Kontaktperson i barneverntjenesten
Barneverntjenesten i Randaberg og Kvitsøy har ledig to faste 100% stillinger som kontaktperson og søker derfor etter engasjerte og dedikerte medarbeidere. Barneverntjenesten i Randaberg og Kvitsøy jobber målrettet og systematisk for å skape en robust og bærekraftig tjeneste som gir barn og familier den oppfølgingen de har behov for.
Vi har for tiden 14 ansatte som er fordelt på tre team og stillingene som nå utlyses tilhører for tiden teamet som har ansvar for mottak, undersøkelse og oppfølging av tiltak etter barnevernloven. Utover dette, består barneverntjenesten av et team for omsorg og ettervern, samt et team som utfører tiltak. Alle tre teamene er ledet av en teamleder som har ansvar for oppfølging og drift av teamet.
Som ansatt i vår tjeneste vil du få muligheten til å bidra aktivt i arbeidet med å styrke og bedre situasjonen for utsatte barn og familier. Som kontaktperson jobber du tett på og sammen med barn, ungdom og familier for å finne løsninger som er bærekraftige for den enkelte.
Samtidig får du mulighet til å være en aktiv aktør i utviklingen av barneverntjenesten og egen arbeidshverdag. Vi verdsetter ansatte med et sterkt engasjement og en genuin omsorg for barns beste. Samtidig legger vi vekt på ansvar og autonomi i eget arbeid, slik at du kan utøve ditt faglige skjønn og ta avgjørelser basert på din kompetanse og erfaring.
Barneverntjenesten er en del av familieenheten og en sentral aktør i kommunens arbeid for barn og unge. I vår enhet jobber vi på tvers av faggrupper og avdelinger for å sikre helhetlige og koordinerte tiltak. Vi har en åpen og inkluderende kultur hvor samarbeid, læring og utvikling står sentralt. I barneverntjenesten vil du blant annet få regelmessig oppfølging fra teamleder og prosessveiledning av psykolog. Gjennom oppfølging, kurs og opplæring sørger vi for at du får kontinuerlig støtte og utvikling i din rolle.
Hvis du brenner for å gjøre en forskjell for barn og familier, og ønsker å være en del av en tjeneste med tydelige mål og retning, oppfordrer vi deg til å søke på stilling som kontaktperson. Vi tilbyr en meningsfull og utfordrende jobb i et engasjert og dyktig team.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter Lov om barnevern
- Arbeid med undersøkelse og tiltak, herunder dokumentasjonsarbeid etter gjeldene rutine
- Oppfølging av akuttarbeid
- Oppfølging av barn og familier i utfordrende livssituasjoner
- Utstrakt samarbeid med familie, nettverk og instanser rundt barnet
- Møteledelse og deltagelse i samarbeidsteam
- Deltagelse i tjenestens utviklingsarbeid, samt bidra i faste teammøter og veiledninger på kontoret
- Forberede, gjennomføre og følge opp saker i Barnevern- og helsenemnda og øvrige rettsinstanser
Det må påberegnes noe reisevirksomhet, blant annet knyttet til oppfølging av akutt situasjoner ol
Kvalifikasjoner (overskrift)
- Stillingene krever minimum bachelorer utdanning i sosialt arbeid, barnevernspedagog eller tilsvarende. Studenter innenfor disse fagområdene kan være aktuelle dersom graden fullføres våren 2024.
- Stillingene krever relevant masterutdanning eller videreutdanning ihht masterkravet. Dersom søker ikke innfrir kravet på nåværende tidspunkt må søker forplikte seg til å gjennomføre dette innen kort tid.
- Søkere med annen relevant høyskoleutdanning på bachelornivå kan vurderes dersom vedkommende har master i barnevern eller tilsvarende og/eller kan vise til erfaring kra kommunal barneverntjenesten og plan for å tilegne seg relevant masterutdanning.
- Erfaring fra første- eller andrelinje barnevern er ønskelig.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er nødvendig
- Førerkort klasse B er nødvending
- Må levere politiattest i henhold til forskrift
- God barnevernfaglig forståelse og kompetanse
- Evne til å arbeide målrettet, strukturert og selvstendig
- Være fleksibel og opptatt av å finne løsninger sammen med barn og familier
- Opptre med raushet, ydmykhet og tydelighet i møte med mennesker i sårbare situasjoner
- Være trygg med gode relasjonelle og samarbeidsevner
- Trives med skriftlig arbeid og har gode skriftlige og muntlige ferdigheter
- God innsikt og evne til å håndtere arbeidspress og høyt tempo
Gode velferdsordninger.
Hjem-jobb-hjem bedrift.
Kort reisetid fra Stavanger og nærhet til Randaberg sentrum.
Ranbaberg kommune er en IA bedrift.
Lønn/pensjon:
Lønns- og arbeidsvilkår iht. lokale og sentrale avtaler.
Til stillingen følger det et funksjonstillegg på kroner 20 000,- pr. år i hel stilling
Relevant tilleggsutdannelse kan gi inntil kroner 40 000,- ekstra pr. år i hel stilling.
Pensjonsordning i Kommunal Landspensjonskasse KLP
Annen informasjon
Vitnemål og attester lastes opp i WebCruiter før søknadsfrist.
Kontaktinformasjon
Lene Langseth Hesselberg, konstituert barnevernsleder, +47 94156777Arbeidssted
Torvmyrveien4070 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommuneReferansenr.: 4801289589
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.05.2024
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.600 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".
* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.