Innkjøpssjef / seksjonsleder
Molde kommune
6413 Molde
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid
Antall stillinger
1
Org.nr.: Stillingsident: 21/6940 Presentasjon av stillingen :
Stillingstype
Vi har ledig en spennende stilling som leder for ROR-innkjøp. Vi søker deg som ønsker å lede et sterkt fagmiljø og
utvikle det videre. Stillingen er fast og 100%.
Beskrivelse av arbeidssted
ROR-innkjøp er innkjøpssamarbeid for kommunene Molde, Rauma, og Aukra.
Innkjøpssamarbeidet er organisert som et vertskommunesamarbeid, der Molde kommune er vertskommune og har
arbeidsgiveransvar for de ansatte. ROR-innkjøp er en seksjon i Administrasjonsavdelingen, som ledes av
assisterende kommunedirektør. Innkjøpssjef/seksjonsleder rapporterer i det daglige til assisterende
kommunedirektør og strategisk til et samarbeidsorgan med kommunedirektørene i kommunene.
ROR-innkjøp har 6 ansatte i 100% stilling:
• 1 innkjøpssjef/seksjonsleder
• 4 innkjøpsrådgivere med ansvar for konkurransegjennomføring og avtaleoppfølging
• 1 rådgiver med ansvar for eHandel og analyseverktøy
Alle kommunene har vedtatt ny anskaffelsesstrategi for perioden 2020 -- 2024. Nytt anskaffelsesreglement vil bli implementert i løpet av 2021. I hht. anskaffelsesstrategien skal
ROR-innkjøp ha et overordnet faglig ansvar for hele anskaffelsesfunksjonen.
FN sine bærekraftsmål er sentral i utviklingen av kommunene fremover. Dette vil prege innkjøpsområdet
strategisk i årene som kommer.
I innkjøpsarbeidet benyttes elektroniske verktøy, både til konkurransegjennomføring (KGV) og kontraktsadministrasjon
(KAV) samt eHandel.
Hovedoppgaver
- Oppfølging, effektivisering og videreutvikling av en helhetlig anskaffelsesprosess, herunder utvikle prosesser for innovative anskaffelser.
- Sørge for at anskaffelsesfunksjonen bidrar til at å ivareta viktige sider ved kommunenes samfunnsansvar, med klart definerte roller og ansvar
- Oppfølging, vedlikehold og videreutvikling av innkjøpsstrategi, -reglement, -rutiner og nødvendige digitale verktøy.
- Lede medarbeidere og sørge for at ROR-innkjøp har tilstrekkelig anskaffelseskompetanse og -kapasitet til å nå mål i anskaffelsesstrategien.
- Gjennomføring av anskaffelser
- Inngå alle felles rammeavtaler for medlemskommunene
- I størst mulig utstrekning administrere/gjennomføre alle konkurranser over terskelverdier for kunngjøring i EØS.
- Bistå virksomhetene ved enkeltanskaffelser over terskelverdi for offentlig kunngjøring
- Det forventes at innkjøpsleder også deltar i noen anskaffelsesprosesser.
- Personal- og administrativt ansvar.
- Budsjettansvar.
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høgskole eller universitet.
- Juridisk utdanning og/eller erfaring
- Relevant ledererfaring fra innkjøps-/logistikkområdet.
- Relevant erfaring med og kunnskap om offentlige anskaffelser.
- God kjennskap til gjeldende, relevante lover og forskrifter.
- God økonomisk og forretningsmessig forståelse.
- Forhandlingskompetanse.
- Forståelse for næringsutvikling, leverandørdialog og bærekraft.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Gode databrukerkunnskaper.
Det er ønskelig at du:
- Tar ansvar for å videreutvikle en innkjøpskultur med fokus på innovasjon, bærekraft og nye løsninger.
- Leder og utvikler medarbeidere gjennom å gi retning og ansvar, koordinere og delegere.
- Kommuniserer klart og presist.
- Samarbeider godt med andre og skaper gode relasjoner.
- Er analytisk og strukturert
- Har en dynamisk lederstil
- Har stor gjennomføringsevne
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Vi tilbyr et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og en arbeidsplass der vi ønsker å legge til rette for et faglig
utfordrende og kvalitetsmessig godt tilbud til våre ansatte og brukere.
Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Britt Rakvåg Roald, Mobil 41 55 28 03, Epost: britt.rakvag.roald@molde.kommune.no
Om bedriften
Molde kommune er med sine 32000 innbyggere den største kommunen i romsdalsregionen. Vi er nok mest kjent for roser, jazz og fotball, men er minst like stolte av høyt utdanningsnivå og god folkehelse i befolkningen. Kommunen har et rikt kulturliv og et ekspansivt og variert næringsliv. Molde kommune er i positiv utvikling. Vi samarbeider med næringslivet, akademia og lag og organisasjoner for å utvikle attraktive og bærekraftige lokalsamfunn.
Med umiddelbar nærhet til høye fjell, dype fjorder og åpent hav innbyr molderegionen til unike og allsidige naturopplevelser året rundt
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1686292
- Sist endret
2. august 2021
- Hentet fra
stepstone
- Referanse
vac2739429dep191059_Molde kommune_stepstone