Innkjøpsansvarlig
Org. nr: - Stillingsident: 4214039950 Presentasjon av stillingen:
Er du opptatt av bygg- og eiendomsanskaffelser og har interesse for innovasjon og effektivisering?
Vi søker en innkjøper til spennende oppgaver innen offentlige anskaffelser, kjøp og oppfølging av entrepriser, varer og tjenester knyttet til forvaltning, drift , vedlikehold og utvikling (FDVU) og leverandør- og kontraktsoppfølging.
Etaten har en sentral rolle i byutvikling i Oslo med ansvar for å utvikle og forvalte kommunale eiendommer, kjøp og salg av eiendom, m.m.
Innkjøpsseksjonen er en av fire seksjoner som inngår i etatens Organisasjonsavdeling. Vi jobber tett sammen med produksjonsavdelingene for å oppnå etatens mål. Seksjonen har 11 ansatte og er etatens fagavdeling for anskaffelser, med et variert og spennende spekter av oppgaver. Vi bidrar til at regelverk, økonomi, klima- og miljø og andre samfunnshensyn blir ivaretatt gjennom å lede alle anskaffelser og å tilby kurs og veiledning til resten av etaten.
Vi søker deg som har erfaring med offentlige anskaffelser og liker å jobbe i et miljø der vi samarbeider mye og hjelper hverandre med faglige utfordringer. Du vil jobbe med å sikre dokumentasjon og effektivitet gjennom hele anskaffelsesprosessen. Du ønsker å benytte og være med å utvikle digitale verktøy innenfor vårt fag. I tillegg bør du trives med varierte dager, høyt tempo og ha et ønske om å engasjere deg i både lokalt og nasjonalt innenfor anskaffelsesfaget. Du vil være ansvarlig for å lede dine egne kategoriteam med behovshavere for å planlegge og gjennomføre innkjøp på samkjøpsavtaler, etablere egne rammeavtaler og være en støtte i enkeltinnkjøp. I stillingen som innkjøpsansvarlig vil du få stor frihet til å forme din egen hverdag. Du vil jobbe sammen med faglig sterke, engasjerte og hyggelige kolleger i tverrfaglige team med spesiell tyngde innen bygg, anlegg og eiendom (BAE).
Arbeidsoppgaver
- Strategisk og operativ innkjøpsansvarlig
- Prosjektleder med ansvar for egne anskaffelsesteam i anskaffelsesprosesser
- Lede forberedelse, gjennomføring og kontraktsoppfølging innenfor dine kategorier (fortrinnsvis innen Bygg, Anlegg og Eiendom)
- Ta byggherrerollen i entrepriseoppdrag og være en aktiv rådgiver og bidragsyter ved oppfølging av kontraktene tilknyttet dine kategorier
- Lede samarbeid internt og ha en god dialog med leverandørmarkedet
- Delta i nettverk for å bidra til å utvikle faget
Kvalifikasjoner
- Mastergrad/hovedfag innen økonomi, jus eller tekniske fag
- Erfaring og kompetanse innen offentlige anskaffelser, kontraktsutforming og leverandøroppfølging blir vektlagt
- God kjennskap til lov og forskrift om offentlige anskaffelser, kontraktsrett og entrepriserett blir vektlagt
- Vi ønsker at du har erfaring og god kompetanse med prosjektledelse av anskaffelsesprosesser
- Det er ønskelig med kjennskap til digitale verktøy tilhørende anskaffelsesprosessen
- Kompetanse/erfaring fra bygg- og entrepriserett med ivaretagelse av klima og samfunnsansvar er en fordel
Kopier av attester og vitnemål må vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Du er engasjert, åpen og nysgjerrig
- Du er målrettet og analytisk
- Du samarbeider og kommuniserer godt med andre
- Du liker å jobbe utadrettet mot eksterne interessenter
- Du liker å jobbe i team og bistår andre med å nå sine mål
- Du liker å ta lederrollen og holde fremdrift på eget og teamets arbeid
- Du har god kommersiell og politisk forståelse og du evner å se saker i en større sammenheng
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Stilling som spesialkonsulent II med lønnstrinn 46-55 (kr 609 300 -- 723 900 per år)
- Spennende og engasjert arbeidsmiljø, høyt faglig nivå med delingskultur
- Tverrfaglig arbeid med mulighet for innovative metoder
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Gode pensjons- og forsikringsordninger inkludert i årslønn
- Fleksibel arbeidstid
- IA-bedrift (inkluderende arbeidsliv)
- Sentrale lokaler i Oslo med utsikt mot Akerselva
- Gode velferdstilbud med eget bedriftsidrettslag, treningsmuligheter i våre lokaler i arbeidstiden, bedriftshytte m.m.
Kontaktinformasjon
Tanja Marie Huse-Fagerlie, Seksjonssjef, 99085889
Arbeidssted
Christian Kroghs gate 16
0186 Oslo
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Oslo kommune
Referansenr.:4214039950
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.04.2020
Om bedriften
Eiendoms- og byfornyelsesetaten er kommunens grunneier og en aktiv pådriver for utvikling av byen. Oslo er i endring, både sjøsiden og flere andre områder skal i de kommende årene utvikles. Etaten er bl.a. involvert i utviklingen av Fjordbyen, Ensjø, Økern, Hovinbyen og Groruddalen. Etaten forvalter en betydelig bygningsmasse samt ubebygd grunn. Etaten har ca. 130 ansatte som holder til i moderne lokaler i Christian Krohgs gate ved Akerselva.