Kommunikasjonsrådgiver/journalist
Org. nr: - Stillingsident: 4209152732 Presentasjon av stillingen:
Avdeling Utland består av to seksjoner som skal sørge for kvalitet og oppfølging knyttet til skattytere i det internasjonale segmentet. Avdelingen har ansvar for et korrekt skatte- og avgiftsmanntall, veiledning, tilrettelegging for egenfastsetting, myndighetsfastsettelse, kontroll og klagebehandling.
Vi søker erfaren kommunikasjonsrådgiver til avdelingen som inngår i Skatteetatens største divisjon. Som kommunikasjonsrådgiver hos oss blir du en del av et sterkt og endringsorientert miljø. Du vil få muligheten til å jobbe strategisk og operativt innenfor ett av de største og mest interessante samfunnsoppdragene i Norge. Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du kan identifisere deg med våre verdier.
Stillingen er nyopprettet og du får muligheten til å være med og utvikle og forme stillingens innhold.
For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd.
Arbeidsoppgaver
- Planlegging og gjennomføring av interne og eksterne tiltak på kommunikasjonsområdet i avdelingen, herunder planlegge og produsere innhold til intranett
- Bidra til å forvalte kommunikasjon i avdelingen, herunder utarbeide styrende dokumentasjon
- Fremme og forbedre kommunikasjonsfaglige saker (internt og eksternt) i samarbeid med avdelingens ledelse
- Ivareta kommunikasjonsfaglig kompetanse i prosesser som avdelingen har ansvaret for og eventuelt er involvert i
- Kontinuerlig oppfølgning/samarbeid med/mot avdelinger og staber i divisjonen på kommunikasjonsområdet
- Ivareta rollen som forvalter av informasjon for avdelingen
- Delta i oppgaver knyttet til avdelingens oppdrag etter behov, som deltakelse i ulike prosjekter og arbeidsgrupper
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kvalifikasjoner
Kompetanse
- Du må ha relevant høyere utdanning innenfor journalistikk, medie- eller kommunikasjonsfag. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
- Du må ha svært god skriftlig og muntlig formulerings- og formidlingsevne både på norsk og engelsk.
Erfaring
- Du må ha erfaring fra strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid. Erfaring fra mediehåndtering er ønskelig.
- Du må ha erfaring i bruk av digitale kommunikasjonsverktøy som for eksempel sosiale medier, webdesign og SharePoint.
- Du bør ha erfaring fra arbeid med klarspråk.
- Det er ønskelig med erfaring innen information management.
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Du er strukturert og jobber selvstendig.
- Du er utviklingsorientert, initiativrik og har god gjennomføringsevne.
- Du har høy arbeidskapasitet og leveranseevne.
- Du evner å tenke nytt og være kreativ.
Vi tilbyr
- muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- utfordrende oppgaver og store fagmiljø
- kompetanseutvikling
- fleksitid og betalt overtid
- trening i arbeidstiden
- en raus personalpolitikk
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364), fra kr 550 000 -- kr 700 000, avhengig av kvalifikasjoner.
De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Kontaktinformasjon
Linda Udnes Åset, seniorrådgiver, 926 42 522
Arbeidssted
Lagårdsveien 46
4010 Stavanger
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Skatteetaten
Referansenr.:4209152732
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.08.2020
Om bedriften
I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.
Divisjon brukerdialog har ansvar for alle Skatteetatens publikumstjenester, som skattemelding, skatteoppgjør og skattekort. Divisjonen skal være en pådriver i etatens arbeid med å digitalisere, effektivisere og forenkle tjenester for brukerne, og utvikle etatens dialog med brukerne. Divisjonen har rundt 2000 årsverk og er etatens største enhet.
Skatteetatens arbeidsstyrke skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og/eller hull i CV til å søke våre stillinger. Vi er en IA-bedrift og vil legge arbeidsforholdene til rette for deg hvis du har behov for det.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.