Veileder i Bedre Sammen
NAV - Tett oppfølging, Oslo kommune, Bydel Alna
Trygve Lies plass 1, 1051 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Veileder i Bedre Sammen
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Som ansatt i Bedre sammen teamet vil du ha tilknytning til både NAV Alna og Fagsenter for barn og unge i bydelen og dermed arbeidssted både på NAV Alna i bydel Alnas bydelshus. Begge steder er lokalisert i nyoppussede lokaler, sentralt plassert på Furuset. En del av oppfølgingen må også påregnes å gjennomføre andre steder, blant annet gjennom hjemmebesøk.
Arbeidsoppgaver
Teamets oppgave er å følge opp familier med ulike og ofte komplekse levekårutfordringer som enten er i oppfølging fra flere av bydelens tjenester eller som er i behov for oppfølging fra flere tjenester. Som en del av den tette oppfølgingen inngår praktisk oppfølging med utgangspunkt i familiens behov, veiledning, samt eventuelt samarbeid og/eller koordinering mellom ulike tjenester med utgangspunkt i behov og samtykke fra familiene. Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes.
Vi søker etter deg som har erfaring fra og motivasjon til å jobbe med familier som står ovenfor komplekse og sammensatte utfordringer. Vi søker deg som er god på relasjonsbygging og opptatt av å se muligheter både i direkte møte med bydelens innbygger og i møte med kolleger i samarbeidende tjenester. Du bør være trygg i din rolle som veileder, også når det kommer til tverrfaglige og krevende utfordringer. Du bør i slike tilfeller også være åpen for, og opptatt av å benytte deg av de andre i teamet og bistå når teammedlemmer har behov for din hjelp og støtte. Ettersom Bedre sammen teamet er et nyetablert team søker vi også deg som er motivert og lysten på å bidra med å videreutvikle rutiner, praksis og gjennomføring til det aller beste for bydelens innbyggere som skal nyttiggjøre seg av tilbudet.
Kvalifikasjoner
• Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå (fortrinnsvis sosialt arbeid).• Erfaring fra NAV/barneverntjenesten.
• Erfaring fra oppfølgingsarbeid av familier i utfordrende livssituasjoner.
• Svært god systemforståelse og kjennskap til bydelens totale tjenestetilbud
• Fordel med erfaring fra oppfølging av personlig økonomi og/eller Oslos utleiemarked.
• God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
• Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
• Du samarbeider godt og er god på relasjonsarbeid• Du er fleksibel, effektiv og kreativ
• Du er strukturert, initiativrik og har høy gjennomføringsevne.
• Evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner med respekt, ydmykhet og profesjonalitet.
• Evne til å motivere mennesker til å se nye muligheter.
Vi tilbyr
- En unik, spennene, men krevende jobb der du kan være med å utarbeide nye måter å jobbe med målgruppen på.- En variert og fleksibel hverdag med spennende arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Å kunne være en del av et engasjert team som er kunnskapsbasert, utviklingsorientert og opptatt av å ha det hyggelig på jobb.
- Tilgang til bydel Alnas nye bydelshus der du får mulighet til å samarbeide med dyktige ansatte i flere av bydelens tjenester.
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Lønn etter Oslo kommunes avtaleverk (lønnstrinn 34-43) der også gode forsikrings- og pensjonsordninger inngår.
Kontaktinformasjon
Heidi Trygg, Avdelingsleder, 99357505Arbeidssted
Trygve Lies plass 11051 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4846298729
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.09.2024
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 49 000 innbyggere, ca. 1250 årsverk og et budsjett på ca. 2,2 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2722721
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7f8dd7b172f14f5abbe9753b059ba7af