koordinere kommunikasjonsoppgaver på tvers av organisasjonen. Stillingen er organisatorisk plassert i kommunens stab med til sammen 20 medarbeidere fordelt på tre stabsenheter HR og kommunikasjon, Utvikling og digitalisering og Økonomi- og virksomhetsstyring. HR og kommunikasjon består av ti medarbeidere innenfor fagområdene HR, personalforvaltning, lønn, innbyggerservice, kommunikasjon og dokumentforvaltning.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
Viktige ansvarsområder
- Bidra til utforming av strategisk grunnlag for kommunikasjon internt og eksternt, herunder kommunikasjonsstrategi og plan for kommunikasjon i kritiske situasjoner
- Være rådgiver for kommunens ledelse i kommunikasjonsfaglige spørsmål
- Ansvar for at Løten kommune utvikler gode arenaer og metoder for innbyggerdialog og – engasjement
- Være pådriver for at kommunen effektivt tar i bruk nye løsninger og arbeidsmetoder på kommunikasjonsområdet
- Skape forståelse i organisasjonen for betydningen av god informasjon og kommunikasjon
Oppgaver
- Planlegge, gjennomføre og evaluere kommunikasjonsaktiviteter både på strategisk og operativt nivå
- Bidra til god dialog med kommunens innbyggere, næringsdrivende og andre aktører
- Bidra til god internkommunikasjon, opplæring og bruk av ny løsning
- Selvstendig rådgivning til alle ledernivåer i organisasjonen
- Håndtering av sosiale medier
- Pressehåndtering
- Innholdsproduksjon til ulike mediekanaler
- Ansvar for kommunens nettsider (innholdsproduksjon og drift)
- Oppgaver knyttet til innbyggerservice
Alle hos oss er medansvarlig for et godt arbeidsmiljø og trivsel
Kvalifikasjoner
- 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet
- Forståelse for politiske og samfunnsmessige forhold og hvordan en politisk styrt organisasjon fungerer
- Relevant kommunikasjonsfaglig arbeidserfaring
- God digital kompetanse og interesse for digitalisering
- Kjennskap til moderne kommunikasjonsmetoder og - plattformer
- Erfaring med mediekontakt
- Kommunikasjonsfaglig erfaring fra større prosjekter er en fordel
- Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- God rolleforståelse
- Meget gode samarbeidsevner og bidra til godt tverrfaglig samarbeid
- Flink til å skape gode relasjoner
- Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Selvstendig
- Nytenkende og initiativrik
- Fleksibel og løsningsorientert
- Analytisk og strukturert
- Du motiveres av kontinuerlig forbedringsarbeid og digitalisering
- Personlig egnethet vektlegges
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi tilbyr
- En jobb med spennende, og tidvis krevende, kommunikasjonsutfordringer i en kommune i vekst, med mange muligheter og spennende prosjekter
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres.
Kontaktinformasjon
Arne Jørstad, kommunalsjef, +47 93 43 20 79Oddveig Sandvold Klafstad, personalsjef, +47 95 75 74 94
Arbeidssted
Kildevegen 12340 Løten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 4789146546
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.04.2024
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.