Veileder i avdeling arbeid og integrering.
Er du en person med pågangsmot og engasjement og som har lyst til å hjelpe mennesker ut i arbeid eller utdanning?
NAV Grünerløkka er ett av landets største NAV-kontor i en spennende og mangfoldig bydel i Oslo sentrum. Hos er brukeren i fokus. Vi har som ambisjon å gi brukere helhetlig oppfølging med mål om å leve gode og selvstendige liv. Vi ønsker at du skal være en del av vår utvikling for å stadig yte bedre tjenester.
Avdeling arbeid og integrering har nå en fast stilling som veileder med fordypning i sosiale tjenester. Denne stillingen vil primært jobbe i henhold til lov om sosiale tjenester, men også i henhold til arbeidsmarkeds loven. Stillingen er knyttet opp mot brukere med familie og herunder forsørgeransvar for barn under 18 år.
Avdelingen følger opp arbeidssøkere med og uten et integrerings behov. Våre arbeidssøkere har behov for tett oppfølging for å komme i arbeid på kort eller lang sikt. Både kommunale og statlige virkemidler skal brukes helhetlig i oppfølgingsarbeidet. Oppfølgingsarbeidet innebærer at du bør ha godt kjennskap til virkemidler og arbeidsrettene tiltak som bidrar til at brukerne kommer i arbeid eller utdanning, da det vektlegges å gi brukerne kompetanse som sikrer varig tilknytning til arbeidslivet.
Vi ser etter deg med engasjement for NAVs samfunnsoppdrag. Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Vi er en inkluderende arbeidsplass hvor alle medarbeidere blir verdsatt og respektert for den de er. Vi oppfordrer deg til å søke for å være med på å bidra til vårt felles mål om å gjøre en positiv forskjell i samfunnet.
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging og saksbehandling knyttet til økonomisk sosialhjelp, herunder råd og veiledning til brukere med barn
- Kartlegging og avklaring av deltakernes bistandsbehov, ressurser og arbeidsmuligheter, herunder jobbe mot kvalifisering som fører til arbeid
- Kartlegging og helhetlig oppfølging av brukerne jamfør barneperspektivet i NAV
- Ha ansvar for fremdrift i egen portefølje, dokumentere og rapportere på dette
- Ansvar for å sikre etisk og faglig forsvarlighet i arbeidet som gjøres, og bidra til et trygt inkluderende og positivt arbeidsmiljø
- Tett kontakt med brukere i ulike livssituasjoner som trenger bistand/ råd og veiledning for å nå sitt mål om å komme ut i arbeid/utdanning eller arbeidsrettet aktivitet
- Støttespiller og tilrettelegger for gode endrings og utviklingsmuligheter for bruker
- Bistå til å øke brukernes mestrings kompetanse og bistå brukerne til å bli selvhjulpne
- Gi et samlet og helhetlig tilbud til brukerne.
Kvalifikasjoner
- Relevant universitets- eller høyskoleutdanning, fortrinnsvis bachelor i sosialt arbeid
- Erfaring fra NAV med oppfølgingsarbeid, særlig knyttet opp mot levekårsutsatte familier
- Erfaring innen oppfølging av egen brukerportefølje
- Erfaring innen saksbehandling og lovanvendelse
- Kjennskap og kunnskap om NAVs virkemidler
- God kunnskap om arbeidsinkludering opp mot denne målgruppen
- Du er trygg og ivaretakende i din kommunikasjon med brukere, kolleger og samarbeidspartnere
- Du skal ha gode digitale ferdigheter og systemforståelse
Personlige egenskaper
- Du jobber målrettet, strukturert og utviklingsorientert med stort engasjement og gjennomføringsevne
- Har troen på at alle mennesker, uansett utfordringer, kan få og beholde arbeid
- Er nysgjerrig og ønsker å identifisere og utnytte potensialet i menneskers evne til å stå i jobb eller være i annen aktivitet
- Har gode samarbeidsevner for å kunne samhandle godt med brukere, og andre samarbeidspartnere
- Har pågangsmot, stor arbeidskapasitet og er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag
- Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer
- Er ryddig, evner å strukturere egen arbeidshverdag, og gjør gode prioriteringer
- Er en lagspiller, liker å jobbe i team, men har en evne til å kunne jobbe selvstendig
- Har en positiv og løsningsorientert innstilling som vil bidra til å utvikle arbeidsmiljøet på en god måte
Vi vektlegger personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfulle oppgaver innenfor et meget viktig samfunnsområde
- Høyt faglig nivå og bredt samlet kompetanse på arbeidsområdet og mye god faglig kompetanse på tvers
- Et positivt og morsomt arbeidsmiljø med mye humor og høyt under taket
- Nyoppussede lokaler i Marstrangata 6 sammen med flere andre bydelstjenester med kantine og treningsrom
- Stillingen lønnes som sosialkonsulent lønnstrinn fra 35 til 44 avhengig av ansiennitet i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ..
Kontaktinformasjon
Silje Nøstdal, fagansansvarlig, 40218676Randi Frøskeland, avdelingsleder, 48034695
Arbeidssted
Marstrandgata 60566 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4794947615
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.04.2024
Om bedriften
Bydel Grünerløkka er en sentrumsbydel med et rikt kulturliv og sosialt mangfold.
Bydelen er den største blant Oslos bydeler etter befolkningstall, med 64.000 innbyggere. Vi har store og solide fagmiljøer og tilbyr ulike tjenester rundt de viktigste rammene av innbyggernes liv. Bydel Grünerløkka legger vekt på brukermedvirkning og samhandling med innbyggere og andre offentlige og private aktører.
Vi ønsker ansatte som er ambisiøse på egne og samfunnets vegne. Våre ledere er opptatt av å legge til rette for gode utviklingsmuligheter.
Som ansatt i Bydel Grünerløkka vil du oppleve en inkluderende kultur med stor takhøyde og mye engasjement for hverandre og de vi jobber for.
Våre ledere og ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.