Elektro, instrument eller automasjon? Ta ditt neste karrieresteget sammen med oss!
IKM Rada AS
Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Elektro-, instrument- og automasjonsingeniør søkes
Oppstart
26.12.2024
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest mandag 2. desember
Grunnet økt oppdragsmengde søker IKM Rada etter flere elektro-, instrument- og automasjonsingeniører.
Ta ditt neste steg i karrieren sammen med oss, og få muligheten til å jobbe med spennende og meningsfulle prosjekter som baner vei for fremtidens teknologi.
Vi ser etter deg som utfører arbeidsoppgavene dine med nysgjerrighet, drives av å finne nye og bedre løsninger og som er nysgjerrig av natur. Du elsker en utfordring og ønsker faglig utvikling.
Er dette deg? Da kan du være den vi ser etter.
Elektroingeniør
Aktuelle arbeidsoppgaver:- Koordinering og samarbeid med leverandører og oppdragsgiver.
- Tekniske innkjøpsaktiviteter knyttet til mekaniske pakker.
- As-built av leverandørtegninger og røde linjepåslag mottatt fra offshore.
- Ansvarlig for Kvalitet og HSSE i egne prosjekter.
- Ansvarlig for elektrosystemprosjektering for LV-forbrukere og tavler.
- Koordinering med leverandører og gjennomgang av dokumenter og tegninger.
- Ansvarlig for elektriske beregninger: kortslutningsberegninger.
Kvalifikasjoner og arbeidserfaring:
- Teknisk fagskole m/fagbrev, bachelor eller master
- Min 3 års erfaring fra offshore/onshore-relaterte prosjekter innen olje og gass
- Erfaring med Equinor sine tekniske krav (TR- krav) innen instrument
- FSE og EX- kurs
- Erfaring med Equinor sine tekniske verktøy som ProCoSys, STID, etc.
- Sikkerhetskurs for offshore og helseattest er å foretrekke
- Språk: Norsk/Engelsk muntlig og skriftlig
Instrumentingeniør
Aktuelle arbeidsoppgaver:- Prosjektingeniør instrument
- Oppfølging av utstyrsleverandør og deltagelse på FAT
- Kunne delta på utprøving onshore/offshore
- Utføre as-built
- Evaluere disiplinenes arbeidsomfang og estimering
- Detaljprosjektering/studier innen feltinstrumentering, brann & gass og telekom
- Teknisk fagskole m/fagbrev, bachelor eller master
- Min 3 års erfaring fra offshore/onshore-relaterte prosjekter innen olje og gass
- Erfaring med Equinor sine tekniske krav (TR- krav) innen instrument
- FSE og EX- kurs
- Erfaring med Equinor sine tekniske verktøy som ProCoSys, STID, etc.
- Sikkerhetskurs for offshore og helseattest er å foretrekke
- Språk: Norsk/Engelsk muntlig og skriftlig
Automatiseringsingeniør
Aktuelle arbeidsoppgaver:- Jobbe som ingeniør I teknisk prosjektstøtte
- Ansvarlig for tekniske leveranser innen fagområdet, samt tildelte prosjektoppgaver i prosjektet.
- Sikre at selskapets krav er forstått av leverandør og implementert i design
- Bidra i etablering av Facilities Definition Package innenfor fagområdet
- Ansvarlig for grensesnittstyring mot andre fagdisipliner i prosjektet og eksisterende anlegg/system
- Ansvarlig for etablering av kost-, tid- og ressursestimat (KTR) for fagområde
- Bidra i etablering av oppdragsavtale styre risiko og HMS i design
Kvalifikasjoner og arbeidserfaring:
- Teknisk fagskole, Bachelorgrad, men relevant erfaring kan kompensere for dette
- Minimum tre års erfaring
- Installasjoner/tekniske krav Equinor
- Selvstendig
- Fordel med offshore sertifikat, men ikke et krav
- Du har gode kommunikasjonsevner i engelsk og skandinavisk – både skriftlig og muntlig
- Proaktiv og resultatorientert
- Sterke mellommenneskelige ferdigheter
- Gode påvirknings- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr deg
- Trygghet - Først og fremst er du fast ansatt hos en arbeidsgiver som har avtale med noen av bransjens mest anerkjente aktører. Det gir deg tilgang til å være en del av spennende og utfordrende prosjekter.
