Fagdirektør prosesstyring og -forvaltning
Tolletaten
0152 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 7. januar
Vil du være med på å bidra i arbeidet med kvalitet og kontinuerlig forbedring i Tolletaten?
Vi ser etter en fagdirektør som kan videreutvikle et spennende fagmiljø innenfor prosesstyring og -forvaltning i Tolletatens styringsstab. Styringsstaben skal legge til rette for tolldirektørens styring av Tolletaten. Et av fagområdene staben er ansvarlig for er prosesstyring og –forvaltning. Fagområdet er lagt til avdelingen for plan og budsjett som er en av tre avdelinger i staben med 15 ansatte.
Som fagdirektør vil du være en del av det sentrale styringsmiljøet i etaten og jobbe sammen med andre sentrale ressurser for å bidra til prosess- og kvalitetsledelse, samt gode endringsprosesser. Du vil bidra til at etatens ledelse har en god forståelse av roller, ansvar og myndighet gjennom å avklare grensesnitt mellom prosesseiere, systemeiere og linjeorganisasjonen. Tolletaten er i ferd med å innføre en rekke nye digitale løsninger og digitaliserte arbeidsprosesser, så du vil ha en viktig rolle med å etablere og dokumentere nye prosesser. Stillingen innebærer derfor utstrakt samarbeid i etaten på tvers av avdeling og fagområder.
Du vil i det daglige lede et team med tre medarbeidere, mens avdelingsdirektøren har det formelle linjelederansvaret. Teamet har en sentral rolle i arbeidet med å ivareta standarder og kvalitet i etatens prosessmodeller. Teamet har mange pågående prosjekter og oppgaver, og som fagdirektør forventes det at du både forvalter og videreutvikler fagområdet, samt følger opp krav og forventninger til etatens prosesseiere og -forvaltere.
Sentrale arbeidsområder:
- daglig ledelse av teamet for prosesstyring og -forvaltning
- identifisere forbedringsområder og implementere tiltak for å forbedre prosesser og produkter
- følge opp avviksbehandling knyttet til prosesser
- bidra i arbeidet med å modellere og dokumentere prosesser
- utøve fagansvaret og være faglig rådgiver for prosesstyring og forvaltning, herunder forvalte styrende dokumenter og gi opplæring til ansatte i kvalitetsstyringssystemet
- utvikle og implementere planer for utvikling av fagområdet kvalitetsstyring og prosesstyring
- følge opp systemeierskap for kvalitetsstyringssystemet
Dine kvalifikasjoner:
- fullført relevant mastergrad innen f.eks. kvalitetsledelse eller prosessorientert verdiskapning. Relevant bachelorgrad innenfor f.eks. ledelse og styring eller kvalitetsledelse, kombinert med svært god relevant realkompetanse innenfor fagområdet kan erstatte kravet om mastergrad.
- god forståelse av relevant kvalitetsstandard som f.eks. ISO9001
- erfaring fra arbeid med utvikling av prosesser og dokumentasjon
- god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Det er ønskelig med:
- inngående erfaring med implementering og forvaltning av kvalitetssystemer og kan vise til resultater fra dette
- ledererfaring, fortrinnsvis teamledelse
- praktisk erfaring med prosess- og prosjektarbeid og erfaring fra opplæring og undervisning
Dine egenskaper:
- inkluderende, nettverksbygger og nysgjerrig
- god til å sette mål, samt planlegge og gjennomføre aktiviteter
- pedagogisk og løsningsorientert med sterkt brukerfokus
- analytisk og metodisk
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr:
- kurs og kompetanseheving innenfor standarder for kvalitets- og prosessarbeid
- spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- godt arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
- stillingen lønnes som fagdirektør, kr 895.000 – 1.078.000. For svært godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
- gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- gode arbeidsvilkår (fleksitid, sommertid, hjemmekontor inntil to dager i uken og mulighet for bevegelse i arbeidstiden inntil en time pr. uke)
- arbeidssted i nyoppussede lokaler sentralt i Oslo sentrum
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Tommy Olsen på tlf 932 83 768. For mer informasjon om å jobbe hos oss se: toll.no/jobb
Bakgrunnssjekk
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Mangfold og inkludering
Tolletaten mener at mangfold og inkludering er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike bakgrunner, kompetanser, erfaringer og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Mangfold bidrar til økt kreativitet, bedre beslutningsprosesser, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet vårt. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater som har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil minst én søker fra hver av disse gruppene bli invitert til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle kravene til positiv særbehandling. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen. Dersom du har behov for individuell tilrettelegging på arbeidsplassen eller i arbeidsforholdet, vil vi forsøke å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig