Dokumentforvalter
Jobbnorge ID: 183441
Om stillingen
På kontorsted Tønsberg er det nå ledig en 100 % fast stilling som dokumentforvalter (førstekonsulent eller seniorkonsulent). Stilingen er organisatorisk plassert i avdeling for Dokumentforvaltning. Vi benytter sak-/arkivsystemet ePhorte i vårt arbeid.
Arbeidsoppgaver:
- Motta og registrere inngående dokumenter
- Kvalitetskontroll av journalopplysninger og tilknyttede filer
- Kontroll og publisering av offentlig journal
- Systemadministrasjon og maler
- Opplæring av ledere og saksbehandlere
- Brukerstøtte og veiledning
Andre arkivfaglige oppgaver etter behov.
Kvalifikasjoner:
- Relevant utdanning fra universitet, høgskole eller Arkivakademiet (Lang relevant erfaring fra dokumentforvaltning/arkiv kan kompensere for manglende formell utdanning)
- Relevant erfaring fra arkiv og dokumentforvaltning
- Erfaring fra arbeid med sak- og arkivsystem, fortrinnsvis ePhorte
- God generell IT forståelse og kunnskap om digitalisering i offentlig sektor
- God kjennskap til offentlig forvaltning
Gode norskkunnskaper - både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper som vektlegges:
- Positiv og endringsvillig
- Høy grad av selvstendighet og arbeidskapasitet
- Evne til systematisk og strukturert arbeid
- Kreativ, engasjert, løsningsorientert og initiativrik
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Gode muntlig og skriftlig framstillingsevne
Personlig egnethet vektegges.
Vi tilbyr
- Faglig og personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid og sommertid
- Gode pensjons- og boliglånsordninger
- Trening i arbeidstiden
Stillingen lønnes som førstekonsulent stillingskode 1408 eller som seniorkonsulent stillingskode 1363. Lønn ligger normalt i lønnsspennet kr. 435 100 - 496 100 (ltr. 48 - 56), avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens Pensjonskasse. Det er 6 måneders prøvetid.
Vi har som mål at vår arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. De to sistnevnte kan bli brukt til statistikkformål i forbindelse med regjeringens inkluderingsdugnad.
Generelle opplysninger
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste. Søkeren blir varslet dersom reservasjonen ikke blir imøtekommet, jf. offentleglova § 25.
For spørsmål om stillingen, vennligst kontakt arkivleder Unn Pedersen på telefon +47 33371113, eller avdelingsdirektør Michael Baumann på telefon + 47 75547832.
Se annonsen og søk på stillingen www.jobbnorge.no
Om bedriften
Fylkesmennenes fellesadministrasjon (FMFA) er en nyetablert virksomhet, som er underlagt Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD). FMFA leverer og utvikler administrative tjenester til alle fylkesmannsembetene innenfor IKT, dokumentforvaltning, økonomi, anskaffelser, HR/personalforvaltning og informasjonssikkerhet.
Hovedkontoret ligger i Arendal, mens medarbeiderne sitter fordelt på 18 kontorsteder sammen med fylkesmannsembetenes lokasjoner. FMFA har omlag 220 årsverk.