Renholdsoperatør
Renholdsoperatør
Enhet for Bygg og eiendom har blant annet ansvar for kommunens byggeprosjekter og forvalter og drifter kommunens bygg. Bygningsmassen er totalt cirka 70 000 kvadratmeter fordelt på formålsbygg som skoler, barnehager og institusjonsbygg, samt administrative bygg og boliger. Enheten Bygg og eiendom er organisert i Stab/støtte og består av renhold, byggdrift, boligkontor og administrasjon.
Renholdsavdelingen er delt inn i to team med hver sin teamleder. Arbeidet består i hovedsak av regelmessig- og periodisk renhold i kommunale bygg, noe spesialrenhold må også påregnes. Vi bruker moderne rengjøringsmetoder og digitale renholdsplaner. Renholdet utføres i henhold til rengjøringsstandarden NS-INSTA 800. Bygg og eiendoms renholdere arbeider i mindre team der det er gjennomførbart. Vi har ordinær arbeidstid og rullering av renhold i helg.
Vi søker deg som motiveres av gode resultater, er faglig dyktig, som trives med mennesker og har gode kommunikasjonsevner og viser stabilitet.
Ved renholdsavdelingen i Alstahaug kommune, har vi ledig følgende stilling:
- 70 % fast
Eksempler på arbeidsoppgaver:
- Regelmessig og periodisk renhold i henhold til NS-INSTA 800 og gjeldende forskrifter
- Spesialrenhold, som for eksempel smitterenhold
- Planlegging av arbeidsdagen, samt egenkontroll av utført arbeid
Kvalifikasjoner og krav
- Du må beherske norsk både muntlig og skriftlig tilsvarende nivå B1
- Erfaring som renholder
- Fagbrev, ev. må fagbrev som renholdsoperatør tas innen avtalt tid
- Grunnleggende IKT kompetanse
- Det er ønskelig at du har førerkort klasse B
Personlig egenskaper som vil bli vektlagt:
- Du tar initiativ og viser interesse for renholdsfaget
- Du er fleksibel og kan arbeide både selvstendig og i team
- Du jobber strukturert
- Du håndterer stress og raske endringer i arbeidshverdagen
- Du har gode kommunikasjonsegenskaper
Vi tilbyr:
- En profesjonell arbeidsplass med dyktige og inkluderende kollegaer
- Lønn etter tariff
- Oppstart etter avtale
- Tilrettelegging for å ta fagbrev som renholdsoperatør
- Trygg arbeidsplass
Referanse må oppgis i søknaden. Aktuelle søkere kan bli kalt inn til intervju. Ved internt opprykk, kan annen stilling bli ledig i avdelingen.
Andre opplysninger
Ansettelse skjer på vanlig kommunale ansettelsesvilkår, med lønn etter gjeldende tariffavtale og medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning.
Alle søkere tas med på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 3 jf. § 25. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra den, må begrunne dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke kan tas til følge, vil søker bli kontaktet før søkerlisten offentliggjøres.
Personer som skal yte tjenester til barn eller personer med utviklingshemming skal vise politiattest. Attesten skal ikke legges ved søknaden, men skal legges fram før tiltredelse.
Kravet gjelder personer som skal yte helsehjelp, sosiale tjenester eller jobbe i grunnskole, SFO og barnehager.
Søknadsprosedyre
Alle søknader på ledige stillinger skal registreres elektronisk via: www.alstahaug.kommune.no under ledige stillinger. Ev. vedlegg til søknad må være i PDF format. Dersom du trenger hjelp med søknaden, kan du henvende deg til kommunen. Interne søkere bes å bruke samme e-post som er registrert i lønnssystemet.
Søknadsfrist: 19.02.2022
Kontaktperson
Julia Lysø-Horsdal, avdelingsleder renhold
Mobil: 976 07 126
Epost: julia.lyso@alstahaug.kommune.no" rel="nofollow">julia.lyso@alstahaug.kommune.no
Link til søknadsskjema: Søk her