Konsulent barnevernstjenesten
Barnevern
Stangalandgata 3, 4250 Kopervik
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent barnevernstjenesten
Type ansettelse
Vikariat
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Er du klar for å utfordre deg selv? Da er det kanskje deg vi ser etter som vårt nyeste tilskudd til teamet i Karmøy -og Bokn barnevernstjeneste. Vi har nå ledig vikariat i full stilling som konsulent i stab. Lengde på vikariatet vil være 1 år.
Barnevernstjenesten har kontorer i Kopervik sentrum. Tjenesten består av 4 avdelinger, avdeling mottak/undersøkelse, avdeling hjelpetiltak, avdeling omsorg og Familiesenteret. I tillegg har tjenesten egen stabsfunksjon som bistår på tvers av alle avdelingene.
Barnevern- og ungdomstjenesten har et positivt og handlekraftig fagmiljø som er i kontinuerlig utvikling for å møte framtidens oppgaver på en god måte. Vi har alle vært nye, og derfor legger vi ned en solid innsats for at du som er ny i tjenesten får tett oppfølging og veiledning. Dette gjenspeiler vi blant annet gjennom god kollegastøtte og åpen dør kultur.
Totalt er vi rundt 60 ansatte i barnevernstjenesten. I tillegg har vi alle de som tar oppdrag for barnevernet blant annet som miljøarbeidere, tilsynsførere og støttekontakter. Som ansatt i barnevernet vil du møte et positivt arbeidsmiljø. Du vil møte stor fleksibilitet og kollegaer som stiller opp for deg når det er behov.
Stabsfunksjonene er "tannhjulet" i barnevernstjenesten. Ansatte i stab inkluderer funksjoner som kvalitetsrådgiver, juridisk saksbehandler, og tre konsulenter som jobber med ulike kontor faglige oppgaver. I vikariatet som konsulent kan du forvente en arbeidsdag med stor variasjon i oppgavene. Du vil jobbe i team med de andre konsulentene i stab, og sammen ivaretar dere den administrative delen av barnevernstjenesten. Ingen dag vil være lik, og som konsulent i barnevernstjenesten må du være forberedt på at det kan dukke opp andre oppgaver enn det som blir beskrevet i denne stillingsutlysningen.
Arbeidsoppgaver
Primæroppgavene dine som konsulent i barnevernstjenesten vil være følgende, men listen er på ingen måte uttømmende:
- Betjening av sentralbord og resepsjon
- Postbehandling
- Behjelpelig med bekymringsmelding
- Arkivarbeid
- Innsynssaker
- Bestilling av kontorrekvisita
- Hovedlogistikkfil
- Annet forefallende kontorarbeid som f.eksbilansvarlig, brannansvarlig og være behjelpelig ved nyansettelser
Kvalifikasjoner
- Utdanning innenfor økonomi og administrasjon på minimum fagbrev nivå. Relevant arbeidserfaring kan eventuelt kompensere for kravet om utdanning.
- Erfaring fra å jobbe med oppgaver som post registrering, dokument kontroll o.l
- Erfaring fra å jobbe innenfor offentlig forvaltning er en fordel, men ikke et krav.
- Gode IT ferdigheter, hvor du blant annet er godt kjent med programmene i Office pakken.
- Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
- Det er nødvendig at ansatte har førerkort kl. B.
- Politiattest kreves framlagt ved eventuell ansettelse.
Personlige egenskaper
Først som sist er det viktig at du kan identifisere deg med barnevernstjenesten sine verdier som er "modig, inkluderende og åpen."
Videre er det viktig at du som ansatt i barnevernstjenesten kjenner deg igjen i følgende beskrivelse:
- Jeg tørr å være kreativ og tenke utenfor boksen.
- Jeg er god på relasjonsbygging og samarbeid.
- Jeg er serviceinnstilt og løsningsorientert.
- Jeg kan jobbe målrettet og resultatorientert.
- Jeg kan gi og ta imot veiledning.
- Jeg klarer å arbeide selvstendig og strukturert.
- Jeg klarer å håndtere uenigheter og konflikter
- Jeg klarer å kombinere et kaldt hode og et varmt hjerte.
- Personlig egnethet er avgjørende
Vi tilbyr
- I barnevernstjenesten har vi fleksitidsordning.
- Du får faglige utfordringer i et positivt arbeidsmiljø.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Generell lønnsplasseringer i henhold til hovedtariffavtale.
- Tjenesten har biler til disposisjon i arbeidet.
- Som ansatt i Karmøy kommune har du fri adgang til bading i Karmøyhallen.
- Gratis parkering rett utenfor døren i Kopervik.
Kontaktinformasjon
Arne Fagerland, Leder, +47 92255613Arbeidssted
Stangalandgata 34250 Kopervik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Karmøy kommuneReferansenr.: 4832235495
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 18.08.2024
Om bedriften
Karmøy kommune ligger i Nord-Rogaland og er regionens største kommune med mer enn 43000 innbyggere. Hos oss finner du et godt bo- og oppvekstmiljø og et rikt kultur- og fritidstilbud. Vi legger vekt på å yte god service og høy kvalitet på alle våre tjenester.
I kommunen er det ca 3600 ansatte i hel- og deltidsstillinger og modig, inkluderende og åpen er verdiene som ligger til grunn for vår organisasjon.
Karmøy kommune - kommunen som vil at du skal lykkes.
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2698970
- Sist endret
19. august 2024
- Hentet fra
talentech
- Referanse
52843003a34144e8bac1aad4d670a478