UE-avdelingen - rådgiver
Jobbnorge ID: 188288
Om stillingen
Ved Utbyggings- og Eiendomsavdeling er det ledig 100 % stilling som rådgiver innen Grunn- og eiendomsutvikling. Dette er en fast stilling med tiltredelse snarest.
Grunn- og eiendomsutvikling utøver grunneierfunksjon for Bodø kommune og har en sentral rolle i å ivareta kommunens eierinteresser tilknyttet eiendom. Som rådgiver vil du få arbeidsoppgaver innenfor salg/utleie av kommunal grunn, tilrettelegging innenfor næring, brukstillatelser og strategisk eiendomsutvikling.
Utbyggings- og eiendomsavdelingen er kommunens sentrale aktør i bygge- og eiendomssaker, som byggherre, eiendomsforvalter og eiendomsutvikler, samt renhold service og har ca. 180 ansatte. Avdelingen forvalter på vegne av Bodø kommune en bygningsmasse på til sammen ca. 256 000 m² som omfatter alt fra barnehager, skoler og sykehjem/helseinstitusjoner til idrettsanlegg, administrasjonsbygg og en rekke andre bygg. Markedsverdien antas å være ca. kr 5 milliarder.
Dine arbeidsoppgaver vil være
- Utvikle og legge til rette for salg av kommunal eiendom.
- Behandle utleie og søknader om bruksretter på kommunal grunn.
- Ivareta kommunens rolle som grunneier, herunder nabosamtykker, oppstartmøter regulering, forhåndskonferanser, byggesak, jordskiftesaker, nabovarsel til kommunen som nabo med mere.
- Arbeid med grunnervervsprosesser.
- Bidra i utvikling og digitalisering av fagmiljøets arbeidsprosesser.
- Deltakelse i arbeidet med å legge til rette for at kommunens bygningsmasse er i samsvar med kommunens behov.
- Det kan også påregnes andre arbeidsoppgaver innenfor fagmiljøets ansvarsområde .
Stillingen rapporterer til leder for Grunn og eiendomsutvikling.
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis høyere relevant utdanning innenfor eiendom
- Erfaring fra arbeid med eiendom
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode kunnskaper i bruk av digitale verktøy
- Selvstendig, målrettet og utviklingsorientert
Personlige egenskaper:
- Du trives med både utfordringer og ansvar
- Du ser muligheter og håndterer krevende problemstillinger
- Du er god til å kommunisere og liker å skape gode relasjoner både internt og eksternt
- Du er strukturert og nøyaktig
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med store faglige utviklingsmuligheter
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
- Rabattavtale ved flere treningssentre
- Gode permisjonsordninger
- God pensjons- og forsikringsordninger
- Konkurransedyktige betingelser
- Sosiale sammenkomster og hyggelige kollegaer
- Arbeidsplass i Bodøs nye rådhus
Annet
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og personlig egnethet vil inngå i vurderingen.
Lønn etter avtale.
Søkere må benytte elektronisk søknadsskjema.
Vi oppfordrer kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonshemning eller kulturell bakgrunn. Fast ansatte i Bodø kommune med fortrinnsrett som overtallig, ferdig attført eller som ønsker å øke sin stillingsandel oppfordres til å søke.
For alle stillinger gjelder de regler som går fram av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Ved første gangs ansettelse i kommunen gjelder en prøvetid på 6 måneder. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort, selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.
For mer informasjon
kan du kontakte konstituert leder for Grunn- og eiendomsutvikling Bjørnar Christensen, telefon 911 26 411, pr. e-post Bjornar.Christensen@bodo.kommune.no
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Bodø er kåret til Europeisk kulturhovedstad i 2024. Vi er offensive, gode på samhandling og utvikler nye og smarte løsninger. Våre 4500 medarbeidere får det
til å skje og utfører det lille ekstra - hver dag! Aldri har Bodøfolk vært stoltere av byen sin, og aldri har det vært mer spennende å jobbe for Bodø kommune.