Saksbehandler ved Forvaltningskontoret
Inderøy kommune, Helse og omsorg
Meieribakken 7, 7670 Inderøy
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler ved Forvaltningskontoret
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. januar
Har du god kunnskap om helse og omsorgstjenesten, og motivasjon for å tilegne deg kunnskap om forvaltningsrett? Har du lyst til å jobbe i et tverrfaglig miljø med fokus på tidlig innsats, hverdagsmestring, og legge til rette for gode tjenester og pasientforløp tilpasset den enkelte bruker? Er du også opptatt av fagutvikling, digitalisering og kvalitet i tjenestetilbudene? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Vi har ledig stilling, 100% fast, som saksbehandler ved Forvaltningskontoret i sektor Helse og omsorg.
Forvaltningskontoret jobber etter prinsippet om «Ei dør inn!» og tar imot alle henvendelser og søknader om helse og omsorgstjenestene i kommunen. Forvaltningskontoret er ofte innbyggernes første møte med helse og omsorgstjenesten, og det er gjerne ansatte ved forvaltningskontoret som gjennomfører første bli-kjent-møte og kartlegger nye brukere sitt tjenestebehov, og også utmåler riktig tjenestetilbud i tråd med gjeldende lovverk. Forvaltningskontoret er også kommunens koordinerende enhet og skal sørge for at innbyggere og brukere får nødvendig bistand til koordinering tjenester og pasientforløp.
Enheten er under endring og nye funksjoner må forventes å organiseres til samme enhet. Som del av enhet for tjenesteutvikling må ansatte ved forvaltningskontoret gjerne bidra inn i arbeidsoppgaver knyttet til fag- og tjenesteutvikling, både i form av prosjekt- og digitaliseringsprosesser, men også gjennom internundervisning.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle søknader om helse- og omsorgstjenester som institusjonsopphold, hjemmesykepleie, praktisk bistand, BPA, støttekontakttjeneste, omsorgsstønad, psykisk helsetjeneste, matombringing, trygghetsalarm, TT-kort, ledsagerbevis, avlastningstiltak, hverdagsrehabilitering, individuell plan og omsorgsbolig. Pr i dag har saksbehandlere ved forvaltningskontoret også tillagt ansvar for saksbehandling av støtteordninger for bostøtte
- Gjennomføre vurderingsbesøk/ kartlegging av brukernes behov for tjenester
- Fatte vedtak om kommunale helse- og omsorgstjenester i henhold til lovverk, samt kommunens kriterier og standarder
- Utforme tjenester i tråd med prinsipper for tidlig innsats, forebygging, hverdagsmestring og rehabilitering
- Delta aktivt i utvikling av velferdsteknologiske tjenester i kommunen
- Følge opp elektroniske meldinger (e-meldinger) som benyttes i kommunikasjon med spesialisthelsetjeneste og fastleger om pasienter
- Bidra til koordinering og tett samhandling om pasientflyt med pårørende, interne medarbeidere, fastlege, legevakt og spesialisthelsetjeneste
- Bidra i fagutviklingsprosesser, utviklingsprosesser for tjenesteutvikling og digitaliseringsprosjekter, i samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Følge opp, ta ansvar for løpende ressursoppgaver i kontoret. Herunder må ansatte påregne at de kan tildeles dedikerte roller som «systemansvarlig» eller som «superbruker» for administrering av digitale arbeidsverktøy som brukes i tjenestene. Eksempler på aktuelle verktøy er kommunens elektroniske pasientjournal (Profil), digitale samhandlingsverktøy for tidlig innsats «Stafettlogg» og individuell plan (VISMA) turnusprogram GAT, Kvalitetsstyringssystemer (EQS) og ulike løsninger for administrering av velferdsteknologi mm
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som sykepleier
- Videreutdanning innen helserett er ønskelig, hvis ikke må du være villig til å gjennomføre slik utdanning som del av din opplæring*
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig framstillingsevne
- God systemforståelse er nødvendig
- God kompetanse på bruk av digitale verktøy. Der god kjennskap til EPJ/Profil er en fordel
- Førerkort for personbil
*Ved et evt tilbud om etterutdanning i juridisk metode Helserett vil det stilles krav til en pliktperiode på 2 år etter endt utdannelse.
Personlige egenskaper
- Personlig egnethet vektlegges, og da med særlig fokus på kommunikasjons-, kartleggings- og relasjonskompetanse
- At du har erfaring med kommunale helse- og omsorgstjenester, og erfaring fra klinisk arbeid
- At du har et faglig engasjement og interesse for saksbehandling, herunder å holde deg oppdatert på fag, lovverk, retningslinjer og avtaler
- At du er selvstendig, ryddig og strukturert, og har god evne til å prioritere arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag
- At du er løsningsorientert og trives med å jobbe med komplekse, sammensatte og koordinerte oppgaver
- At du trives med og har interesse for utviklingsarbeid
- At du er omstillingsdyktig og strukturert
- At du bidrar til et positivt arbeidsmiljø, og ofte har et smil på lur!
Vi tilbyr
- En fremoverlent arbeidsgiver med utviklingsambisjoner
- En hektisk hverdag med spennende arbeids- og utviklingsoppgaver
- Nødvendig opplæring i regelverk for helse- og omsorg, saksbehandling og forvaltningsrett
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Gode pensjonsordninger gjennom KLP
- Lønn etter avtale
Det må fremlegges politiattest før tiltredelse.
Søkere som ønsker å unndras offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vurderes i henhold til offentlighetslovens bestemmelser. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn, vil søkeren bli kontaktet før en eventuell offentliggjøring.
Kontaktinformasjon
Anne Solberg, Enhetsleder, +47 90108149, Anne.Solberg@inderoy.kommune.noArbeidssted
Meieribakken 77670 Inderøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Inderøy kommuneReferansenr.: 4882185983
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.01.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Inderøy kommune ligger vakkert til innerst i Trondheimsfjorden, med lang strandlinje og tilrettelagte friluftsområder, og har et av landets flotteste kulturlandskap. Inderøy ligger sentralt plassert nært både flyplass, jernbane og E6 som går gjennom kommunen. Vi har nærmere 7000 innbyggere. Engasjement, høy trivsel, kreative hoder og dugnadsånd preger befolkningen. Vi er kjent for våre bærekraftige varer og tjenester og er en kommune for flotte opplevelser. I Inderøy har vi blant annet «Den gyldne omvei» og et framgangsrikt næringsliv, Straumen – landets mest attraktive tettsted, Nils Aas kunstverksted og mange ulike kulturtilbud. Vi jobber hver dag med høyt engasjement og fokus på å legge til rette for gode tjenester, som bidrar til trygge og gode liv for alle som bor i Inderøy. Visjonen Best – i lag, er grunnlag for alt utviklingsarbeid i kommunen. Våre ansatte blir satset på, og vi har et arbeidsmiljø med fokus på trivsel, helse, samspill og godt partssamarbeid.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2814538
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0a63804e0a0f4a0b8cdd70c39a24c72e