Økonomisjef
Nannestad kommune
Teiealleen 31, 2030 Nannestad
Om jobben
Stillingstittel
Økonomisjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Antall stillinger
1
Nannestad er en landbrukskommune med over 16 000 innbygger som ligger sentralt plassert på Romerike, med nærhet til både Oslo og Gardermoen. Nannestad kommune har mål om å være Romerikes beste bokommune, og vi går en spennende tid i møte med utvikling preget av vekst i både befolkning og næringsliv.
Vi flyttet våren 2023 inn i nytt kommunehus med flotte fasiliteter og rigger oss nå for videreutvikling av tjenester, med ambisiøse mål og planer fremover.
Vi søker nå etter en proaktiv og samfunnsengasjert økonomisjef som vil være med på den videre veksten, og bidra til at kommunen lykkes med sine mål.
Nannestad kommune har et tett samarbeid med våre nabokommuner, og kommunene Nes, Eidsvoll, Gjerdrum, Hurdal og Nannestad er i samarbeid med Digitale Gardermoen (DGI) i prosess med å implementere Visma Enterprise som nytt felles ERP system. Prosjektet skal blant annet sikre felles arbeidsprosesser, standardisering og effektivisering.
Som økonomisjef er du en del av kommunedirektørens ledergruppe, og har en viktig rolle inn i kommunens strategiske- og økonomiske utvikling og som sparringspartner for kommunedirektør, ledere og politiske ledelse.
Les mer om kommunen vår her: www.nannestad.kommune.no
Nannestad kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Arbeidsoppgaver
Som økonomisjef vil du ha ansvaret for å lede og videreutvikle kommunens økonomifunksjon, og være en bidragsyter til å sikre «best practice» på tvers av kommunene i Øvre Romerike samarbeidet.
Sentrale ansvarsområder vil være økonomistyring, budsjettering, prognoser, analyser, risikovurderinger, eierstyring og innkjøp. Du vil i samarbeid med kommunedirektøren ha ansvaret for å legge til rette for god økonomisk planlegging, styring og rapportering for kommunen, med blant annet følgende ansvar og sentrale oppgaver:
- Lede og videreutvikle økonomifunksjonen
- Optimalisere digitale styringsverktøy, og sikre at analyse og fakta gir retning til kommunens beslutningsprosesser
- Viktig diskusjonspartner for kommunens ledergruppe innenfor blant annet budsjett, prognose og resultatrapportering
- Sikre en fremoverlent økonomifunksjon og «best practice» på tvers av kommunene i Øvre Romerike
- Bidra med politisk saksutredning, og sikre iverksetting og oppfølging av politiske vedta
Kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdanning
- Ønskelig med bakgrunn fra tilsvarende stilling, analyse, controlling, regnskap, revisjon, økonomistyring eller tilsvarende
- God systemkompetanse (Visma Enterprise, WebSak, Framsikt eller lignende og evne til å optimalisere potensial i våre systemer) er sammen med strategiarbeid og analytiske ferdigheter fortrinn som vektlegges høyt.
- Ledererfaring og/eller lederutdanning
- Ønskelig med erfaring og kjennskap til offentlig sektor generelt og kommunal sektor spesielt.
- Ha arbeidet på tvers av tjenesteområder og vist evne til å se helhet
- Må ha meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
Vi leter etter deg som er proaktiv, liker å ta initiativ og finne løsninger i samarbeid med andre, samtidig som du også er uredd og har stor gjennomføringskraft. Du er en økonomisjef som
- God kommunikasjonsevner, flink med folk, utvikler og ser dine ansatte med tydelige forventninger
- Er fremoverlent og robust, og ikke redd for å utfordre det etablerte i jakten på forbedringer
- En relasjonsbygger med evne til å finne og forankre gode løsninger i kollegiet og flink til å samarbeide på tvers av sektorer
- Er analytisk, strukturert og resultatorientert med fokus på effektivisering og digitale løsninger
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
Vi tilbyr en spennende og utviklende stilling i en kommune i vekst.
Konkurransedyktig lønn etter avtale.
For nærmere informasjon om stillingen kontakt gjerne:
rådgiver hos Headvisor, Per Inge Hjertaker tlf. 91729682 eller
kommunedirektør Runar Kristiansen, tlf: 90113448.
CV og søknad snarest og senest 16. juni.
Frem til søknadsfrist vil alle forespørsler blir behandlet konfidensielt. Iht offentleglova § 25 2.ledd kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Du vil bli varslet dersom unntak fra offentliggjøring ikke blir tatt til følge, og har mulighet til å trekke din søknad.
Gode pensjons- og forsikringsordninger, anbefaler deg å se her: KLP for Nannestad kommune
Annet:
Vitnemål/attester må vedlegges søknaden. Søkere blir vurdert på dokumentert kompetanse og erfaring.
Ønsker ikke kontakt med annonseselgere.
Kontaktinformasjon
Runar Kristiansen, Kommunedirektør, 90113448Per Inge Hjertaker, Rådgiver, 91729682
Arbeidssted
Teiealleen 312030 Nannestad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nannestad kommuneReferansenr.: 4817138054
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.06.2024
Om bedriften
Nannestad kommune ved Gardermoen har hatt stor befolkningsvekst de siste årene. Kommunen har nå over 16 000 innbyggere med Nannestad og Maura som de største tettstedene. Fire barneskoler, 11 kommunale og private barnehager, ungdomsskole, videregående skole, to idrettshaller, mange aktive lag og foreninger samt nærhet til skog og mark, gjør Nannestad til en god oppvekstkommune. Les mer om kommunen her Håper du finner kommunen og den ledige stillingen du leser om interessant, for vi ser frem til å møte deg. Se gjerne denne filmen om kommunen
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2660425
- Hentet fra
talentech
- Referanse
58f255fffc6449e582f0ee92767de06a