Fagkoordinator
Nav Familie- og pensjonsytelser Stord
Sæ 134, 5417 Stord, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 25. november
Nav Familie- og pensjonsytelser Stord er en enhet med ca. 60 medarbeidere. Enheten er sammen med 9 andre enheter en del av Nav Familie- og pensjonsytelser som er organisert under en sentral styringsenhet.
Nav Familie- og pensjonsytelser Stord har ansvar for saksbehandling og utbetaling av ytelsene foreldrepenger, nasjonal barnetrygd og EØS barnetrygd/kontantstøtte. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid. Vi har mål om å være en attraktiv arbeidsplass med godt arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider.
Vi søker etter en fagkoordinator med gode samarbeidsevner som liker å jobbe selvstendig, strukturert og i team. Vi har et sterkt fagmiljø og jobber kontinuerlig med å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte.
Vi har ledig stilling som fagkoordinator på ytelsesområdet foreldrepenger. Avdelingen har kompetente og engasjerte medarbeidere med ulik utdanningsbakgrunn. Fagkoordinator rapporterer til avdelingsleder.
Arbeidsoppgaver
- Faglig veiledning til medarbeidere på område, konkludere i fagspørsmål og løfte faglige problemstillinger videre i fagstigen
- Ansvar for faglige møter, drive opplæring, fange opp kompetansebehov og kvalitetssvikt gjennom styrt kontrollarbeid
- Samarbeide og bistå avdelingsleder med kompetansearbeid og arbeidsprosesser som sikrer effektiv saksbehandling med god kvalitet
- Arbeide for å sikre lik og rett praksis på fagområdet for å oppnå best mulig resultat for Nav Familie- og pensjonsytelser, Nav som helhet og våre brukere
- Delta i faglige nettverk og arbeidsgrupper, samt bistå i arbeidet med å utvikle fagområde i samsvar med overordnete mål og strategier
- Bistå med å utvikle enheten sitt arbeidsmiljø gjennom tillitsbasert ledelse på en måte som bidrar til at Nav Familie- og pensjonsytelser Stord er en attraktiv arbeidsplass
- Inntil 50% av stillingen omfatter saksbehandling på fagområde
Kvalifikasjoner
Må ha:
- Fullført minimum 3-årig bachelor utdanning fra universitet eller høyskole
- God forståelse for juridisk metode og regelverk
- Meget god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne
- Gode pedagogiske evner
- Meget gode digitale ferdigheter og systemforståelse
Ønskelig:
- Meget god ytelsesfaglig og forvaltningsmessig kompetanse innen fagområdet foreldrepenger
- Erfaring fra faglig veiledning og samhandling i en hybrid arbeidshverdag
Personlige egenskaper
- Initiativrik med evne til å motivere, fremme læring og utvikling
- Tydelig, selvstendig, løsningsorientert og beslutningsdyktig
- Stor arbeidskapasitet, strukturert og fleksibel
- Gode samarbeidsevner, tenker at vi blir best sammen og deler kunnskap
- Evne og ønske om å bidra til et godt og tillitsbasert arbeidsmiljø
- Interesse og pådriver for digitaliseringsprosesser
Vi tilbyr
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktivt og kompetent fagmiljø
- Seniorrådgiver kode 1364, lønn fra kr. 624 500 til kr. 657 300, lønnstrinn 64 – 67
- Nye lokaler sentralt på Leirvik
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for fleksibel arbeidshverdag
Vi ber deg vennligst laste opp dine vitnemål og attester sammen med din søknad i Webcruiter.
Hel eller delvis utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT og bør dokumenteres sammen med din søknad.
Kontaktinformasjon
Aslaug Skimmeland Huse , Avdelingsleder , 911 08 329Bente Røtnes Nielsen, Avdelingsdirektør , 478 52 056
Arbeidssted
Sæ 1345417 Stord
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4882927966
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.11.2024
Kontaktpersoner for stillingen
Bente Røtnes Nielsen
Avdelingsdirektør
478 52 056
Aslaug Skimmeland Huse
Avdelingsleder
911 08 329
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2788202
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4eee4fc9a85b47db83508920fe960f84