Vi søker ny kommunalsjef
Målselv kommune Målselv kommune
Mellombygdveien 216, 9321 Moen, Målselv
Om jobben
Stillingstittel
Kommunalsjef helse og omsorg
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
2. gangs utlysning
Målselv kommune (i underkant av 6800 innbyggere) ligger sentralt i Troms og Finnmark fylke, og har gode kommunikasjonsmuligheter med resten av landet via egen flyplass på Bardufoss. Målselv har vakker natur med store friluftsmuligheter, godt utbygde kultur- og idrettsanlegg, og et allsidig tjenestetilbud. Det er også videregående opplæring og høgskoletilbud i kommunen.
I tillegg til byen Bardufoss som regionsenter har Målselv flere levende tettsteder, og har de senere årene hatt vekst i innbyggertallet. Næringslivet er variert, og Forsvaret har en sentral plass ved siden av landbruk, industri og servicebedrifter. Kommunens visjon er: Målselv mulighetslandet!
Kommunalsjef helse og omsorg
Vi har ledig 100 % stilling som kommunalsjef for helse og omsorg. Stillingen rapporterer til kommunedirektør og inngår i kommunens strategiske ledelse.
Helse og omsorgsområdet omfatter alle områder innen helse og omsorg - sykehjemsdrift, hjemmetjeneste, omsorgsboliger, legetjeneste, helsestasjon, rus – og psykiatritjeneste, fysio – og ergoterapitjeneste, tjenesten for personer med nedsatt funksjonsevne, flyktningetjenesten, kommunal del av NAV og barnevernstjenesten. Kommunalsjef har i tillegg stab med kommuneoverlege, kommunepsykolog og saksbehandler knyttet til Koordinerende Enhet.
Kommunalsjefen skal være med å styrke Målselv kommune i tråd med kommuneplanens samfunnsdel, øvrige planer, strategier og måldokumenter.
Vi ønsker oss en selvstendig og utviklingsorientert leder med god organisasjonsforståelse. Som kommunalsjef forventes det at vedkommende tar initiativ og driver utviklingsarbeid.
Det er viktig å være innovativ og løsningsorientert når man utvikler kommunens organisasjon og tjenester. Kommunalsjefen skal også utvikle egen ledergruppe og bidra aktivt inn i de politiske utvalgene samt kommunestyret.
Sentrale arbeidsoppgaver for stillingen:
- Utvikle et samlet tjenestetilbud i samarbeid med brukere, ansatte og innbyggere
- Sikre innbyggermedvirkning og følge opp politiske vedtak
- Utarbeide overordnet planverk i samarbeid med øvrig organisasjon
- Personal-, fag-, budsjett og resultatansvar
- Bidra til et godt arbeidsmiljø med attraktive arbeidsplasser
- Utvikle egen ledergruppe
- Ta initiativ til, lede og følge opp omstillings – og utviklingsprosesser
Kvalifikasjonskrav:
- Utdanning på bachelor- eller masternivå som er relevant for ansvarsområdet
- Ønskelig med erfaring fra ledelse på høyere nivå i kommunal sektor, herunder helse- og omsorgstjenesten
- God økonomiforståelse og forståelse for rammebetingelser
Personlige egenskaper:
- Du er en selvstendig og utviklingsorienterte leder med god organisasjonsforståelse og gjennomføringsevne
- Evne til å håndtere komplekse og tverrfaglige oppgaver i en strategisk kontekst, også under press
- Inkluderende og involverende leder med interesse for velferdsteknologi
- Aktiv deltaker i kommunedirektørens ledergruppe, med bidrag til helhetlig styring, koordinering og utvikling av kommunens virksomhet
- Tydelig og effektiv kommunikasjon både i det offentlige rom og internt
Vi kan tilby:
- Et kommunestyre med ambisjoner
- En dynamisk organisasjon med kompetente ansatte
- En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Konkurransedyktig lønn, arbeidsvilkår og gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- En kommune i utvikling som baserer seg på verdiene dyktig, imøtekommende og skapende
Tilsettingsvilkår:
Lønn i h.h.t. avtale. God pensjonsordning i h.h.t kommunale tilsettingsvilkår, og prøvetid.
Søkere som innkalles til intervju må levere bekreftede kopier av attester og vitnemål.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Klikk deg inn på Bolyst Målselv for å finne nyttig informasjon om hvordan det er å leve og bo i Målselv.
Klikk deg inn på Midt-Troms brosjyren, for å få mer informasjon om arbeidsmuligheter, offentlige tjenester, fritid, samfunn, utdanning og næringsliv i Midt-Troms regionen.
Målselv Kommune Bolyst from M
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2442821
- Sist endret
16. oktober 2023
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3235581_205115_no