Lønnsmedarbeider til HR-avdelingen
Tolletaten
0152 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 7. januar
Er du vår nye kollega innen lønns- og reiseadministrasjon med analytisk teft?
Har du god kompetanse på lønnsområdet i offentlig sektor? Vi søker nå en engasjert og dyktig kollega som har solid erfaring innen lønn og reiseadministrasjon i offentlig sektor, og som i tillegg har en sterk interesse for analyse og innsiktsarbeid.
Du vil inngå i et team som håndterer lønns- og reiseadministrasjon for alle våre ansatte. Du vil ha kontakt med både ansatte og ledere og øvrige HR-faglige miljøer. I tillegg vil stillingen innebære at du har tett kontakt med eksterne fagmiljøer som DFØ, Statens Pensjonskasse, NAV m.fl.
Arbeidsplassen din vil bli i moderne lokaler i Tollbugata, bare et steinkast unna Oslo Sentralstasjon, Operaen og Deichman.
Arbeidsoppgaver:
Du har:
Du er en person som:
Vi tilbyr:
For spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med avdelingsdirektør Hilde Simenstad på tlf. 905 42 706. Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat om stillingen!
Se jobb.toll.no for mer informasjon om å jobbe hos oss.
Bakgrunnssjekk
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Mangfold og inkludering
Tolletaten mener at mangfold og inkludering er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike bakgrunner, kompetanser, erfaringer og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Mangfold bidrar til økt kreativitet, bedre beslutningsprosesser, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet vårt. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater som har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil minst én søker fra hver av disse gruppene bli invitert til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle kravene til positiv særbehandling. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen. Dersom du har behov for individuell tilrettelegging på arbeidsplassen eller i arbeidsforholdet, vil vi forsøke å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre.
Har du god kompetanse på lønnsområdet i offentlig sektor? Vi søker nå en engasjert og dyktig kollega som har solid erfaring innen lønn og reiseadministrasjon i offentlig sektor, og som i tillegg har en sterk interesse for analyse og innsiktsarbeid.
Du vil inngå i et team som håndterer lønns- og reiseadministrasjon for alle våre ansatte. Du vil ha kontakt med både ansatte og ledere og øvrige HR-faglige miljøer. I tillegg vil stillingen innebære at du har tett kontakt med eksterne fagmiljøer som DFØ, Statens Pensjonskasse, NAV m.fl.
Arbeidsplassen din vil bli i moderne lokaler i Tollbugata, bare et steinkast unna Oslo Sentralstasjon, Operaen og Deichman.
Arbeidsoppgaver:
- utføre lønns- og reiseregningsadministrasjon
- følge opp og kontrollere lønnskjøringer
- delta i arbeidet med å utarbeide rapporter og analyser, i samarbeid med vår HR-analytiker
- utføre internkontroll og følge opp rapportering på lønns- og personalområdet
- vedlikeholde og utvikle etatens regelverk og rutiner på fagområdet
- delta i utviklingsprosjekter og bidra med varierte HR-faglige oppgaver
Du har:
- fullført bachelorgrad og relevant erfaring fra lønns- og reiseadministrasjon i offentlig sektor. Fullført ettårig høyere utdanning eller fagskole, begge i kombinasjon med svært relevant erfaring kan kompensere for manglende bachelorgrad.
- god kjennskap til regelverk knyttet til offentlig lønns- og personalforvaltning
- gode Excel-kunnskaper og god tallforståelse
- gode språkferdigheter på norsk, skriftlig og muntlig
- erfaring med SAP-, GAT- og DFØ HR lønns- og HR-systemer er en fordel
Du er en person som:
- jobber strukturert, nøyaktig og er opptatt av gode leveranser
- har stor arbeidskapasitet, er tydelig og serviceinnstilt
- har interesse for analyse
- samarbeider godt med andre og bidrar aktivt i arbeidsmiljøet
- tar initiativ og er opptatt av kontinuerlig forbedring
Vi tilbyr:
- muligheten til å jobbe med engasjerte, sosiale og erfarne kollegaer
- pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for bevegelse i arbeidstiden (BIA) i inntil 1 time pr. uke
- mulighet for hjemmekontor inntil 2 dager pr uke
- stillingen lønnes som rådgiver / seniorrådgiver, 600 000 – 650 000, avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
For spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med avdelingsdirektør Hilde Simenstad på tlf. 905 42 706. Ta gjerne kontakt for en hyggelig prat om stillingen!
Se jobb.toll.no for mer informasjon om å jobbe hos oss.
Bakgrunnssjekk
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk på aktuelle kandidater.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Mangfold og inkludering
Tolletaten mener at mangfold og inkludering er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike bakgrunner, kompetanser, erfaringer og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Mangfold bidrar til økt kreativitet, bedre beslutningsprosesser, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet vårt. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater som har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil minst én søker fra hver av disse gruppene bli invitert til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene, må du oppfylle kravene til positiv særbehandling. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen. Dersom du har behov for individuell tilrettelegging på arbeidsplassen eller i arbeidsforholdet, vil vi forsøke å imøtekomme dette så langt det lar seg gjøre.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig