Er du vår nye biblioteksjef?
Bardu kommune Stab
Altevannsveien 16, 9360 Bardu
Om jobben
Stillingstittel
Biblioteksjef avd. Stab
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 3. januar
Om stillingen:
Avdeling Stab har ledig 100% fast stilling som biblioteksjef for Bardu folkebiblioteket, fra og med 1.mars 2025.
Biblioteket holder til i kommunehuset på Setermoen og hører organisatorisk til under avdeling Stab. Biblioteket har 1 årsverk.
Biblioteksjefen er den faglige og administrative lederen for kommunens folkebibliotekvirksomhet. Bardu folkebibliotek er en del av regionalt biblioteksamarbeid Midt-Troms.
Bardu folkebibliotek er en aktiv, uavhengig møteplass som har som mål å stimulere til leseglede, kunnskap, opplevelser og kulturell innsikt. Brukerne våre representerer et stort spenn i alder og bakgrunn. Biblioteket benytter Quria som biblioteksystem.
Vi søker etter deg som har bibliotekarerfaring og brenner for service- og publikumsveiledning i biblioteket. Hos oss vil du oppleve stor variasjon i din arbeidshverdag, og du vil i stor grad være med på å forme bibliotekets innhold. Vi søker en kollega som er motivert for å yte god service til ulike brukergrupper, og som kan bidra med ideer for å videreutvikle biblioteket som møteplass i samarbeid med våre omgivelser. Vi ønsker at du har engasjement og evne til å ta initiativ. Du vil i tillegg få særlig ansvar for samlingsutvikling, arrangementer og forefallende arbeid i biblioteket.
Arbeidsoppgaver:- Lede den daglige bibliotekdriften med bl.a. arrangementer og lesekampanjen Sommerles.
- Bidra aktivt til utvikling av biblioteket som fysisk og digital møteplass og tjenestetilbud, arena for leselyst og læring, kulturformidler, debattarena og demokratibygger.
- Publikumsveiledning i bruk av bibliotekets tjenester og ansvarlig for administrasjon av biblioteksystemet.
- Ansvar for opplæring av personer i arbeidstrening og bibliotekarstudenter i praksis.
- Ansvar for at biblioteket framstår oppdatert og attraktivt.
- Formidle bibliotektilbudet til våre brukere.
- Planlegging og gjennomføring av arrangementer.
- Andre administrative oppgaver og bistå avd. Stab med oppgaver innenfor bl.a. TV-aksjon, Valg, kommunikasjon og digitalisering.
- Andre administrative oppgaver og saksbehandleroppgaver.
- I stillingen inngår også skrankevakter, inkludert kvelds – og lørdagsvakter.
Kvalifikasjoner:
- Ønskelig med bachelor i bibliotekspesifikke fag eller tilsvarende utdanning.
- Andre relevante utdanninger eller erfaring kan komme i betraktning.
- Du har erfaring fra publikumsarbeid i bibliotek.
- Du har gode samhandlingsevner og ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø.
- Du har oppdatert kompetanse i bruk av digitale verktøy og digitale tjenester, samt evne til å sette deg inn i nye IKT verktøy. Ønskelig med erfaring fra biblioteksystemet Quria.
- Du har gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
- Du må kunne arbeide selvstendig og utadrettet.
- Du må like å arbeide med mennesker og være god på kommunikasjon og samarbeid.
- Relevant bibliotekfaglig erfaring og personlig egnethet vil bli vektlagt og vil være avgjørende for ansettelse.
Egenskaper:
- Du er initiativrik, systematisk, strukturert og målrettet
- Du motiveres av å veilede andre
- Du er fleksibel og allsidig og trives med varierte arbeidsoppgaver
- Du er ansvarlig, selvgående og planlegger, organiserer og prioriterer arbeidsoppgavene på en effektiv måte
- Du er kreativ og evner å tenke i nye retninger
- Du er trygg i en formidlingssituasjon, og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr:
- tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
- gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
mulighet for trening i arbeidstiden
Generelt
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev og CV, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.
Andre opplysninger:
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2819497
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3444865_238217_no