Avdelingsleder kommunalteknikk Øksnes kommune
Øksnes kommune Kommunal teknikk
Langryggveien 22, 8430 Myre
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder kommunalteknikk
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest lørdag 1. februar
Øksnes kommune har ledig stilling som avdelingsleder for driftsavdelingen - kommunalteknikk. Avdelingen har 6 ansatte i tillegg til avdelingsleder. Avdelingsleder rapporterer til kommunalsjef for teknisk, og deltar i kommunalsjefens ledergruppe.
Avdelingen har ansvar for vei, vann, avløp og gatelys i Øksnes kommune.
Arbeidsoppgaver:
- Daglig ledelse av driftsavdelingen
- Personalansvar for avdelingens 5 ansatte
- Relevant saksbehandling innenfor vei, vann og avløp, samt andre fagområder innenfor kommunen.
- Overordnet ansvar for gjennomføring, økonomi og fremdrift for prosjekter innen for avdelingen, herunder også gjennomføre mindre prosjekter på egenhånd
- Overordnet ansvar for offentlige anskaffelser innenfor avdelingen, samt gjennomføre anskaffelser selv. Herunder utarbeide konkurransegrunnlag.
- Oppfølging av kontraktører på vinter og sommerdrift av kommunale veier
- Utarbeide og oppdatere internkontrollsystemer
- Delta i kommunalsjefens ledergruppe
Vi ønsker deg som har utdanning innafor et eller flere av områdene under.
- Ingeniør eller sivilingeniør innafor relevante fagområder (bygg, VA, vei, e.l.)
- Lederutdanning
- Ved lang relevant erfaring som leder, prosjektleder eller formann kan kravet til utdanning fravikes
Egenskaper:
Vi søker deg som har kompetanse innafor ett eller flere av områdene under:
- Er ingeniør eller sivilingeniør
- Alternativt kan lang relevant praksis, erfaring og annen utdanning kompensere for ingeniørkravet
- Har erfaring fra fagområdene vei, vann og avløp, det vil bli vektlagt
- Har erfaring med ledelse
- har erfaring med offentlige anskaffelser
- Har erfaring fra kommunal saksbehandling
- Har erfaring med prosjektledelse og gjennomføring av prosjekter
- Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne - Norsk språk
Vi ønsker en person som :
- Er samlende og kan bygge team
- Samarbeider godt med alle
- Får ut det beste potensialet i sine medarbeidere
- Har stor arbeidskapasitet
- Liker en hektisk hverdag og mange varierte oppgaver
- Er løsningsorientert
- Har evne til å innrette seg etter fattede beslutninger og vedtatte rammer
- Er engasjert og innovativ
- Ser muligheter i oppgaver og personell
- Liker samspill og jobbe i en helhetlig organisasjon
- Har gjennomføringsevne
- Kommuniserer på en positiv måte både internt og eksternt
- Skaper gode relasjoner med innbyggerne
- Deltar aktivt i kommunes arbeid med å bygge omdømme og lever gode tjenester
Vi tilbyr:
Variert arbeid i positivt miljø
Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2823465
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3446111_234631_no