Autorisert sykepleier 2 stillinger 80-100 %
Beskrivelse av arbeidsplass
Hjemmetjenesten Sør består av 3 avdelinger, to er lokalisert på Åkra og en i Skudenes.Dagavdelinger for eldre på Karmøy er også tilknyttet virksomheten.
Virksomheten er ledet av 1 virksomhetsleder og 4 avdelingsledere.
Hjemmetjenesten yter tjenester til hjemmeboende med ulike hjelpebehov.
Vi trenger økt kompetanse på eldre og psykiske lidelser, og veiledning til ansatte som særlig yter hjelp til denne brukergruppen. Oppmøte sted er f.t Åkra.
Karmøy kommune er en av fem pilotkommuner i Pasientsikkerhetsprogrammet. Hjemmetjenesten Sør bruker dette som et viktig verktøy for å utføre tjenester av god kvalitet. Virksomheten har stort fokus på mestring og hverdagsrehabilitering. Pasientsikkerhet handler om å bygge kultur, sikre kompetanse og utvikle systemer som understøtter en helse og omsorgstjeneste der kvaliteten i våre tjenester gjenspeiler seg i alt vi gjør. En slik kultur forutsetter et godt samspill mellom ansatte og ledere, og en felles bevissthet på hva som må på plass for å forhindre unødvendig skade.
Ansvarsområde/Arbeidsoppgaver
-Nødvendig helsehjelp samt personlig bistand under stell, pleie, medisinsk behandling og dokumentasjon etter gjeldende lovverk
-Observere, vurdere og iverksette nødvendige tiltak samt evaluere sykepleien til den enkelte bruker
-Tavlemøter
-Legemiddelhåndtering i virksomheten
-Samarbeide med pårørende, hjelpeverge og samhandling med interne og eksterne instanser
-Datakunnskap og bruk av ulike verktøy, som profil, mobil omsorg, tiltaksplaner, pasientnett
-Delta i utvikling av egen arbeidsplass/arbeidssituasjon samt delta i veiledning og opplæring for medarbeidere
-Koordinere og fordele arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
-En trygg og stabil medarbeider med sunne verdier og holdninger
-Kan jobbe selvstendig og i team samt ha en god fremdrift i arbeidet
-Ser din sykepleierolle i samspill med andre kollegaer i enheten
-Trives med høyt arbeidstempo, raske omstillinger og effektivitet
-Har gode kommunikasjonsferdigheter og god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
-Har generell IKT-kunnskap og kan tilegne deg fagsystemer som til enhver tid brukes i Karmøy kommune
Personlige egenskaper
Vi vektlegger at vårt personale har evne til:
- samarbeid, fleksibilitet, kreativitet og serviceinnstilling
- å jobbe målrettet og resultatorientert
- å gi og ta imot veiledning
- å arbeide selvstendig og strukturert
Vi kan tilby
-Spennende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
-Meningsfylt arbeid og faglige utfordringer
-God pensjons og forsikringsordning
-Generelle lønnsplasseringer i henhold til Hovedtariffavtalen
-Faglige utfordringer i et positivt miljø
Slik søker du
Karmøy kommune mottar bare elektroniske søknader, se under avsnittet Søk til høyre. Ta kontakt med servicetorget på rådhuset eller NAV dersom du trenger hjelp til å søke elektronisk.
Vi minner om at eposter sendt fra personer som ikke ligger i dine kontakter kan sorteres til søppelpostfilteret ditt. Vi oppfordrer derfor til at du sjekker dette i perioden etter du har sendt en jobbsøknad.
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 42000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.I kommunen er det ca 3200 ansatte i hel- og deltidsstillinger og kvalitet, respekt og ansvar er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes