Rådgiver bærekraft
Org.nr.: Stillingsident: 21/7463 Presentasjon av stillingen :
Brenner du for bærekraftig samfunnsutvikling? Er du god på å se sammenhenger, tenke helhetlig og å få ting til å skje? Liker du å jobbe og samskape sammen med andre? Da er du den vi ser etter!
Stillingstype
Det er ledig 100 % stilling som rådgiver bærekraft.
Beskrivelse av arbeidssted
Analyse- og utviklingsavdelingen er en stabsavdeling med til sammen ni stillinger. Avdelingen er en pådriver for endring og utvikling i kommuneorganisasjonen og har blant annet ansvar for analyser og kartlegginger, kommunale planleggingsoppgaver, folkehelse, digitalisering samt bistand til sektorene i endrings- og omstillingsprosesser.
Statsforvalteren i Møre og Romsdal og Møre og Romsdal fylkeskommune har styrket satsingen på bærekraft gjennom etablering av prosjektet «Bærekraftfylket Møre og Romsdal». Byene i fylket har en nøkkelrolle i denne satsingen. Det er etablert et nettverk for samhandling mellom byene og fylkeskommunen i prosjektet.
Hovedoppgaver
Ansvar og oppgaver vil kunne tilpasses ut fra kompetanse og interesseområder.
Stillingen rettes mot bærekraft i den vide forstand (klima, økonomi og sosiale forhold).
Noen viktige oppgaver vil være:
- Molde kommunes hovedressurs i «Bærekraftfylket Møre og Romsdal»
- Bidra i arbeidet med kommunens klimaarbeid, herunder klimabudsjett
- Bidra til å ivareta bærekraftshensyn i kommunens plansystem og operasjonalisere bærekraftsarbeidet i kommuneorganisasjonen
- Bidra i Smart Molde prosjekter som omhandler bærekraft
- Initiere og følge opp prosjekt og delta som ressurs inn i relevante prosjekter og prosesser
Kvalifikasjoner
Vi søker en medarbeider med følgende kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning fortrinnsvis på masternivå.
- Kompetanse og spesiell interesse om bærekraft.
- Erfaring med bærekraftarbeid i offentlig sektor.
- Erfaring med ledelse av prosjekter/prosesser.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- Handlingsorientert og med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Evner å jobbe selvstendig.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Et godt arbeidsmiljø, dyktige medarbeidere og faglig utfordrende .
- Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale.
- Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved evt intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Randi Myhre, Mobil 97692996, Epost: randi.myhre@molde.kommune.no
Om bedriften
Molde kommune er med sine 32000 innbyggere den største kommunen i romsdalsregionen. Vi er nok mest kjent for roser, jazz og fotball, men er minst like stolte av høyt utdanningsnivå og god folkehelse i befolkningen. Kommunen har et rikt kulturliv og et ekspansivt og variert næringsliv. Molde kommune er i positiv utvikling. Vi samarbeider med næringslivet, akademia og lag og organisasjoner for å utvikle attraktive og bærekraftige lokalsamfunn.
Med umiddelbar nærhet til høye fjell, dype fjorder og åpent hav innbyr molderegionen til unike og allsidige naturopplevelser året rundt