Ønsker du å gjøre velferdsstaten bedre – bli saksbehandler i Nav
Nav familie- og pensjonsytelser Oslo
Freserveien 1, 0195 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest onsdag 5. mars
Hos oss vil du lære alt som er verdt å vite om alderspensjon fra folketrygden, samt regelverket dersom søker bor eller har bodd i utlandet på søknadstidspunktet.
Arbeidsoppgavene er i hovedsak å behandle søknader og oppgaver om alderspensjon for brukere bosatt i utlandet, samt telefonkontakt med brukere og samarbeidspartnere. For å forstå hva som er relevant og gjøre gode vurderinger, må du bli godt kjent med folketrygdloven, forvaltningsloven og EØS- regelverket.
Vi har ikke direkte brukerkontakt, så hos oss får du i stor grad legge opp hvordan du vil jobbe med dine tildelte oppgaver og fordype deg i saksbehandlingen. Hos oss vil du være med å levere på samfunnsoppdraget og sikre at pensjonistene får rett ytelse til rett tid. Du vil bli en del av et sterkt fagmiljø som kjennetegnes av stabilitet og engasjement.
Enheten inngår i resultatområdet Nav familie -og pensjonsytelser, som ligger under ytelseslinjen i Arbeid- og velferdsdirektoratet. Vi består av tre fagavdelinger, samt en post og skanningsavdeling med ca. 100 ansatte på enheten.
Vi søker 3 saksbehandlere til fagområdet alderspensjon bosatt utland med tiltredelse tidligst i juni 2025.
Arbeidsoppgaver
- Behandle søknader om alderspensjon for personer som er bosatt i utlandet, med tidligere botid og/eller arbeidsforhold i Norge.
- Saksbehandlingen innebærer at man må behandle søknadene etter folketrygdloven, EØS-regelverket og trygdeavtaler.
- Innhenting og vurdering av opplysninger, oppbygging av vedtak og brev, samt utarbeidelse av innstillinger i klagesaker.
- Noe brukerkontakt pr. telefon og chat/meldinger.
Oppgaver og ansvarsområder kan endres, da vi er i stadig utvikling med nye digitale løsninger og moderniserte systemer/saksbehandlingsprosesser
Kvalifikasjoner
Må- krav:
- Minimum tre års høyere utdanning/bachelor, fortrinnsvis innenfor samfunnsvitenskapelige, økonomiske, eller juridiske fag. Lang arbeidserfaring fra relevant saksbehandling, kan kompensere for utdanningskravet.
- Meget gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
- God digital kompetanse
- God tallforståelse
- Har erfaring fra relevant saksbehandling
- Kan vurdere saksopplysninger og fatte vedtak på grunnlag av lov, forskrift og rundskriv
- Gode engelske språkkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Språkkunnskap fra annet EØS-land
Personlige egenskaper
- Strukturert, nøyaktig og trives med selvstendig rutinearbeid
- Jobber effektivt og målrettet i en dynamisk arbeidshverdag
- Har gode samarbeidsevner, tar initiativ og kan bidra til et godt arbeidsmiljø
- Evner å se- og forklare helheten i sammensatte problemstillinger
Vi tilbyr
- Stilling som førstekonsulent, stillingskode 1408. Lønn fra kr 557 100 kroner - kr. 604 900 kroner avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Du blir en del av et fagmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
- Nye og flotte kontorlokaler i Kværnerbyen, Oslo. Vi flytter til nye lokaler til Helsfyr i 2026.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for noe hjemmekontor i forbindelse med hybrid arbeidshverdag
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønn trekkes 2 %)
Vi ber deg vennligst laste opp dine vitnemål og attester sammen med din søknad i webcruiter. Vitnemål kan deles via https://www.vitnemalsportalen.no/
NB! Hel eller delvis utdanning fra utlandet må være godkjent av NOKUT og bør dokumenteres sammen med din søknad.
Intervjuer vil foregå i Freserveien 1 i Oslo i uke 12 og 13. Vi ser fram til å motta din søknad !
Kontaktinformasjon
Hilde Eian, Avdelingsleder, Bosatt utland, 980 77 035Arbeidssted
Freserveien 10195 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4924064354
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.03.2025
Kontaktperson for stillingen
Hilde Eian
Avdelingsleder, Bosatt utland
980 77 035
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2866836
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ca178d10e6ec4efeb456e0889d4b7865