Tildelingskontoret (2022/2582)
Helse- og omsorgsavdelingen
Tildelingskontoret
Kommunes helse- og omsorgsavdeling består av 5 fagavdelinger; miljøterapeutisk avdeling, avdeling for hjemmebaserte tjenester, avdeling for institusjonstjenester, avdeling for psykisk helse og sosiale tjenester og avdeling for legetjenester og samfunnsmedisin. Tjenestetildelingen gjøres av et felles tildelingskontor. Kontoret er kommunens koordinerende enhet. Demenskoordinator og innsatsteam for hverdagsrehabilitering er plassert under leder for tildelingskontoret.
Ved Tildelingskontoret er det ledig
- 100 % fast stilling som rådgiver (saksbehandler), fra 01.11.2022
Arbeidsområde / arbeidsoppgaver:
Hovedarbeidsoppgaven vil være saksbehandling av søknader om kommunale helse- og omsorgstjenester. Ut ifra dagens situasjon så vil trolig denne stillingen bli rettet mye inn mot saksbehandling av søknader om tjenester fra fagfeltene psykisk helse og rus og miljøterapeutiske tjenester. Man må likevel også regne med å behandle søknader om andre helse- og omsorgstjenester.
Da tjenesten er i stadig endring må man regne med endring i oppgaver / andre arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjonskrav:
• Relevant 3 årig helse-/sosialfaglig høgskoleutdanning
• Gode datakunnskaper
• Meget god norsk skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
• Førerkort klasse B
• Godkjent politiattest, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4
Resultater fra tidligere arbeid bør kunne dokumenteres skriftlig eller ved referanser.
Ønskede kvalifikasjoner:
Erfaring fra kommunal forvaltning og saksbehandling og kjennskap til aktuelle lover og forskrifter som vedrører tjenesten kan være en fordel.
Kunnskap om og/eller erfaring fra arbeid innenfor fagfeltet miljøterapeutiske tjenester og/eller psykisk helse og rus kan være en fordel.
Personlige egenskaper:
• Effektivitet og gjennomføringsevne
• Må håndtere utfordrende samtaler og situasjoner som kan oppstå i kontakt med brukere, pårørende, samarbeidspartnere og andre forvaltningsnivå
• Må være faglig sterk og evne å gjøre gode faglige vurderinger og ta beslutninger som vedrører andre menneskers liv og helse
• Må tåle høyt tempo og stort arbeidspress
• Må ha gode samarbeidsevner, samtidig som det kreves stor grad av selvstendighet i jobben
På grunn av stillingens art vil personlig egnethet bli vektlagt.
Vi kan tilby:
• Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
• Et godt arbeidsmiljø
Arbeidstid: Dagtid
Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen. Ved eventuelt intern omrokkering kan det bli ledig annen stilling av samme type. Oppgi i søknaden hvis du ønsker å stå som søker på andre ledige stillinger.
De to siste referanser må oppgis. Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.
Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.
Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.
Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til:
Leder for tildelingskontoret, Julia Gruben, tlf. 75 14 66 82 eller e-post: julia.gruben@rana.kommune.no
Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.
Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Søknadsfrist: 21.09.2022
Link til søknadsskjema: Send søknad