Økonomisjef/operasjonell CFO søkes
Vi søker en analytisk og forretningsorientert økonomisjef/operasjonell CFO med gode kommunikasjonsevner, som skal ha en viktig rolle i selskapets videre vekst.
Du vil ha en viktig støttefunksjon i selskapet, og jobbe tett på lederne våre i analyse og forbedringsarbeid. Du vil også ha en sentral rolle i budsjettering og prognosearbeid, og bistå i økonomistyring både i prosjekter og generelt. Rollen er en selvstendig nøkkelrolle som gir mulighet for å være med på å påvirke og utvikle selskapet videre. Ettersom du både vil jobbe tett både med medarbeidere og ledere er det viktig at du har gode kommunikasjonsevner.
Stillingen rapporterer til COO og er lokalisert enten i Kristiansund eller Aure.
Høres dette ut som deg? Vi gleder oss til å høre fra deg!
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Tett oppfølging og kontroll av ulike forretningsområder, inkludert kostnadsanalyser og oppfølging av tjenestelønnsomhet
- Utarbeide rapporter og analyser til konsern og ledelsen
- Sentral rolle i KPI-rapportering
- Sentral rolle i planlegging og gjennomføring av prognoseprosess, inkludert konsolidering av datterselskaper og rapportering til konsern
- Bistå i månedsavslutning og rapportering
- Utvikle og forbedre selskapets interne rapporterings- og økonomiprosesser, og tilrettelegge for effektive verktøy og systemer
- Være en rådgiver og sparringspartner for avdelingsledere og lokal driftsledelse på anlegg
- Videreutvikle prosjekt- og rapporteringsverktøy/BI
Ønskede kvalifikasjoner:
- Høyere økonomisk utdannelse på masternivå
- Relevant erfaring fra controlling, revisjon eller regnskap
- God kompetanse innen rapportering
- Meget god økonomisk, regnskapsmessig og forretningsmessig forståelse
- Meget gode Excel kunnskaper, og generell høy interesse og kompetanse innen ERP/økonomisystemer
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Erfaring og kunnskap innen logistikkvirksomhet er en fordel
Personlige egenskaper
- Selvstendig og har evnen til å ta egne beslutninger
- Proaktiv og løsningsorientert
- Nøyaktig og strukturert
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Trives med å jobbe i team og gode samarbeidsevner
- Godt humør og positiv innstilling
- Meget gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
Lumarine kan tilby:
- Jobb i et ambisiøst vekstselskap
- Gode lønnsbetingelser, og pensjons- og forsikringsordninger
- Et godt arbeidsmiljø
- Kompetente medarbeidere
- Utfordrende arbeidsoppgaver med gode muligheter for personlig og faglig utvikling
Om bedriften
Lumarine AS ble etablert i 2015 med navnet Rognkallen AS, og var innledningsvis en produsent av rognkjeks. Selskapet ble etablert av folk med lang erfaring med oppdrett av nye arter og selskapet begynte sin aktivitet på Tømmervåg i Aure kommune.
I 2016 kom Kistefos inn på eiersiden og det ble gjort betydelige investeringer i ny infrastruktur ved anlegget på Tømmervåg. Anlegget fremstår som topp moderne og har hatt full produksjon av rognkjeks siden 2017.
I løpet av første halvdel 2019 kjøpte Lumarine selskapene Njord Salmon AS på Tjeldbergodden og Atlantic Lumpus AS på Sleneset i Nordland. Disse selskapene er i dag Lumarine Tjeldbergodden og Lumarine Sleneset. Lumarine besluttet i 2020 å legge til rette for settefisk-produksjon av torsk i sin videre utvikling.