Leder - NAV Valdres
Presentasjon av stillingen:
NAV Innlandet og Nord-Aurdal kommune har ledig fast stilling som leder for NAV Valdres (avdelingsdirektør 1060).
Vi søker en engasjert og utviklingsorientert leder, som lever opp til NAV sine verdier om å være tydelig, til stede og løsningsdyktig
Lederen i NAV Valdres vil ha en sentral rolle i å drifte og utvikle arbeids- og velferdsforvaltningen i regionen.
NAV Valdres er et vertskommune samarbeid mellom kommunene Vang, Øystre Slidre, Vestre Slidre, Nord-Aurdal, Sør-Aurdal og Etnedal. Nord-Aurdal er vertskommune og kontoret holder til på Fagernes. Det er 42 ansatte som betjener de ca. 17.500 innbyggere i de seks kommunene.
Lederen rapporterer til NAV Innlandet og Nord-Aurdal kommune som vertskommune. Den enkelte samarbeidskommune blir orientert i henhold til samarbeidsavtale. Leder må kunne håndtere både statlige og kommunale styringssystemer. Videre må vedkommende kunne lede ansatte innenfor både det kommunale og statlige avtaleverket.
Arbeidsoppgaver
- Som leder i NAV skal du:
- Skape resultater i tråd med NAV sitt samfunnsoppdrag.
- Balansere samfunnsoppdraget opp mot brukers behov og legge dette til grunn for vurderinger, beslutninger og handlinger.
- Være arbeidsgiver og representere NAV.
- Utvikle dine medarbeidere og arbeidsmiljøet.
- Bidra til god involvering og medbestemmelse.
- Drive forbedring, endring og omstilling.
- Samhandle og kommunisere tydelig internt og eksternt.
- Til stillingen ligger også:
- Faglig og administrativ ledelse av kontorenes samlede virksomhet.
- Sikre god samhandling med de ansatte og være ansvarlig for kontorenes HMS- og IA-arbeid.
- Representere arbeids- og velferdsforvaltningen gjennom aktiv kontakt med brukere, arbeidsgivere, presse og media, og gjennom tett kontakt med samarbeidspartnere innenfor næringsliv, offentlig sektor og organisasjonene.
- Sørge for at NAV oppnår målene med reformen i et godt integrert samarbeid mellom stat og kommune. Dette innebærer særlig fokus på brukernes behov, mulighetene i et regionalt arbeidsmarked og utvikling av ressursene hos de ansatte.
- Budsjett- og økonomiansvar.
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelornivå, gjerne master og utdanning innen ledelse.
- Dokumentert ledererfaring og gode lederegenskaper.
- Evne til å prioritere, planlegge, gjennomføre og oppnå resultater.
- God forståelse for arbeids- og velferdspolitikkens mål og visjoner.
- God kunnskap om næringslivet.
- Erfaring fra organisasjonsutvikling.
- God økonomiforståelse og erfaring fra økonomistyring.
Personlige Egenskaper
- Har evne til å skape tillit, motivere og inspirere.
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner for å motivere gjennom eierskap og engasjement.
- Har evner og egenskaper som er nødvendige for å utvikle, inspirere og lede dyktige medarbeidere.
- Er initiativrik og løsningsfokusert.
- Evne til å lede i et partnerskap mellom kommune og stat.
- Det vil bli lagt betydelig vekt på personlige egenskaper og oppnådde resultater.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i en etat under stadig utvikling.
- Kompetente medarbeidere og et givende arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstid.
- Avlønning som avdelingsdirektør 1060 i lønnsspenn fra kr 731 400 til kr 802 600.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %).
- Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Dersom du ønsker å unntas fra offentlig søkerliste må du begrunne anmodningen om unntak. Se feltet for spesiell vurdering under utfylling av CV. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Andre opplysninger
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kontaktinformasjon
Hans Petter Emilsen, Avdelingsdirektør ved NAV Innlandet, 991 69 242
Kristian Damstuen, Rådmann i Nord-Aurdal kommune, 916 60 886
Arbeidssted
Fagernes
Nøkkelinformasjon:
Annonsør:NAV
Ref. nr.:0542-2019-01
Stillingsbrøk: 100%
Fast
Antall stillinger: 1
Søknadsfrist: 24.02.2019
https://www.webcruiter.no/wcmain/advertviewpublic.aspx?oppdragsnr=4022085930&company_id=2806505502&culture_id=NB-NO
For elektronisk søknadsskjema:[Klikk her]
*Arbeids- og velferdsforvaltningen.
Om bedriften
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver
Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. NAV er IA-virksomhet og vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for dette