- Variert erfaring - Som konsulent får du ofte muligheten til å jobbe på flere prosjekter for ulike kunder. Dette gir en bredere erfaring og mulighet til å lære nye ferdigheter og bransjer, uten å bytte arbeidsgiver.
- Nettverksbygging - Gjennom å jobbe med ulike kunder og prosjekter får du muligheten til å bygge et bredt nettverk innenfor ulike bransjer og organisasjoner. Vi har et stort nettverk av dyktige fagspesialister på tvers av bransjer, disipliner og selskaper som man kan dra nytte av
- Utviklingsmuligheter - Vi investerer i opplæring og utvikling av våre ansatte for å sikre at de har de nødvendige ferdighetene og kunnskapen til å lykkes i sine roller. Dette innebærer for deg både muligheter for kompetanseheving og utvikling
- Fleksibilitet/Balanse - Vi tilbyr fleksible arbeidsordninger som for eksempel muligheten til å jobbe hjemmefra eller å velge prosjekter som passer best for ens interesser og ferdigheter. Kanskje du i tider ønsker å jobbe redusert? Vi er en fleksibel arbeidsgiver som legger tilrette for deg og dine ønsker
- Karrieremuligheter - Vi kan tilby gode karrieremuligheter med muligheter for langt raskere avansement og økt ansvar basert på prestasjoner og kompetanse
- Dynamisk arbeidsmiljø - Arbeidsmiljøet hos oss er dynamisk og utfordrende, noe som kan være stimulerende og inspirerende for deg som liker å jobbe med varierte oppgaver og utfordringer.
- Sosialt - IKM Rada er et personlig konsulentselskap hvor du som ansatt vil oppleve at du vil bli godt ivaretatt og verdsatt. Vi har mange sosiale sammenkomster gjennom året og kan nevne sommerfest, middager, julebord, afterwork m.m.
- Konkurransedyktig kompensasjon - Gode lønnsbetingelser, pensjons- og forsikringsordninger med bla. helseforsikring, samt personalgoder som inkluderer tilgang til leie av firmaleiligheter/hytte, rabatter trening og hotell m.m
Vær oppmerksom på at vi vil fortløpende vurdere søkere og invitere til intervju også før offisiell frist. Vi oppfordrer derfor kandidater til å sende inn en tidlig søknad.
Har du spørsmål om stillingen, ikke nøl med å ta kontakt;
Dag Samsonsen - Salg & Markedsdirektør/Partner IKM Rada
E-post: dag.samsonsen@IKM.no
Mobil +47 480 95 462
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
IKM RADA AS er et fremtidsrettet konsulent- og rekrutteringsselskap som leverer høyt kvalifiserte medarbeidere til de største bedriftene og prosjektene i Norge. Vi har lang erfaring innen rekruttering og rådgivning.
Vi forstår våre kunder og deres behov, og har det beste utgangspunkt for å levere akkurat det våre kunder trenger. Vi tror på den kraften vi har i egenskap at vi er godt utdannet, erfaring fra næringen og et omfattende nettverk.
Våre ansatte er kjent for å inneha en høy kompetanse og skal skape en merverdi for våre kunder. IKM Rada er en kunnskapsbedrift og våre ansatte er og skal være opptatt av faglig stolthet og integritet og levere kvalitet i henhold til dette. Derfor bruker vi mye ressurser på å utvikle våre ansatte gjennom omfattende kursing og kompetansefond.
Vi er lokalisert både i Bergen, Oslo og Stavanger, men har også ansatte andre steder Norge. I tillegg leverer vi ressurser til internasjonale oppdrag.