IKT rådgiver helse og velferd - 100% fast stilling
Org.nr.: Stillingsident: 19/3600 Presentasjon av stillingen :
Har du lyst til å arbeide i skjæringspunktet mellom helse og velferd og IKT?
Vi søker etter deg som vil være med på å skape og videreutvikle fremtidens kommunale helse- og omsorgstjenester ved hjelp av IKT-systemer og teknologi. Vi kan tilby en spennende og inspirerende stilling i skjæringspunktet mellom helse- og omsorgstjenester og IKT.
Fakta om stillingen
Fremtidens helse- og omsorgstjeneste vil i stor grad digitaliseres. Ny informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) og velferdsteknologi vil bli tatt i bruk i tjenestene i langt større grad enn i dag. Holmestrand og Sande kommuner har ambisjon om å legge til rette for utbredt digitalisering og bred implementering av ulike typer teknologi, og kombinere IKT med tjenesteinnovasjon, til det beste for pasienter, pårørende, medarbeidere og samarbeidspartnere. Vi søker derfor etter deg med erfaring, kompetanse, evner og interesse for IKT og med kjennskap til helse og omsorg.
Det forutsettes at søkeren har over gjennomsnittet gode kunnskaper om IKT-systemer i kommunesektoren.
Ditt hovedansvar vil være å ivareta funksjonell IKT forvaltning. I dette ligger det å sørge for at IKT-systemene tilfredsstiller faglige krav og at de forvaltes på en strukturert og effektiv måte, samt å legge til rette for bruk av systemene slik at ønskede effekter kan nås.
Du vil jobbe sammen med rådgivere for IKT under andre programområder i kommunen, opp mot systemansvarlige for de ulike IKT-systemene i Helse og velferd og i samarbeid med medarbeidere i Jarlsberg IKT (interkommunalt IKT-samarbeid).
Stillingen er ledig fra 1. september 2019.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra høyskole og/eller universitet. Annen realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdannelse.
- Ønskelig med god erfaring fra helse- og/eller omsorgsrelatert virksomhet, herunder organisasjonsforståelse.
- Formell og dokumentert kompetanse innenfor IKT-området.
- Kunnskap om lover og regler som regulerer bruk av IKT i helse- og omsorgstjenestene, herunder personvern.
- Kompetanse og egnethet i forhold til implementering og bruk av IKT- systemer i kommunal tjenesteyting.
- Forståelse for integrasjoner og tilhørende systemer.
- Erfaring med opplæring og brukerstøtte.
- Erfaring fra prosjektledelse/-deltagelse og test av systemer.
- Evne til å tilegne seg kompetanse og se systemene i sammenheng.
- Førerkort og bil.
Arbeidsoppgaver
- Funksjonell systemforvaltning og støtte til Helse og velferd.
- Kartlegge, planlegge, initiere og videreutvikle elektronisk arbeidsflyt og bruk av IKT-løsninger i Helse og velferd.
- Bistå ved innføring av nye arbeidsrutiner i forbindelse med endring av versjoner, integrasjon mot andre systemer og innføring av lovpålagte krav.
- Nødvendig kommunikasjon og samarbeid med ressurspersoner, brukere og samarbeidspartnere.
- Identifisere krav/behov til ny/utvidet funksjonalitet i samarbeid med personell, beskrive og forfølge dette.
- Utføre/bestille nødvendig tilpasning av løsninger.
- Bidra til utvikling og bruk av rapporter som er hensiktsmessige for Helse og velferd, og IKT i kommunen generelt.
- Opplæring av superbrukere/sluttbrukere.
Oppgaver og funksjon i stilling vil for øvrig følge av den utvikling og behov som programområdet Helse og velferd og kommunene til enhver tid har.
Personlige egenskaper
- God til å kommunisere, både muntlig og skriftlig
- Ansvarlig, med høy gjennomføringskraft
- Tyngde og troverdighet
- Selvstendig og målrettet
- Leverer høy kvalitet
- Motiverer og inspirerer
Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter er en forutsetning, og erfaring og gode resultater fra lignende arbeid vil være en fordel.
Ved tilsetting vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet for stillingen.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning og stor offentlig interesse.
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
Lønn i henhold til avtale/tariff. Medlemskap i god pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Ved tilsetting må det leveres gyldig politiattest.
Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , IKT rådgiver Charlotte Angelskår, Mobil 98854095, Epost: charlotte.angelskar@holmestrand.kommune.no
Om bedriften
Holmestrand og Sande er i en sammenslåingsprosess. Hof og Holmestrand ble en ny kommune fra 1.1.2018, og Sande skal med fra 1.1.2020. Den nye kommunen vil ha ca. 24 000 innbyggere og ca. 1 800 årsverk ved sammenslåingen. Kommunen ligger vakkert til med lang kystlinje, flott natur, innsjø, elver, skog og fjell. Jernbanen og E18 går gjennom kommunen og gir god kommunikasjon både nordover og sørover.