avdelingsleder
Org. nr: - Stillingsident: 4402192809 Presentasjon av stillingen:
Er du energisk og utviklingsorientert? Vi har fra 01.09.21 ledig en fast stilling til en motivert avdelingsleder med stort pågangsmot som vil jobbe i et pulserende og nyskapende miljø.
Har du gode kommunikasjonsevner og skaper gode relasjoner i kontakt med brukere og samarbeidspartnere? Har du tillitt og tro på at alle ønsker å gjøre en god jobb? Spiller du på lag med dine medarbeidere, lederkollegaer og samarbeidspartnere? Da kan du være den vi leter etter!
NAV Molde er en kompetansebedrift med ca. 80 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi yter arbeids- og velferdstjenester til Molde kommunes ca. 32.000 innbyggere. Gjennom partnerskapet har stat og Molde kommune felles ansvar for driften av NAV Molde og skal sikre et samordnet tjenestetilbud. NAV Molde er organisert med fire avdelinger: avdeling Stab og økonomi, avdeling Oppfølging ung, avdeling Oppfølging voksen og avdeling Tett oppfølging.
Vi søker etter en leder for avdeling Oppfølging voksen.
Avdelingen har ansvar for helhetlig oppfølging av brukere fra 30 år og oppover. Avdelingens oppgaver har et bredt faglig spekter og lederen vil ha ansvar for ca. 24 faglig dyktige medarbeidere, som er ansatt både i stat og Molde kommune. Vi har behov for en leder som skaper tillitt, engasjement og utvikling, og som har erfaring med endringsledelse og forståelse for den digitale utviklingen som foregår i NAV og samfunnet for øvrig. Det kreves stor grad av fleksibilitet, fokus på utvikling og kompetanseledelse, samt evne til å lede en organisasjon i stadig endring, der omstillingstakten er høy.
Arbeidsoppgaver
- Du har personalansvar for avdelingens medarbeidere
- Du har resultat- og fagansvar for de oppgavene som ligger til avdelingen
- Du skal legge til rette for kontinuerlig læring og personlig utvikling for den enkelte medarbeider, sørge for kvalitetssikring av arbeidet, samt ha fokus på kontinuerlig forbedring i en organisasjon i stadig endring
- Du er en aktiv medspiller i kontorets lederteam og skal bidra til helhetlige løsninger i kontoret til beste for våre brukere
- Du skal samarbeide med andre aktuelle aktører og enheter i kommunen
- Du bidrar til et godt arbeidsmiljø for avdelingen og kontoret
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse tilsvarende minimum bachelor, gjerne innen ledelse i offentlig sektor, samfunnsfag og/eller sosialfag. Lang og relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
- Lederutdanning og/eller ledererfaring med personalansvar
- Erfaring fra arbeid i NAV
- Kjennskap til arbeidsmarkedet og frivillig sektor
- Gode kommunikasjonsferdigheter
Vi ønsker at du har:
- Erfaring fra endringsarbeid og/eller endringsledelse
- Gode kunnskaper om NAV sine oppgaver, statlig og kommunal tjenesteyting og styring
- Gode digitale ferdigheter
- Kompetanse innen digital ledelse
- God resultatoppnåelse og gjennomføringsevne
- Erfaring med arbeid innen veiledning
- Evne til å se ressurser i hver enkelt medarbeider
- Stor arbeidskapasitet
- Evne til å se sammenhenger mellom styringsdokument og gjennomføring i praksis i avdelingen
Personlige egenskaper
- Du har et menneskesyn og holdninger i samsvar med NAV sine verdier
- Du har brukerfokus og gode serviceholdninger
- Du er nytenkende og en pådriver for utvikling
- Du må evne å håndtere balansegangen mellom å være en forvalter av et regelverk og å kunne skape gode relasjoner i kontakt med brukere og samarbeidspartnere
- Du er fleksibel og har evne til å lete etter kompromisser og gode løsninger for å skape resultater
- Du er strukturert og tydelig
- Du har godt humør, og ser og viser omsorg for dine medarbeidere
- Du har evne til å motivere, skape felles engasjement og kultur
- Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- En dynamisk arbeidsplass med vekt på utvikling, kunnskapsdeling og humor
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Lønn i stillingskode 1407 avdelingsleder, kr 626 100 -- 665 700. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- Gode pensjonsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønn blir trukket 2%)
- Våre personalordninger
Kontaktinformasjon
Nadine Deidok, NAV-leder, 90897986
Arbeidssted
Moldetrappa 2
6415 Molde
Søk på stillingen:Klikk her
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:NAV
Referansenr.:4402192809
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.08.2021
Om bedriften
NAV søkjer tilsette med hjarte for menneske og fagområda våre. Visjonen vår er å gje menneske moglegheiter, og dette gjer vi ved å utvikle Noregs beste arbeids- og velferdstenester.
NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidarar. Vi jobbar tverrfagleg i sterke fagmiljø. Hos oss skal arbeidsmiljøet pregast av involvering, openheit og tillit.
For å kunne levere best mogleg tenester er det viktig med mangfald i rekrutteringa. Vi oppmodar derfor personar med innvandrarbakgrunn, nedsett funksjonsevne og hol i CV-en til å søkje jobb hos oss. Vi legg arbeidsforholda til rette for deg viss du har behov for det. Ønskjer du å bli unntatt frå offentleg søkjarliste, må du grunngje dette. Del gjerne vitnemålet ditt eller karakterutskriftene dine på vitnemålsportalen.no.
NAVstilling