Fagleder
Økonomi, Lillestrøm kommune
Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Fagleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Lillestrøm kommune leverer omfattende tjenester innenfor mange kommunalområder til ulike grupper av befolkningen. I en tid med store utfordringer og behov for omstilling og utvikling, er god styring og økonomioppfølging vesentlig for at kommunen skal drives effektivt og levere kvalitet på tjenestene.
Fagleder for teamet med økonomirådgivere, tilrettelegger og bistår tjenesteområdet Oppvekst i arbeidet med budsjett og økonomioppfølging.
Tjenesteområdet oppvekst omfatter skole, barnehage, barnevern og helsetjenester for barn, unge og familier. Stillingen skal ha faglig koordinering av innen disse fagområdene (fire medarbeidere inkl. fagleder).
Økonomiavdelingen består av 22 medarbeidere. Arbeidssted er Lillestrøm rådhus.
Arbeidsoppgaver
- Koordinere og veilede økonomirådgiverne i fagteamet
- Kvalitetssikre arbeidet som teamet utfører innen budsjett, rapportering og andre økonomioppgaver
- Bistå kommunaldirektør og kommunalsjefer innen oppvekst med budsjett, økonomioppfølging og rapportering
- Gi analyser og innspill til økonomisaker Bidra med å optimalisere arbeidsrutiner og videreutvikle bruk av digitale løsninger innen fagområdet
Kvalifikasjoner
- Utdanning på masternivå. Unntaksvis kan kravet til master fravike ved bachelor og lang relevant erfaring innen aktuelle fagområder.
- Erfaring med budsjett-, virksomhets- og økonomistyring
- Erfaring med faglederoppgaver eller prosjektledelse
- Erfaring med kommunal virksomhet er ønskelig
- God IT- kompetanse, herunder Excel og erfaring fra bruk av økonomisystemer. Kommunen bruker Visma Enterprise, Visma HRM, Framsikt og Public360.
- Søkeren må ha et spesielt engasjement og interesse for barn og unges oppvekstsvilkår
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Førerkort klasse B
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandetVi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Personlige egenskaper
- God økonomiforståelse og interesse for fagfeltet
- Gode samarbeidsevner og trives med å lede andre
- Evne til å kombinere detaljarbeid med blikk for helhet
- Løsningsorientert, analytisk og metodisk
- Evne til å takle stort arbeidspress og korte tidsfrister.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- Lønn etter hovedtariffavtalen
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Sven Oluf Nylænder, Kommunalsjef, +4790656583Anders Taxt, Seniorrådgiver, +4745027789
Arbeidssted
Jonas Lies gate 182000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4844547867
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.08.2024
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 94.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2720557
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fe1c134538c9496e94b65e86e7c5425d